• Catha82

För eller emot abort?

Vad tycker ni?
    Har någon här inne begått abort och sedan ångrat sig? Varför begick ni abort?
    Hur resonerar ni som är abortmotståndare?
    Låt höra '*ler*

OBS: inga personliga påhopp mot de som tycker annorlunda, acceptera att vi alla är olika.

• Svar på tråden För eller emot abort?
  • bbpop

Eftersom illegal abort är den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor i fertil ålder (globalt sett) kommer jag alltid att vara för en fri abortlagstiftning. Kvinnor ska ha rätt till säkra aborter på seriösa och kontrollerade kliniker!

• bbpop

Men jag är inte för aborter för det. Det är nog väldigt få som skulle klassa sig själva som abortförespråkare. Att vara för en fri abortlag är en helt annan sak.

• Leeloo

Jag är definitivt för rätten till abort. Alternativet är för hemskt.

• Leeloo

VirusVarning> Abort är inte mord, abort är lagligt.

• Tussetösen

FÖR...!!!! Vi har redan tillräckligt med barn som far illa, lämnas till att dö och säljs till slavarbeten osv osv osv.... däremot ska man inte räkna det som ett prev-medel..!!! a big no no

• Tussetösen

och det är INTE MORD...!!!!!!!!!!

• Tussetösen

och det är INTE MORD...!!!!!!!!!! dom kommer inte förstå typ "ååh nu kommer massa knivar och instrument som tar ut mig nä nu jävlar... och det är mammas och pappas fel allting.." det finns inte... mord är ngt helt annat...!!!

• Jennie med ie

Mord är ett juridiskt begrepp och enligt våra lagar klassas inte ett embryo/foster som ett liv och därför är abort inte mord. Det är inte en fråga om åsikt utan det ÄR líksom bara så. Däremot kan man såklart tycka att en abrt _känns som_ mord, eller att det _borde_ vara det...

• universalwoman

Jag gjorde en abort när jag var 18 år.
    Jag var inte "redo" att bli mamma då (när är man det föresten???..) och visst ser jag abort som varje människas fulla rättighet.
    Jag ångrar mig djupt idag, men vet att jag inte alls var redo ändå. Kluven känsla..

Däremot ångrar jag att jag inte skyddade mig bättre och var tvungen att göra abort.
    Det är inte ett preventivmedel, utan varje abort är ett stort misslyckande av tjejen och mannen anser jag. Ett stort misslyckande!

• Pamela

Blabarspappa:

Bara nyfiken pa din kalla...?

Tussetosen:

Manga ar utav asikten att det ar mord sanktionerat under lagen.

Svar på tråden För eller emot abort?