Gastric Bypass (GBP)
Hej på er! Har smygläst hela tråden ett tag men känner nu att jag ska ge mig till känna då jag idag har satt bollen i rullning, tog mig i kragen och tog upp disskutionen med min husläkare, så imorgon ska ja ta lite prover sen ska jag tillbaka nästa vecka och då skickar hon förhoppningsvis en remiss. Jag är inte mega stor, har ett BMI på ca 36. Men pga olika besvär känner jag att det får bli den här utvägen, jag har bantat sen jag var 15 år då min husläkare sa till mig att banta ner mig 8 kg för att hon skulle skriva en remiss till en bröstförminskning och då var jag inte ens överviktig alls, men hon fick mig att tro att jag var tjock vilket jag blev efter att haft lite ätstörningar efter den händelsen. Jag är även reumatiker och det är en stor anledning till att jag vill göra den här operation, jag behöver bli lättare för att mina leder ska orka. Har gått ner i vikt förut men går alltid upp igen, men det känner väl dom flesta av er till. Jag hoppas inte att det kommer ta allt för lång tid innan man får besked, bor i stockholm och det verkar som vi har de bästa tiderna här iallafall!