• Freida

Behöver förståelse

Jag sitter och är så ledsen just nu... Jag bor på landet och just denna veckan är jag gräsänka. Jobbar som timvikarie inom vården för tillfället och ibland är det riktigt tufft och jobbigt.

Det har flera dagar bara vräkt ner massa snö... min bil vill inte starta och jag är gräsänka denna vecka.

Jag skulle jobba 17-19 på ett ställe idag oh jag bor ca 1 mil därifrån. Kanske inte så långt men det skulle innebära för mig tt jag skulle skotta hela vägen (ca 200 meter) sedan är det en grusväg som är kommunal, som inte blivit plogad heller. En person som skulle vara barnvakt skulle då hämta mig och sonen (köra ca 2 mil extra) för att jag sen skulle kunna låna bilen (eftersom personen inte kunde hämta mig senare än 14).

Det blir mycket slit och krångel för att alltså få 2 timmars lön...

Jag ringer till jobbet för att förklara detta och i fall de kan få in någon annan...

Möter kalla handen först. Jag känner mig så uppgiven att jag till slut börjar gråta och förnedringen är total.... nu mår jag jättedåligt...behöver lite peppning och förståelse... Är det så konstigt att jag inte ville jobba?

• Svar på tråden Behöver förståelse
  • Mamma Jenny01

Förstår dig. Synd att du inte ringde o ljög o sa att du är sjuk. I bland kanske det är bra med vita lögner. 
    Men nu har jag inte så mycket till råd, kan bara säga att jag förstår dig! 

• Anton Chigurh

En del har det jävligare än andra. Hoppas du/ni blir en av dom barnfamiljer som vinner på Lotto imorgon. Verkligen.

Solig 

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Kitsune

Vet inte när du är född men denne kanske läste i tidningen att 80-talister, 90-talister ljuger oftare än 40-talisterna, när det är dags att gå till jobbet. Kan tänka mig nu varje gång man är även sjuk blir det väl fördomen som ekar i örat på vissa "80-talist - är denne verkligen sjuk, problem med bilen osv".

• dezibel

Bor själv mitt i skogen och har flera gånger den här vintern fått tagit semester pga oplogade vägar. Min arbetsgivare har full förståelse och det har inte varit några problem alls. Måste säga att jag tycker du verkar väldigt tillmötesgående som ens tackat ja till 2 timmars jobb, våra timmisar går aldrig in om det är mindre än 5 timmarspass. Var hemma du utan dåligt samvete, vädret rår man inte för. Gosa ner dig med en bok & njut av en ledig dag!!!

• Rosana

Vissa dagar är helt enkelt bara så - när tillvaron vaknat på fel sida. Jag förstår att du är trött och ledsen, tillåt dig att vara det idag. Man får faktiskt lov att tycka synd om sig själv ibland. Gråt en skvätt, det är ganska skönt att låta det komma ut. Tänk på att det kommer andra dagar som är tvärtom, när man känner redan från början att allt "flyter". Då är man glad och stark - och när du känner så, så kan du kanske förklara för ditt jobb att du hade en riktigt jobbig dag och kände dig uppgiven?
    Men just nu tycker jag att du bara ska tillåta dig att känna dig ynklig.  

• Freida

Tack så hemskt mycket! Ja, jag är en tidig 80-talist och VET hur en del tror... att man ljuger osv... men jag försöker alltid vara så ärlig jag kan! Ofta får man då bakslag... jag kände mig så himla ledsen efter samtalet då hon var först väldigt oförstående och inte ens efter jag blev ledsen mjuknade hon helt utan sa att "ja men vi måste kunna planera" osv... det är väldigt typiskt hur allt hopar sig ibland också

Detta är dessutom en "extratur" som man inte får LAS-poäng för... så det tog emot att ta turen.

Tycker reglerna är helt bakvända!

I morgon är det tänkt att jag ska jobba 7.30-10.30 sen 17-19! På en lördag lär juh inte plogbilen prioriera oss... (en väg med 5 hushåll...)

• Freida

103 personer har läst 6 har kommenterat, betyder det har övriga tycker att jag är löjlig?

• Rosana
    Freida skrev 2011-02-11 12:00:53 följande:
    103 personer har läst 6 har kommenterat, betyder det har övriga tycker att jag är löjlig?
    Det tror jag inte. Ibland är det bara svårt att komma på något bra att skriva. Men jag tror inte att någon tycker du är fånig - antagligen känner de flesta igen sig själva. Alla har väl haft skitdagar
  • Freida

Rosana: Ja, å de dagarna känns det inte som det är bara denna dagen... då känns hela livet helt plötsligt svart

• Rosana
    Freida skrev 2011-02-11 12:30:30 följande:
    Rosana: Ja, å de dagarna känns det inte som det är bara denna dagen... då känns hela livet helt plötsligt svart
    Ja, det gör det. Men det går över, det vet vi ju. Solig
Svar på tråden Behöver förståelse