• Catha82

För eller emot abort?

Vad tycker ni?
    Har någon här inne begått abort och sedan ångrat sig? Varför begick ni abort?
    Hur resonerar ni som är abortmotståndare?
    Låt höra '*ler*

OBS: inga personliga påhopp mot de som tycker annorlunda, acceptera att vi alla är olika.

• Svar på tråden För eller emot abort?
  • Andrundrun

Begå en abort? Heter det så?

• Catha82

inte vet jag. svara på frågan ist

• jojjo113

Jag är både emot och för abort.. Konstigt?

Jag tycker det är hemskat att folk använder abort som preventivmedel och inte tänker på att skydda sig.. Misstag borde inte få finnas när det gäller sådana saker...

Sen finns det ju andra tillfällen som jag tycker att det är ok med abort, däremot förstår jag inte att det finns fri abort fram till vecka 18.. Jag tycker det är alldeles för sent för "vanliga" aborter.. Sen finns det undantag där också, med tex saker som upptäckts på ul osv och som gör att barnet inte kan leva vidare....

• Lola Jämtland

För såklart!!

Jag har aldrig behövt stå inför ett sånt val men jag är glad att möjligheten finns.

• LadyMarmalade

För

egentligen oavsett skäl eftersom jag inte anser mig vara förmer än andrqa och därför inte har rätt att avgöra när/var/hur det är befogat...

• C a t

Jag är lite kluven i frågan.

Innan jag själv fick barn så tyckte jag att rätten till abort var en självklarhet för kvinnor. Nu har jag ändrat mig så till vida att jag tycker att aborter inte bör få göras så sent som de gör nu. Det känns fel att man får abortera ett foster när mamman kan känna att det rör sig i magen... En del verkar dessutom använda abort som någon form av preventivmedel. Men...... samtidigt kommer det alltid att finnas undantag som gör att abort är OK även om det är långt gånget...

• Titti och mini

Hm, alltså för att vara petig men om jag gjort en abort o nån kallade det "begå abort" så skulle jag nog inte bry mig svara eftersom TS retoriskt sett redan gjort klart sin ståndpunkt - eller? Förknippar lite för mkt med det kända begreppet "begå brott"

I övrigt - FÖR abort

• fisbubbla

Men hur många rör det sig om som använder det som preventivmedel då? Faktiskt knappt hört om någon som gör det..

• fisbubbla

Titti och mini
    Ja, jag tänkte på "Begå självmord"

Svar på tråden För eller emot abort?