• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • Ninakarolina
    LYCKA82 skrev 2011-10-10 22:16:16 följande:
    vilken ersättning är bäst att ge om man mjölken inte räcker till... semper eller nan?
    Min flicka skrek som en tok av semper efter nån dag hon fått de, och vi kör på nan och de är mildare och hon är super nöjd. En gång när ersättningen var slut och hade ett paket semper kvar så tänkte jag " ähh de var nog inte de hon skrek av vi kör på semper" men de skulle jag inte gjort för hon skrek en hel natt snackarn. Så nan är klart bäst :)
  • LYCKA82
    Ninakarolina skrev 2011-10-11 08:35:53 följande:
    Min flicka skrek som en tok av semper efter nån dag hon fått de, och vi kör på nan och de är mildare och hon är super nöjd. En gång när ersättningen var slut och hade ett paket semper kvar så tänkte jag " ähh de var nog inte de hon skrek av vi kör på semper" men de skulle jag inte gjort för hon skrek en hel natt snackarn. Så nan är klart bäst :)
    tack för tipset... ska köpa nan då.
  • ZillyChili

Lycka82:
    Det är olika från barn till barn, men NAN ska vara mildare. Vi har kört med det tills för en vecka sedan, men bytt till Semper Lemolac för att Edvin kräker så mycket. Tycker nog att kräkningarna har blivit liite bättre, i varje fall mer genomskinliga, så det verkar som om han tar upp detta snabbare.
    Men lemolac är ju för barn med matsmältningsproblem och tio kronor dyrare så har man inte dem problemen (som Edvin, som kräkt så mycket att viktuppgången inte är ok längre) så hade jag nog rekommenderat att prova NAN. Kostar lika mkt som vanlig Semper och är det de använder sig av på neonatalavdelningar just p g a att den är mildare.
    Men en del klarar Semper bättre så prova dig fram!   

• alexander2011

min har igentligen inte matsmältningsproblem men han mår så gott av denna så jag vågar helt enkelt inte byta. nja 10 kr. inte här. handlar jag på willys så kostar 900g vanlig semper 94 kr medans 500g kostar 67kr och i min affär 75 för 500g.jag skulle vilja byta till den vanliga men är rädd att han blir förstoppad ist

• Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-11 09:34:57 följande:
    min har igentligen inte matsmältningsproblem men han mår så gott av denna så jag vågar helt enkelt inte byta. nja 10 kr. inte här. handlar jag på willys så kostar 900g vanlig semper 94 kr medans 500g kostar 67kr och i min affär 75 för 500g.jag skulle vilja byta till den vanliga men är rädd att han blir förstoppad ist
    Men funkar semper bra för dig så behöver du ju inte byta :), men jag skulle ha vetet om att nan var mildare från början så jag slapp skriket och hade valt de iallafall. Men nu när semper funkar på din kille är de ju bara bra och onödigt att byta :)
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-10-11 09:41:25 följande:
    Men funkar semper bra för dig så behöver du ju inte byta :), men jag skulle ha vetet om att nan var mildare från början så jag slapp skriket och hade valt de iallafall. Men nu när semper funkar på din kille är de ju bara bra och onödigt att byta :)
    det blir billigare om inte annat tänkte så. lemolacen är lite dyrare som jag skrev
  • LYCKA82

nyss hemkommen från bvc, eftersom ersättningen måste vara fri från mjölkprotein så får jag varken använda nan eller semper.. fick en burk med ersättning utan mjölkprotein gratis av bvc snällt... så om mjölken sinar ska jag ta d istället

• Kevin och Freja
    ZillyChili skrev 2011-10-11 03:34:43 följande:
    Sån har jag alltid varit, men det har bara blivit värre =)
    Stod som ett frågetecken på toa en gång efterjag spolat och kunde inte för mitt liv komma på vad jag skulle göra härnäst. Först efter jag spolat en gång till kom rutinen fram igen och jag tvättade händerna och gick ut =) 
    Hehe, va skönt att hör att det inte bara är jag som drabbats av total sinnesförvirring :) 
    Värre var det en dag när jag kom hem, ställde ner min dotter i babyskyddet på golvet då hon sov. Sen satte jag mig vid bordet med min kompis och drack kaffe... Plötsligt började Freja gny lite.. Men jag, virrig som jag är kunde inte för mitt liv förstå vad det var som lät... Tills jag fick syn på min dotter och utbrast: Ja just det! Henne hade ja glömt bort! Min kompis skrattade en del kan ja lova...
    Känns som det börjar bli farligt detta ju :) Tur är att jag iaf inte glömt henne ute nånstans.
    Linda Nilsson skrev 2011-10-11 08:28:21 följande:
    Glömskan är väl härlig..... Den kommer i samband med graviditeten och sen stannar den. Så har det varit för mig, tror att det har med att du har fokus på annat nu än innan.
    Kommer ihåg när jag fick min första för snart 19 år sen och glömskan kom som ett brev på posten, nu med sista dottern på 6 veckor har det inte direkt blivit bättre. :))
    Jag har en son på 4 och efter att jag fått honom blev jag inge virrig alls... Men nu, när jag fått min dotter så är jag värre än värst ju!
    Jag kanske fick virrigheten från båda graviditeterna denna gången, allt på samma liksom :)

~* Kevin 2006-12-22 ~*~ Freja 2011-08-23 *~
  • Guldklimparna060811

Efter 3 barn kan jag intyga att mitt minne har blivit totalt värdelöst! Så tjejer tyvärr blir det värre ju äldre man blir o ju fler barn man får :( Jag lider av det mkt :(

• Guldklimparna060811

Jag helammar oxå o tyvärr har jag fått börja m mjölkfritt då lilleman fick nässelutslag. Om det e pga mjölken el förkylningen det får tiden utvisa.

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011