• AnnaPuddel

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Han är så Gay så han ska få bli rosa, sen ska han få ett ljusblått blinghalsband med sitt namn Keso och "im a pussy, bitch"

Funkar det mer karamellfärg på vita katter eller ska man köpa något speciellt färgmärke för djur?

Nej jag är inte ironisk.

• Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?
  • Fidelis ad urnam
    Solan skrev 2011-01-31 18:54:07 följande:
    Men om du ska vara sådär pjåkig borde du emotsätta dig hela grejen med att ha hund. Hundar är flockdjur och människor är bara ett substitut för deras naturliga flock. Till exempel.
    Ja men dra det hela till sin spets, för det är ju verkligen samma sak att äga en hund och att färga en hund.
    Jag tycker att det är en sjuk handling att färga ett djur, det är min åsikt.
    Sedan får du älska färgade djur hur mycket du vill, men startar du en tråd om det kommer jag säga vad jag tycker (och ja, jag vet att detta inte är din tråd. Menade nu OM du skulle starta en tråd om det).
  • KeChi

Dåligt trollat TS.
    Och trollar du inte så måste jag fråga om du är helt jävla felvaccinerad?
    Katten vill ha uppmärksamhet? Ja, men sätt den i ditt knä o klappa den då?
    Kela med den mer?
    Färga sin katt, ja inte fan verkar du vara den skarpaste kniven i lådan..

• Fidelis ad urnam
    KeChi skrev 2011-01-31 18:56:06 följande:
    Dåligt trollat TS.
    Och trollar du inte så måste jag fråga om du är helt jävla felvaccinerad?
    Katten vill ha uppmärksamhet? Ja, men sätt den i ditt knä o klappa den då?
    Kela med den mer?
    Färga sin katt, ja inte fan verkar du vara den skarpaste kniven i lådan..
    Men vadå,,,det färgar ju andra djur och två fel gör ju ett rätt vet du väl *ironi*
  • viseversa
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:51:34 följande:
    Det gör inte saken bättre för att det redan finns personer som gör det på hundar och andra djur. (enligt mig)
    Jag tycker det finns värre saker i världen! Nej jag skulle inte färga min katt. Men OM man gör det så tror jag inte katten lider då dom trots allt är färgblinda.

Vad som däremot gör mig arg är RIKTIG djurplågeri som misshandel,tidelag,svält,låta dom gå med öppna sår eller andra skador utan att få vård,ha dom i små små burar dygnet runt mm mm.

Tycker inte det hör till djurplågeri att färga sin katt eller hund tex rosa. ÄVEN om det är onödigt och larvigt ja!!!
  • Fidelis ad urnam
    viseversa skrev 2011-01-31 18:57:12 följande:
    Jag tycker det finns värre saker i världen! Nej jag skulle inte färga min katt. Men OM man gör det så tror jag inte katten lider då dom trots allt är färgblinda.

Vad som däremot gör mig arg är RIKTIG djurplågeri som misshandel,tidelag,svält,låta dom gå med öppna sår eller andra skador utan att få vård,ha dom i små små burar dygnet runt mm mm.

Tycker inte det hör till djurplågeri att färga sin katt eller hund tex rosa. ÄVEN om det är onödigt och larvigt ja!!!
    Så bara för att det finns folk som slår sina djur eller har sex med dem så ska man alltså inte reagera på mindre allvarliga saker?
    Vad blir nästa steg? Katten säger att han VILL ha hål i öronen. Katten VILL ha en tatuering osv osv osv.

Hon kan inte ens vara ärlig nog att erkänna att det hon tänker göra med sin katt helt och hållet handlar om henne, att HON vill.
  • Darling44

Anser att det är DJURPLÅGERI att färga djur!!!   - Hur f-n tänker du???

Hoppas verkligen någon kunde färga dig, helst med skit och att du fick leva länge med det!

• Solan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:55:57 följande:
    Ja men dra det hela till sin spets, för det är ju verkligen samma sak att äga en hund och att färga en hund.
    Jag tycker att det är en sjuk handling att färga ett djur, det är min åsikt.
    Sedan får du älska färgade djur hur mycket du vill, men startar du en tråd om det kommer jag säga vad jag tycker (och ja, jag vet att detta inte är din tråd. Menade nu OM du skulle starta en tråd om det).
    Man har en hund för att tillfredställa sina egna behov.
    Man äter julskinka för att tillfredställa sina egna behov.
    Man tar med sina barn på djurpark för att tillfredställa  sina egna behov.
    Man färgar sina djur för att tillfredställa sina egna behov.

Om man inte ser likheterna så är det därför att man har en hangup på vad man "ska" göra och vad man inte ska.
  • viseversa
    http://ailas.svenskablogg.se/files/2010/10/halloween1.jpg

http://www.majajoy.se/wp-content/uploads/kissie.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_TtdnRPYdPB0/SudAK03XOzI/AAAAAAAAAD0/IFZNcI-f86s/s400/batman-robin.png

http://1.bp.blogspot.com/_SSvzyA-GXNk/StOc436MqVI/AAAAAAAAE0g/gEKlGSrL2XM/s400/31451.jpg

DETTA tycker jag är värre än att färga då djuren trots allt känner kläderna på sig och det kanske inte är så bekvämt alla gånger. men nu fr tiden så verkar inte folk reagera på hundar med balettklänning eller andra kläder. Färg ser dom inte som sagt!
  • Fidelis ad urnam
    Solan skrev 2011-01-31 19:02:01 följande:
    Man har en hund för att tillfredställa sina egna behov.
    Man äter julskinka för att tillfredställa sina egna behov.
    Man tar med sina barn på djurpark för att tillfredställa  sina egna behov.
    Man färgar sina djur för att tillfredställa sina egna behov.

Om man inte ser likheterna så är det därför att man har en hangup på vad man "ska" göra och vad man inte ska.
    Man har sex med sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man slår sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man plågar sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov

Vart går gränsen för vad som är ett normalt tillfredsställande av sina egna behov och när det går ut över någon annan?
Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?