• evolyn

Gastric Bypass (GBP)

Hej på er! Har smygläst hela tråden ett tag men känner nu att jag ska ge mig till känna då jag idag har satt bollen i rullning, tog mig i kragen och tog upp disskutionen med min husläkare, så imorgon ska ja ta lite prover sen ska jag tillbaka nästa vecka och då skickar hon förhoppningsvis en remiss. Jag är inte mega stor, har ett BMI på ca 36. Men pga olika besvär känner jag att det får bli den här utvägen, jag har bantat sen jag var 15 år då min husläkare sa till mig att banta ner mig 8 kg för att hon skulle skriva en remiss till en bröstförminskning och då var jag inte ens överviktig alls, men hon fick mig att tro att jag var tjock vilket jag blev efter att haft lite ätstörningar efter den händelsen. Jag är även reumatiker och det är en stor anledning till att jag vill göra den här operation, jag behöver bli lättare för att mina leder ska orka. Har gått ner i vikt förut men går alltid upp igen, men det känner väl dom flesta av er till. Jag hoppas inte att det kommer ta allt för lång tid innan man får besked, bor i stockholm och det verkar som vi har de bästa tiderna här iallafall!

• evolyn

Blir alla som har ett BMI över 35 godkända eller kan man bli nekad ändå?

• evolyn

SilverEmma: fick min remiss skickad idag, bor i Stockholm har BMI på 35.5 och har gått hos dietist för längesen, har ätit zenical, cambridgekuren, viktväktarna, viktklubb mm och har varit överviktig i ca 12 år, borde bli godkänd hoppas jag!

• evolyn

Moflo: vi får hålla ihop du och jag, det känns som flesta i den här tråden redan gjort sina operationer, jag har ingen aning hur det är med tider här i Stockholm,min remiss skickades till Danderyd!

• evolyn

Min remiss är skickad till danderyd, hoppas det går lika fort där :)

• evolyn

Väntar på att få en tid, det är väl ca 3 veckor sen remissen skickades!

• evolyn

Dhevil: är också lite rädd för att bli nekad, ligger precis på gränsen på ett BMI på 35 och sen rött var det är så har man gått ner 2 kg och det få inte hända den dan man väl ska på bedömning, tycker iofs inte att jag borde bli nekad men det är nu inte jag som bestämmer :(

• evolyn

Jag har reumatism och väldigt dåliga knän, har för väldigt längesen gått hos en dietist vet inte om det ens inns dokumenterat för det var dessutom i ett annat landsting, jag vill ju bara veta nu om jag kommer få igenom op eller inte tycker det är väldigt jobbigt och inte veta, sen vet jag inte om det spelar någon roll att jag nyss fått barn heller.

• evolyn

Dhevil: nu har det ändå gått 6 månader sen jag fick min son men det är väl bara och vänta och se vad de säger, det är ca 15 år sen jag gick hos dietisten, får se om man lyckas få tag på de papprena, har dessutom gått på zenical och massa olika dieter så det kanske räcker ändå och gör det inte det så får dom väl försöka få tag på mina journaler :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)