ZillyChili skrev 2011-04-21 06:16:41 följande:
SandraP1990: Vad tråkigt att din hund gör så, men det är synd att ge upp tycker jag, brukar alltid finnas en lösning. Kanske Mickan med vana har några bra förslag som kan hjälpa?
Har tre vänner som har amstaff och de verkar minsann vara glada i att tugga, men de har lyckats vänja bort det, hur vet jag dock inte... Men skulle tro träning, träning, träning både fysisk och psykisk.
Tror inte det är den enklaste rasen, eller blandningen, du har valt 
Jisses vad jag blev sugen på hund! Är uppväxt med hund, men sambon har varit skeptisk... men nu har jag lyckats övertala honom ÄNTLIGEN, så kanske nästa år! Beroende på hur knoddas är såklart, vill ju verkligen kunna lägga ner tiden på hunden och med tanke på att jag ställt in siktet på en dalmatiner så lär jag behöva tiden 

nej hon de e verkligen ingen lätt ras, hon va lätt, men inte nu längre när hon e i trots ålder å så... men dom har ett jätte tugg behov men dete inte därför hon äter sönder mina grejer utan för att protestera, å har jag dörrenb te sovrummet öppen så går hon in där å pissar i våra sängar å då e det inte för att hon e kisse nördig utan för att protestera, as jobbigt!!! får testa buren idagh då å se om de funka
r!!