• Ewis

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Ok jag trodde faktiskt att det var helt ok att göra på mitt sätt med porto.
    Vad jag vet så har det som tur är funkat Alla gånger hitills utan några efterkrav av posten Men jag får väll tänka på det där med porto till nästa gång
    Om paketet kommer fram en dag senare tycker jag inte spelar någon roll men det är tråkigt om man får en merkostnad i onödan.

2 gånger har jag fått paket som haft en liten grön lapp på där det står något om för lite porto, ena paketet hade inte ens frimärken på MEN jag har inte fått någon faktura från posten på något av dom och detta var före jul

Dessa paket har inte haft avsändare.

Skriver ni andra Alltid avsändare på paketen???

• Ewis

Female;

Det är ju bra att skriva ut frakten i auktionen men jag tror att efter ett tag vet man ungefär vad frakten blir, i alla fall om man säljer lite själv och inte bara köper.
    Det kan vara dumt att packa varan i fall att någon vill ha flera bilder, så har jag tänkt men man kan ju skriva ut ett ca porto

• Ewis

Har gått jätte bra för mig både denna gången och förra gången, ja det var väl bara någon vecka mellan auktionerna men runt löning!!

Jag föredrar själv korta auktioner ca 4-5 dágar, jag budar bara sista dagen.

• Ewis

OT: Väldigt OT sorry

Men när man är inne på den Ny fl (beta) kan man inte skriva i andras GB då???

• Ewis

OK tack Felicia!!!

Jag är på jakt efter en grind till vår trappa nere.
    Vad är bäst, trägrind, metallgrinf eller rullgardinsgrind???

Är det någon som vet vart man kan köpa sonna begagnat billigt??

Hittade ingen på Tradera, någon enstaka på Blocket.

• Ewis

hm undrar om jag gått på min första nit nu :-O

Sålde en paddington bebis morgonrock på Tradera, auktionen tog slut den 8/2 och jag mailade till köparen direkt då när jag skulle packa varan för jag hittadeett litet hål i sömen på ärmen på rocken.
    Jag erbjöd henne att ångra köpet då jag inte skrivit om hålet i auktionsbeskrivningen, visste inte att det fanns.
    Hon hörde inte av sig efter det mailet.
    Mailade även idag igen och bad henne höra av sig.

hm vad jobbigt sån här är.
    Är det 10 dagar man ska vänta innan det anses som att jag kan sälja varan igen?
    Vad ska jag göra mer än maila henne innan jag kan anse att köpet är hävt?

• Ewis

Usch vad besviken jag är idag, fick ett paket som jag väntat i flera dagar på och när jag slet upp det så visar det sig att kläderna är mer åt det dåliag hållet än i bra skick.....
    En boddy/klänning som det stod "Nyskick " på som hade båden en blekt fläck och en smutsfläck på magen grrrrr
    Dom andra kläderna var inte heller i fint skick som det stod i beskrivningen, jag som verkligen budade högt mot en annan för kläderna såg så fina ut på bild grrrrr

Jag ska skriva ett mail i morgon och påpeka bla fläckarna, inget är ju egentligen fel så jag vill inte ge negativt men ändå påpeka att det inte var i belåtenhet.
    Denna säljare har Jätte många possitiva omdömmen och bara 1 neg så jag trodde verkligen på denna säljare.
    Hon var även dålig att höra av sig och sen leverans av varorna

• Ewis

Kajsan;
    Oj 14 dagar kvar..., hur lånmga auktioner brukar du ha?
    Tycker du att det är bra med Långa auktioner?

Själv föredrar jag auktioner som är ca 5 dagar när jag säljer.
    Jag budar aldrig på auktioner som är i ex. 14 dagar, kommer jag i håg dom så budar jag siata dagen men tyvärr så glömmer jag oftast bort att buda .

Hur gör och tycker Ni andra om auktionernas längd?????

Septbebis;
    Tror du att det har att göra med att dom är förstagångsköpare bara för att det strular....
    Visst så kan fallet vara men jag tror snarare att det handlar om att dom inte vet hur dom ska göra, behöver kanske lite mera information hur dom skå gå tillväga??
    ALLA är ju "nollor" någon gång
    Synd att det strular för dig!!

För mig har det funkat alla gånger med några få strulmoment som snabbt varit lösta Men nu är jag besviken på en säljare grrrrrr

• Ewis

Detta med pirat kopior tycker jag är lite löjligt att man inte ska få sälja eller köpa på Tradera.
    Man kan ju ganska lätt (oftast) lista ut vilka som är pirat bla. på utgångspriset och Om någon säljer flera lika så kan ju det finnas risk att dom är köpta i ex. Turkiet.

För mig spelar det mindre roll om en ex. tröja som jag tyckert är fin är äkta eller köpt i Turkiet

OCH det är ju lite upp till var och en om man vill göra Tradera till buissnies och köpa endast för att sälja på Tradera, ex. äkta märkes kläder.
    Dom som vill ha äkta köper nog äkta och vet lite om hur dom ska veta det.

Exempel så köpte jag ett par oäkta Puma tennis senakers i Turkiet till gubbens farmor, tyvärr var dom för små till henne och för stora till mig och ingen annan heller som jag känner kan ha dom.
    Skulle vara Jätte bra Om någon som vill ha dom kunde köpa dom av mig på Tradera men ICKE där får man ju inte sälja dom........
    Löjligt tycker jag!

• Ewis

Nej jag lade ut Puma sneakersarna i stl 39 (oäkta) på Tradera som en av minna första auktioner och den blev avstängd av Tradera pga enligt dom att Puma kontaktat dom om att det var ett par oäkta Pumaskor.
    Jag hade inte ens nämt ordet äkta i anonsen

• Ewis

Ja visst det är olagligt att sälja piratkopior Men jag tycker ändå att det är löjligt.
    Marknaden på kopior är så otroligt stor så jag tror (vet inte) inte att det gör varken till eller från om dom säljs på Tradera.
    Visst kan man ju tycka att det är många som gör "peningar" på att sälja från ex. Thailand eller importerar Men jag tycker att det får var och en avgöra om dom vill köpa.
    För min del tycker jag att det var tråkigt/löjligt då det handlade om ett par skor som blivit felköpta och tråkigt att dom bara ska ligga i garderoben.
    Ja ja jag tycker att det är upp till var och en även om det är olagligt

• Ewis

Hua nu har jag skrivit till hon som jag köpt en hel del av denna gången och i minna ögon är allt i väldigt begagnat skick med fläckar på hm

Fy vad jobbigt det är att klaga tycker jag, man vill inte vara gnäll kärring men jag tycker faktiskt att kläderna är i dåligt skick.
    Får se om hon behagar att svara....

Vad är en rimmlig överenskommelse???

R Mutt;
    Jo då jag fattar din poäng och fattar oxå att Tradera måste följa regler men jag tycker att det är dumma regler om jag säger så
    Det är en så stor kopia marknad och det är ju även så att dom stora märkena själva gör kopior........ (har jag hört från en säker källa )

• Ewis

Diwa;
    Precis!!!
    Fattade inte först varför jag fick min auktion avstäng när det fann sånna som sålde 50-100 pumaskor samtidigt medans jag sålde 1 par.....
    Mycket mycket kopior finns det på Tradera och som sagt kontsigt att dom säljarna får leva vidare som tom berättar när man frågar att det är kopior från Thailand.
    Några skriver tom i sinna info. att skorna/ varorna ska levereras från Thailand så det är lång leverans tid.

Diwa: Du som är lite haj på detta vad ska man ha för dela när man inte är nöjd med 5 plagg man köpt???

• Ewis

Diwa:
    Fläckar på nästan alla kläder som inte nämns + att det står ny skick och mycket fint skick..

Jag har skrivit till säljaren men inte fått svar än tyvärr

• Ewis

Hej nu har jag fått svar av säljaren på Tradera.
    Så här skrev hon ;

Du får skicka tillbaks grejerna så sätter jag in pengar till dej.
    MVH XXXXX

Hm ja synd att hon inte kunde skriva lite mera och ev. en liten ursäkt....
    Jag vill gärna behålla ett plagg men det är väl allt eller inget!?

Jag vill oxå få betalt för frakten som blir när jag skickar tillbaka kläderna, jag betalade 51 kr i frakt till henne och tyvärr missade jag att kolla hur mycket porto som satt på paketet.

Känns som hon är en säljare man inte kommer till lösaningar med tyvärr ja ja så kan det vara.
    Min första nit

• Ewis

Sorry glömde!

Fru Cissy;
    Jepp börjar på S, har skrivit i din GB

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...