Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)

Lycka82:
Det är olika från barn till barn, men NAN ska vara mildare. Vi har kört med det tills för en vecka sedan, men bytt till Semper Lemolac för att Edvin kräker så mycket. Tycker nog att kräkningarna har blivit liite bättre, i varje fall mer genomskinliga, så det verkar som om han tar upp detta snabbare.
Men lemolac är ju för barn med matsmältningsproblem och tio kronor dyrare så har man inte dem problemen (som Edvin, som kräkt så mycket att viktuppgången inte är ok längre) så hade jag nog rekommenderat att prova NAN. Kostar lika mkt som vanlig Semper och är det de använder sig av på neonatalavdelningar just p g a att den är mildare.
Men en del klarar Semper bättre så prova dig fram!
min har igentligen inte matsmältningsproblem men han mår så gott av denna så jag vågar helt enkelt inte byta. nja 10 kr. inte här. handlar jag på willys så kostar 900g vanlig semper 94 kr medans 500g kostar 67kr och i min affär 75 för 500g.jag skulle vilja byta till den vanliga men är rädd att han blir förstoppad ist
nyss hemkommen från bvc, eftersom ersättningen måste vara fri från mjölkprotein så får jag varken använda nan eller semper.. fick en burk med ersättning utan mjölkprotein gratis av bvc
snällt... så om mjölken sinar ska jag ta d istället
Efter 3 barn kan jag intyga att mitt minne har blivit totalt värdelöst! Så tjejer tyvärr blir det värre ju äldre man blir o ju fler barn man får :( Jag lider av det mkt :(
Jag helammar oxå o tyvärr har jag fått börja m mjölkfritt då lilleman fick nässelutslag. Om det e pga mjölken el förkylningen det får tiden utvisa.