• AnnaPuddel

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Han är så Gay så han ska få bli rosa, sen ska han få ett ljusblått blinghalsband med sitt namn Keso och "im a pussy, bitch"

Funkar det mer karamellfärg på vita katter eller ska man köpa något speciellt färgmärke för djur?

Nej jag är inte ironisk.

• Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?
  • viseversa
    Solan skrev 2011-01-31 19:21:27 följande:
    Vad som är "normalt" och vad som är "onormalt". Man måste alltid göra som alla andra annars blir det ett jäkla liv.  Om det hade varit en bög som färgade sin katt rosa hade det nog inte blivit ett sådant ramaskri. Då får man ju inte säga någonting. (Jag är varken bög eller katthatare, tog det bara som exempel).
    klart det är lite lustigt,udda,larvigt,konstigt att färga sin katt/hund rosa. Och jag skulle nog lyft på ögonbrynen om jag såg en sån katt. Men jag tycker inte det är djurplågeri.

Att däremot kastrera djur KAN man se som onaturligt då man gör ett val över djurets kropp för all framtid och man vet inte om katten eller hunden lider av att bli kastrerad. Jag hade då inte gillat om någon tvångskastrerade mig.

Man gör det för sin egen skull för det är ju knappast för djuret. Hade det varit bra för djuret att vara kastrerad hade ju naturen sett till att dom alla var sterila redan från start.   

Och JA jag tycker kastrering ÄR bra. Då vi trots allt har allt för många oönskade djur i Sverige som dör en plågsam död=(

Ville bara vända lite på frågan varför det anses som helt normalt och okej att göra. Men när ts vill färga katten rosa så är hon världens värsta människa!! 
  • miramis

Snälla, färga inte katten... Så fruktansvärt onödigt. Om målet med färgningen är att han ska få mer uppmärksamhet så kan du väll nå det målet utan att färga katten? Låt honom ligga i knät och klappa på honom lite mer. Lek med honom.

Det som skulle störa katten mest är lukten. Du ändrar hand doft. Jag tvivlar starkt på att du kan hitta något färgningsmedel som inte luktar något för katten.

Färga ditt eget hår rosa och gå ut med katten så kanske ni får den uppmärksammhet du tror att din katt behöver.

Sen vill jag abra påpeka att katter inte alls är färgblinda.

• miramis

*hans doft, ska det naturligvis stå.

• delirium

Det finns speciella färger att färga djurpäls med, jag skulle rekommendera det för djurens hud. Testa ebay till exempel

• Tässs

Herregud!! vad är det för fel på dig???? Du är verklingen en sån som ska så långt bort ifrån djur som möjligt. önskar  att jag fick hem djuren till mig så jag kunde ge dem ett bra liv!!!

• Madeleonten

Jag blir faktiskt ledsen när jag läser om din katt.
    Du skriver att kissen har haft det jättesvårt innan, är kärlekstörstande och vill ha uppmärksamhet - förnedra honom inte med att färga honom, smeta in honom i olja (inte nyttigt!) eller klä på honom för ditt eget nöjes skull. Jag tycker att det är att missbruka det förtroende du fått att han faktiskt litar på dig. Lek, gosa, mys med honom istället.
    Katter är det vackraste djur som finns, de behöver inte "bättras på"!

• Försök inte

Målet med färgningen är väl att DU ska få mer uppmärksamhet av omgivningen. Djurplågeri är vad det är. Gå och färga dig själv rosa och sätt ett halsband på dig med B*tch.

• delirium

Jag tror nog inte katten skulle bry sig mer än tillfället när man färgar den.. 

• AnnaPuddel
    mylife skrev 2011-02-01 08:14:36 följande:
    Målet med färgningen är väl att DU ska få mer uppmärksamhet av omgivningen. Djurplågeri är vad det är. Gå och färga dig själv rosa och sätt ett halsband på dig med B*tch.
    har nästan bara skumma kläder.. det räcker
  • Millan9901

Enklast måste ju ändå vara att köra katten med en ny röd tröja i tvättmaskinen? Karamelfärg får du ju hålla på med varje gång den blivit blöt eller slickats sej. En bomullstvätt på 40 grader borde ge ett mer permanent resultat.

• Jazza

Du har säkert redan fått detta tipset, men jag orkar inte läsa tråden (såklart). Men kan du inte blöda lite på honom, bara? Busenkelt och, dessutom, miljövänligt!

Ät gul snö, har du tur är det öl!
Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?