• AnnaPuddel

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Han är så Gay så han ska få bli rosa, sen ska han få ett ljusblått blinghalsband med sitt namn Keso och "im a pussy, bitch"

Funkar det mer karamellfärg på vita katter eller ska man köpa något speciellt färgmärke för djur?

Nej jag är inte ironisk.

• Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?
  • Fidelis ad urnam
    Solan skrev 2011-01-31 19:07:36 följande:
    Mycket svår fråga. Jag vet inte.

Vad jag däremot vet är att min hund gladeligen hade rullat sig i rosa karamellfärgad koskit och varit mycket nöjd med det. Jag tror att en katt tycker att det hade varit jobbigare att bli färgad och det har jag också skrivit.
    Och det höll jag med dig om, att en katt kan reagera på ett annat sätt än en hund.
  • AnnaPuddel
    And3RZsoN skrev 2011-01-31 19:12:51 följande:
    Hoppas verkligen att någon kommer och hämtar katten ifrån dig, stackars lilla krake som ska behöva utsättas för färgning av sin päls. fyfan för vissa människor!
    "utsättas för färgning av sin päls"---Han blev av med bollarna och är tatuerad också. Jävla mig
  • AnnaPuddel

Han älskar mär vi kletar in honom i olja eller gnuggar honom med blöt handduk eller damsuger honom.

• Solan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 19:14:40 följande:
    Och det höll jag med dig om, att en katt kan reagera på ett annat sätt än en hund.
    Jaha. Men då är vi antagligen överrens. Flört

Förutom om att det skulle vara att jämställa med djurplågeri. För det tycker jag faktiskt inte. Väldigt barnsligt och onödigt och ganska taskigt mot katten. Men inte värre än att ha innekatt och enbart gå ut med den i koppel.
  • Fidelis ad urnam
    AnnaPuddel skrev 2011-01-31 19:15:25 följande:
    "utsättas för färgning av sin päls"---Han blev av med bollarna och är tatuerad också. Jävla mig
    Kastrering och id-märkning är inte jämförbart med att du vill experimentera på din katt för att se hur han acklimatiserar sig till sin nya färg.
  • Solan
    AnnaPuddel skrev 2011-01-31 19:16:16 följande:
    Han älskar mär vi kletar in honom i olja eller gnuggar honom med blöt handduk eller damsuger honom.
    Det låter som om din katt är lite skadad.
  • viseversa
    AnnaPuddel skrev 2011-01-31 19:15:25 följande:
    Ha,ha ja det har du ju rätt i. Man öronmärker ju sina katter och hundar och tvångskastrerar dom utan att fråga vad DOM vill. Min mammas katt är en av dom =O. DET om något borde ju vara djurplågeri men ändå gör dom flesta bra djurägare det.

Men ingen skriker DJURPLÅGARE!!!! tills dom är blå för det! Nej då anses man som en bra djurägare som tar ansvar för sina djur. Men färgar man djuret rosa eller grön ja då är man en riktig djävul! Hmmm vad beror det på då undrar jag?
  • Solan
    viseversa skrev 2011-01-31 19:18:42 följande:
    Ha,ha ja det har du ju rätt i. Man öronmärker ju sina katter och hundar och tvångskastrerar dom utan att fråga vad DOM vill. Min mammas katt är en av dom =O. DET om något borde ju vara djurplågeri men ändå gör dom flesta bra djurägare det.

Men ingen skriker DJURPLÅGARE!!!! tills dom är blå för det! Nej då anses man som en bra djurägare som tar ansvar för sina djur. Men färgar man djuret rosa eller grön ja då är man en riktig djävul! Hmmm vad beror det på då undrar jag?
    Vad som är "normalt" och vad som är "onormalt". Man måste alltid göra som alla andra annars blir det ett jäkla liv.  Om det hade varit en bög som färgade sin katt rosa hade det nog inte blivit ett sådant ramaskri. Då får man ju inte säga någonting. (Jag är varken bög eller katthatare, tog det bara som exempel).
  • viseversa
    Solan skrev 2011-01-31 19:18:33 följande:
    Det låter som om din katt är lite skadad.
    Äh dom är väl individer som alla andra. Jag känner en katt som alltid ligger under bäddmadrassen i sängen,älskar avokado och att bada,samt när man drar och petar honom mellan tårna.

Min mammas katt är en knäppis han med. Han har mycket konstiga saker för sig kan jag säga. Och ha hade iallafall inte brytt sig ett jota om han så blev blå,lila eller grön! 
  • Solan
    viseversa skrev 2011-01-31 19:24:08 följande:
    Äh dom är väl individer som alla andra. Jag känner en katt som alltid ligger under bäddmadrassen i sängen,älskar avokado och att bada,samt när man drar och petar honom mellan tårna.

Min mammas katt är en knäppis han med. Han har mycket konstiga saker för sig kan jag säga. Och ha hade iallafall inte brytt sig ett jota om han så blev blå,lila eller grön! 
    Hahaha. Jo, de är verkligen individer.
Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?