• AnnaPuddel

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Han är så Gay så han ska få bli rosa, sen ska han få ett ljusblått blinghalsband med sitt namn Keso och "im a pussy, bitch"

Funkar det mer karamellfärg på vita katter eller ska man köpa något speciellt färgmärke för djur?

Nej jag är inte ironisk.

• Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?
  • Solan
    Darling44 skrev 2011-01-31 18:59:40 följande:
    Anser att det är DJURPLÅGERI att färga djur!!!   - Hur f-n tänker du???

Hoppas verkligen någon kunde färga dig, helst med skit och att du fick leva länge med det!
    Men herregud. Slappna av lite.
  • Fidelis ad urnam
    viseversa skrev 2011-01-31 19:03:08 följande:
    ailas.svenskablogg.se/files/2010/10/halloween...

www.majajoy.se/wp-content/uploads/kissie.jpg

4.bp.blogspot.com/_TtdnRPYdPB0/SudAK03XOzI/AA...

1.bp.blogspot.com/_SSvzyA-GXNk/StOc436MqVI/AA...

DETTA tycker jag är värre än att färga då djuren trots allt känner kläderna på sig och det kanske inte är så bekvämt alla gånger. men nu fr tiden så verkar inte folk reagera på hundar med balettklänning eller andra kläder. Färg ser dom inte som sagt!
    Nu är jag inte en förespråkare till kläder för djur, men kläderna kan man ta av dem.
    Om man färgar pälsen på en katt och djuret sedan tydligt vantrivs pga att denne känner sig smutsig eller att färgen smakar illa eller vad det nu kan bero på, vad gör man då?
    Det är nog inte det enklaste att tvätta bort färgen.
  • viseversa
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:59:19 följande:
    Så bara för att det finns folk som slår sina djur eller har sex med dem så ska man alltså inte reagera på mindre allvarliga saker?
    Vad blir nästa steg? Katten säger att han VILL ha hål i öronen. Katten VILL ha en tatuering osv osv osv.

Hon kan inte ens vara ärlig nog att erkänna att det hon tänker göra med sin katt helt och hållet handlar om henne, att HON vill.
    Men jag tycker inte detta räknas som djurplågeri! Sorry men jag kan inte tycka det. DÄREMOT är det onödigt och larvigt JA men eftersom katten knappast lider av att bli rosa så plågas den ju inte ellerhur? Att ta hål i öronen eller tatuera på en katt eller hund är väl knappast samma sak då det GÖR ONT=djurplågeri. Det gör inte ont att bli rosa!
  • Fidelis ad urnam
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 19:03:21 följande:
    Man har sex med sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man slår sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man plågar sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov

Vart går gränsen för vad som är ett normalt tillfredsställande av sina egna behov och när det går ut över någon annan?
    Om vi nu ska driva saken till sin spets.
  • Solan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 19:03:21 följande:
    Man har sex med sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man slår sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man plågar sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov

Vart går gränsen för vad som är ett normalt tillfredsställande av sina egna behov och när det går ut över någon annan?
    Mycket svår fråga. Jag vet inte.

Vad jag däremot vet är att min hund gladeligen hade rullat sig i rosa karamellfärgad koskit och varit mycket nöjd med det. Jag tror att en katt tycker att det hade varit jobbigare att bli färgad och det har jag också skrivit.
  • viseversa
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 19:05:06 följande:
    Nu är jag inte en förespråkare till kläder för djur, men kläderna kan man ta av dem.
    Om man färgar pälsen på en katt och djuret sedan tydligt vantrivs pga att denne känner sig smutsig eller att färgen smakar illa eller vad det nu kan bero på, vad gör man då?
    Det är nog inte det enklaste att tvätta bort färgen.
    Det finns säkert färger framtagna för djur speciellt. Kanske inte såå vanligt i Sverige dock. Men jag tror nog att dom färgerna är framtagna för att INTE smaka illa eller vara giftiga. Och jag håller med om att det är ONÖDIGT ja. men djurplågeri?? Nej det tycker jag inte!
  • AnnaPuddel

Också lättare att hitta en rosa katt om han rymmer än en vit. finns många vita katter. :P

Så det är ju också bra som id märkning just nu när vi ska flytta och ha oss

• AnnaPuddel

ofta man ens skaffar djur för "DERAS" skull. Jag har en katt som är inkontinent sen födseln och inte fan skulle jag avlive henne. inte ens försäkringen täcker henne så vi har lagt mellan 6-10 tusen på vet till henne.

Vet knappast nån som bryr sig så mycket om sina katter.

Så vem bryr sig om Keso blir rosa ett tag?

• And3RZsoN

Hoppas verkligen att någon kommer och hämtar katten ifrån dig, stackars lilla krake som ska behöva utsättas för färgning av sin päls. fyfan för vissa människor!

• Solan
    And3RZsoN skrev 2011-01-31 19:12:51 följande:
    Hoppas verkligen att någon kommer och hämtar katten ifrån dig, stackars lilla krake som ska behöva utsättas för färgning av sin päls. fyfan för vissa människor!
    Hoppas någon sliter biffen från din tallrik och slår den i huvudet på dig.
Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?