• evolyn

Gastric Bypass (GBP)

Har gått ner 29 kg nu 1 kg till -30kg så häftigt och 1kg tills jag är normal viktig (nu är jag bara extra viktig) det har absolut inte gått fort men i lagom takt. Haft många långa platåer men det får man räkna med!

Trevlig midsommar alla!!

• evolyn

Har inte haft så mycket problem med nåt, skulle vara kycklingen då som gav mig lite smärta men nu tar jag mindre tuggor och tuggar bättre efter det får jag inte längre ont av det heller.
    Ris åt jag nog 2-3 veckor efter op utan problem.

• evolyn

Ta det lugnt , jag gick ner 4kg första veckan sen gick jag inte ner ett gram på 5 veckor sen gick jag ner nåt kilo på två veckor för att sen stå still. Nu har det gått 1 år och jag har gått ner 40kg men man får ge kroppen den tid den behöver och inte jämföra oss med andra för vi är alla olika !

• evolyn

Har varit på ett års besök idag, låg lite i underkant på proverna, har slarvat en hel del med vitaminerna så nu blir det skärpning med det!
    - 40kg har jag gått ner och väger nu 63 kg och sen mätte hon min midja vilket jag inte gjort nångång under den här resan och mindes inte vad det låg på innan heller men nu låg det på 78cm och det hade minskat med -41cm!
    Känner mig himla nöjd faktiskt!

• evolyn

Rottis77: ha inte för höga förhoppningar om att bli bättre i lederna. Jag är också reumatiker och hoppades innerligt att det skulle bli bättre men nej, har inte märkt nån skillnad alls. Men hoppet är det sista som överger så jag hoppas fortfarande att det ska bli bättre nu när vikten stabiliserar sig :)

• evolyn

Rottis77: vad tar du för mediciner förutom kortisonet, dom var lite oroliga för kortisonet jag hade fått när jag födde barn 6 månader innan op, fick då ganska stora mängder i dropp. Men efter lite funderande sa kirurgen att det nog inte var nån fara.

• evolyn

Rotts77: kan du inte ta nåt annat för dina leder fram tills op, enbrel tex behöver du bara göra uppehåll med från 2 veckor innan operation, vore ju synd att gå utan medicin så länge om du inte måste. Det där jäkla kortisonet ska man nog vara försiktig med har jag förstått nu på senare tid :(

• evolyn

Rottis77: typiskt, håller tummarna för att du ändå får må hyffsat fram till op. Vet hur hopplöst det är utan mediciner, skar mig i fingret för 9 veckor sen och hade sönder en sena och jag får inte börja med medicin förrän fingret är bra och det blir fasiken aldrig bra :(

• evolyn

Har lite svårt att fatta att jag nu väger 59 kg, jag förstår ju att jag är smal men jag har så svårt att se det själv.
    Vill inte gå ner mer nu för jag börjar nog bli för smal men dietisten sa att jag inte skulle oroa mig utan att det snart skulle stanna upp, men nu har jag gått ner 5kg sen hon sa det för 1 månad sen och så mycket har jag inte gått ner på så kort tid under hela min viktresa.
    Jag mår visserligen bra men man börjar ju oroa sig lite.

• evolyn

Det är 15 månader sen jag opades, idag stod vågen på 58.7!
    Vill stoppa nu, är mer än nöjd.
    Har väl tappat en del nu sista månaden då vi bestämde oss för att skiljas, tappade matlusten en del.
    Måste verkligen skärpa till mig!

• evolyn

Det känns helt galet att väga så lite, man varken ser eller fattar själv. Var hos frisören idag och hon är en smal söt tjej och så pratade vi lite om min viktnedgång och jag berättade vad jag vägde, hon väger samma som mig men är 6 cm kortare än mig.
    Jag måste ju vara jättesmal dör hon är ju det.

Kroppsmässigt känns det inte så stor skillnad faktiskt, eller det gör det säkert men jag tänker inte så bara för att min reumatism inte blivit bättre med vikt nedgången. Så jag är lite bitter :(

Har gått och förälskat mig (tror jag).
    Och han (den nya) lyfte upp mig i luften idag som ingenting det var en konstig känsla, först tänkte jag: men Gud vad gör han sen kom jag på att jag väger 45 kg mindre!

• evolyn

Loth: det var verkligen en sjuk känsla när jag kom på det själv 58kg är ju inte så mycket.

Grattis till godkännandet!

• evolyn

Loth: tyvärr känner jag ingen större skillnad, har både ra och fibro. Men jag har visserligen inte kunnat ta mina mediciner sen i november pga att jag skar mig i fingret på jobbet och det blir aldrig bra så jag måste göra uppehåll tills fingret är bra, en ond cirkel kan man säga!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)