Perpen skrev 2012-10-11 14:15:41 följande:
Det finns givetvis inget som säger att du inte skulle klara av att bli gravid tidigt efter operationen, men det finns samtidigt inget som säger att du faktiskt skulle klara det så det går ju faktiskt åt båda hållen.
Mitt fall är en smula ovanligt då jag blev gravid strax innan operationen (ca 1-2 veckor innan tror jag de kom fram till), efter operationen hade det varit omöjligt för vi var jättenoga att använda kondom eftersom jag var så rädd för att bli gravid (ironiskt nog var jag ju redan det). Innan operationen hade jag ätit P-piller men mitt recept tog slut strax innan operation och jag såg ingen mening i att skaffa nytt, vi slarvade med att skydda oss innan operation eftersom jag trodde att jag inte kunde bli gravid (hade bmi 50 och läkarna misstänkte även att jag hade pco), men tji fick jag. Jag har också många gånger tänkt att jag ska sköta maten och jag ska dricka rätt och allt det där, men det är sällan jag lyckas äta 6-7 gånger varje dag som jag fått som direktiv, oftast kommer jag bara upp i 4 måltider, ibland 5, så det är inte alltid det går även om man verkligen vill. Det är inte min mening att låta så negativ men det är faktiskt så det ligger till för min del. Sen finns det ju dem som klarar av alla mål galant, och de som klarar av betydligt färre.
Oki oj då var de tidigt, men operationen gick bra och så?.
När fick du reda på att du var gravid då?
Man tror ju inte att man ska kunna bli gravid ju jag har BMI 52 i dag och väger 140kg så jag hoppas jag går ner en hel del måste ju gå ner hälften iallafall har läkaren sagt.
Vis skyddar oss nu med kondom kastade ju mina p-piller då vi för över ett år sedan bestämde oss för att skaffa barn men de gick inte gick till gyn och jag hade PCO.
Man kan ju ha äl fast att man har pco men inte så ofta man har äl i så fall.
Jag vill inte riskera att bli gravid innan operationen bättre att vänta till efter för jag ser de som 50/50 är farligt att bli gravid nu innan med med så pass stor övervikt som om jag skulle bli gravid efter ca 5 månader efter Gbp op.
SÅ ser jag på de.
P-piller måste man endå sluta med innan operation för att dom vill inte man ska äta de för de är större risk att få blodprop så de var ju bra.
Men se de pocetift du får i dig ne del i allafall och du gör ju så gott du kan.
Men prata med en läkare de finns dryck man kan få utskrivet som de ska vara mer näring i de kan ju vara bra att kolla upp.
Du är den enda som har varit glad i tonen till mig och inte för neg till mig. Tack.
För sitter nästan här hemma och gråter så ledsen är jag.
Jag kommer inte kunna klara av att vänta ett år.
Och min mamma som gjorde en GBP op för två år sedan sa att hon kommer hjälpa mig att göra matlådor och komma med tipps vad jag ska äta och så sedan säger hon att om jag vill bli gravid så ska jag göra som jag och sambon vill och att de kommer gå bra.