• Catha82

För eller emot abort?

Vad tycker ni?
    Har någon här inne begått abort och sedan ångrat sig? Varför begick ni abort?
    Hur resonerar ni som är abortmotståndare?
    Låt höra '*ler*

OBS: inga personliga påhopp mot de som tycker annorlunda, acceptera att vi alla är olika.

• Svar på tråden För eller emot abort?
  • jenita

Då jag själv gjort abort 2 gånger så måste jag ju säga att jag är FÖR rätten till abort! Min första abort gjorde jag när jag var 16!
    Jag gjorde den aborten enbart för att min pojkvän inte ville ha barn och om jag inte gjorde abort så skulle han göra slut, och det kunde jag inte leva med (själviskt kanske), men jag var faktiskt bara 16 år, om samma sak hade hänt idag så hade jag nog kastat ut denne pojkvän fort som fan!

• ahlcec

För, som fan rentav.

Och herrehimmel, klart som fan att folk inte använder abort som preventivmedel, ni som påstår det: Har ni träffat någon som gjort så? Hur har den kvinnan mått?
    Och varför skulle det vara mer fel att göra femton aborter än en?

• Catha82

Läste om en tjej på FL vars kompis hade begått fyra aborter, nästan som att ha abort som preventivmedel.

• ursul

*Håller fullkomligt med danbala, kunde inte skrivit det bättre själv.

• ahlcec

Nej, det tycker jag inte alls det är.
    Jag tycker att den här tjejen borde få prata med någon, för uppenbart är hon inte mår bra. Men jag fattar inte? Varför är fyra aborter mer upprörande än en?

• Happy80

Definitivt för rätten till fri abort!

• Jennie med ie

Har inte läst övriga inlägg, delger bara min egen åsikt.

Jag anser att livet startar vid befruktningen, och att det inte är rätt av oss att medvetet och planerat avsluta ett liv. Därför tycker jag abort är fel. Det har inte med religion att göra... det handlar inte om att jag inte kan förstå våndan av att vara ofrivilligt gravid, har varit det själv... det handlar inte heller om att jag tror att alla som gör abort har slarvat med p-medel (även om jag tror att en stor del har det).... utan om min egna moraliska och etiska uppfattning kring livets början och värde. Och även om "vetenskap", utifrån det jag vet om befruktning, fosterutveckling osv ser jag ingen annan tidpunkt för livets start än just befruktningen.

• MansonDust

Jag tycker att det é bra att det finns ! Men att det görs FÖR många aborter i onödan. Pga fel tidpunkt, fel pappa, bla bla. Det är onödiga skäl. Är barnet sjukt så är det jätte bra att man kan välja abort. Men som sagt, vissa tar för lätt på det.

• Linda xxx

Emot men för i vissa fall...
    Svårt det där...
    Jag är emot aborter överlag, men det finns undantag jag tycker är okej...

Svar på tråden För eller emot abort?