• evolyn

Gastric Bypass (GBP)

Så var operationen avklarad och jag har i princip sovit till nu, har inte haft det minsta ont förutom i huvudet men nu har jag lite ont runt revbenen, hade ju helt klart väntat mig smärta som går att jämföra med att föda barn, hoppas det håller i sig nu!!

• evolyn

Så skönt att vara hemma igen, det ar nån tant i ett annat rum som har gallskrikit hela natten och hela dagen, vart får an dom krafterna ifrån? Det har fungerat riktigt bra med maten idag och jag mår fortfarande rätt bra, lite öm vid revbenen!

• evolyn

Jag är så irriterad på att jag inte kan skriva nåt i svammeltråden, det har gått med några där som jag verkligen inte vill att de ska veta om min op, världens värsta skvaller kärringar, dom kanske redan har sett mitt medlemskap där men har inget sagt än iallafall, så jag får hålla mig till att ventilera allt här :)

• evolyn

Krulltott: jag opades i måndags och ska flyta i 2 veckor, har just ätit 2 löskokta ägggulor, var så sugen på ägg ;)

• evolyn

Pequena: det går rätt bra men jag är verkligen inte hungrig.
    Har inte särskilt ont bara på natten då jag bara kan ligga på rygg och då får jag ont i ryggen, så det är väl det som är jobbigt... Jo att göra nr 2 är inte heller direkt nån höjdare och det blev ju knappast bättre av att skjuta på det!

• evolyn

Har precis provat att dricka lite glögg så här 4 dagar efter op, trodde inte jag skulle våga testa först men jag var så sugen och det var inga som helst problem och glöggen var förstås alkoholfri.

• evolyn

Är det ingen mer än jag som tycker att det är konstigt att så många måste gå på info träffar innan man ens blir godkänd, blir man nekad så har man lagt en massa tid i onödan på att gå på en massa info. På ds var det rätt ordning iallafall, först träff med kirurgen för godkännande och sen alla info träffar :)

• evolyn

Myrtel: jag fick svar direkt av kirurgen, och du behöver verkligen inte oroa dig för att vakna med en massa slangar, som mest kanske du får syre genom en manick som sitter precis vid näsborren. Lady x: frågan är om det verkligen är så många som hoppar av, jag fick den viktigaste infon från kirurgen och hade jag hoppat av så hade jag nog gjort det efter mötet med honom. Det var en som hoppade av iofs som skulle opas samma dag som mig men jag kan inte alls förstå hur hon kunde få bli godkänd från början, för hon var väldigt virrig och var inte insatt alls i vad allt innebar och hade heller inte alla "hästar i stallet", kan ju också vara så att läkaren nekade henne till slut för både sköterskan och dietisten reagerade på det!

• evolyn

Lady x: fråga, kan vara kul att höra vad svaret blir! Jag brukar alltid känna irritation efter slangen i halsen men den här gången gjorde jag inte det, helt sjukt vad enkelt det gått med den här operationen. För 2 månader sen opererade jag mig i armbågen, skulle vara en av de enklaste open jag gjort (har gjort 17 st nu) men det var fasiken 10 gånger värre än min gbp och jag har fortfarande ont i den där förbannade armbågen och magen känner jag knappt av alls nu 1 vecka efter op!!!

• evolyn

Myrtel: det kommer nog gå jätte bra ska du se, var också nervös och mitt BMI låg på knappt 36 så jag ar rädd att jag skulle bli nekad men det gick hur bra som helst och fort, det är inte ens 2 månader sen jag var på bedömning och nu är jag opad sen en vecka :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)