• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira

SOlen skiner på oss här i norr. dock går ja o längtar efter blixtar o dunder. så mysigt me åska... 
    i morgon ska ja på tillväxtultaljud igen. intressant att se hur stor den befaras vara nu då.. och ida ska ja jaga rätt på svaren från urinodlingen. vill inte gå längre än  nödvändigt med en uvi. om de nu är de. vad annars kan protein äggvita sockeri urinen betyda??

min minsta dotter har haft en hemsk natt. så nu är man ju sådär härligt eftertrött igen.. 

• Ofeigur

Idag var det dags för bm besök igen.

blodtryck 120/75
    SF 33 Hon har växt 1cm i veckan.
    Hjärtljud 148-150
    HB 106. Det hade gått upp från 96 så hon var nöjd.
    P-gl 4.2
    Hon skickade iväg urinprov på odling för att vara säker att det inte var ngt fel. Hon såg en del i provet som inte såg bra ut. Men det var så lite så hon var inte orolig men ville få iväfg det för säkerheten skull.
    Jag berättade att jag hade en del förvärkar och fick rådet att ta det lungt. vila och åter vila.

• Arbetsmyran

Någon mer som är väldigt törstig på nätterna??...börjar bli orolig för min törst..
    Ska ta upp det med BM idag, ska dit klockan tre.

Ofeigur skrev 2011-05-12 11:35:26 följande:

blodtryck 120/75
    Hjärtljud 148-150
    P-gl 4.2
    Hon skickade iväg urinprov på odling för att vara säker att det inte var ngt fel. Hon såg en del i provet som inte såg bra ut. Men det var så lite så hon var inte orolig men ville få iväfg det för säkerheten skull.
    Jag berättade att jag hade en del förvärkar och fick rådet att ta det lungt. vila och åter vila.

Vilken vecka är du i?

• Smulpaj
    Arbetsmyran skrev 2011-05-12 12:48:49 följande:

Någon mer som är väldigt törstig på nätterna??...börjar bli orolig för min törst..

Jag är törstig på nätterna, och kissnööödig...man är väl uppe och springer typ2-4 ggr per natt.
    Hur gick det på MVC?
    ★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Bebis i magen bf 20110731
  • Annaliz
    Ofeigur skrev 2011-05-12 11:35:26 följande:

blodtryck 120/75
    Hjärtljud 148-150
    P-gl 4.2
    Allt ser ju lysande ut Jättebra att järnvärdet är på väg åt rätt håll. Min bm sa att jag hade så bra järnvärde att jag kunde trappa ner på varannan dag, men det rubbade hela magen och jag fick ingen balans på två veckor så nu har jag istället slutat helt med järntabletter och får nöja mig med att äta mat som innehåller det istället ^^ Få se senare om de sjunker markant eller håller sig på en bra nivå.
  • Annaliz

Vilken vecka är du i?

Jag är dock jävligt törstig innan jag ska gå och lägga mig. Men när jag sover lyckas jag sova hela natten som en klubbad säl
  • Arbetsmyran

Att vara törstig var helt normalt för tiden så det är bara att dricka på då

Sf måttet hade stuckit iväg..sist hade jag 23 o låg precis på kurvan, nu var det 29 o hamnade över kurvan men såg bra ut ..."bebis" kickade ordentligt när magen skulle mätas ..haha

På lab kollade de bara blodsockret....trodde dom skulle kolla både det ena o andra men det kanske inte behövdes...

Annaliz skrev 2011-05-12 18:04:13 följande:
    Jag är dock jävligt törstig innan jag ska gå och lägga mig. Men när jag sover lyckas jag sova hela natten som en klubbad säl

Guu vad skönt o få sova en hel natt...!!...undrar när jag gjorde det sist..hm...

• Ofeigur

Vilken vecka är du i?

v 33 i morrn.
  • Momii

Jag har alltid en flaska med vatten vid sidan om sängen! Dricker inte jättemycket just nu och vaknar inte av törst utan passar på att dricka när tösen väcker mig. Lär nog förändras för jag drack massor under förra graviditeten och vi ska inte snacka om det första veckorna när jag ammade! I början fick amningen mig att bli helt uttorkad och jag kunde tömma en 50cl flaska under tiden tösen tutta, tur nog lugna det ner sig med tiden.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)