• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-05-03 09:29:30 följande:
    Någon mer som knappt gått upp något? Är i v29 idag och har bara gått upp 3kg sen inskrivningen... Är det något man behöver oroa sig för eller ska man bara vara glad?
    Det där är ju så olika från person till person...Jag tycker att du ska vara glad för det
    Själv har jag redan gått upp 17 kilo...
    Jag gick upp mycket under mina tidigare graviditeter också men kilona rasade av efteråt + lite till.
  • Momii
    Kiira skrev 2011-05-03 08:43:19 följande:
    de kommer och går. i benet är de nog hela tiden. men i ansiktek o armen kommr o går de. de tog en massa olika prover bla för borelia men svaren får vi först nästa vecka.  ska ringa till barnmorskan o höra om ja kan få akupunktur... kanske kan funka
    Låter riktigt obehagligt, hoppas att det går över! Du mår bra annars?
  • SamsonS

Nu blev jag lite förvirrad och orolig...min BM ringde och ville att vi ska göra ett TUL nästa vecka för jag ligger en bit över kurvan, 29 cm i v26 och 31cm nu i v 29...allt annat ser bra ut, järn, socker, blodtryck.
    Många säger också att jag inte har så stor mage för att vara i v 29 nu...men uppenbarligen så har jag ju det.

Har inte oroat mig speciellt mycket under graviditeten men nu blev jag skitnervös. Säkert inget att oroa sig för men ändå...

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Arbetsmyran
    SamsonS skrev 2011-05-03 14:06:55 följande:

Nu blev jag lite förvirrad och orolig...min BM ringde och ville att vi ska göra ett TUL nästa vecka för jag ligger en bit över kurvan, 29 cm i v26 och 31cm nu i v 29...allt annat ser bra ut, järn, socker, blodtryck.
    Många säger också att jag inte har så stor mage för att vara i v 29 nu...men uppenbarligen så har jag ju det.

Har inte oroat mig speciellt mycket under graviditeten men nu blev jag skitnervös. Säkert inget att oroa sig för men ändå...

Oj, Kan det vara så att du är längre gången ??..eller det är klart, det borde dom ju ha sett på ultraljudet tidigare..

Du får uppdatera sen när du fått svar, är säkert helt ok men bra att de kollar upp när det avviker..
  • nina1977
    SamsonS skrev 2011-05-03 14:06:55 följande:

Det där beror ju på hur bebisen ligger oxå, eller om du har mkt fostervatten. Jag bär min högt och ligger på översta kurvan. har även moderkaka i framvägg.
  • Annaliz

Jag ska till BM imorgon och mäta sfmåttet för v. 29. Vad ska man ha normalt då?

• Momii

Medelkurvan ligger på 28cm i vecka 29. Jag låg under när jag vänta dottern men kommer med all säkerhet att ligga över den här gången.  Huvudsaken är väl att man inte avviker för mycket från sin egen kurva.

• Annaliz

Sådär, då har jag varit hos bm.

Sf mått 28cm, blodtryck 90/60, vikt 77 kg. (viktuppgång 8 kg sedan inskrivning), bebis hjärtslag glömde jag fråga, men har legat mellan 146-148 hittills.

Sen fick jag en ny bok, nr till socialförvaltningen ang. faderskapsbevis och sen fick jag gå till lab och ta massa prover, som jag ej fick svar på nu.

• Ofeigur
    Annaliz skrev 2011-05-04 10:47:02 följande:
    Sådär, då har jag varit hos bm.

Sf mått 28cm, blodtryck 90/60, vikt 77 kg. (viktuppgång 8 kg sedan inskrivning), bebis hjärtslag glömde jag fråga, men har legat mellan 146-148 hittills.

Sen fick jag en ny bok, nr till socialförvaltningen ang. faderskapsbevis och sen fick jag gå till lab och ta massa prover, som jag ej fick svar på nu.
    Skönt att allt var bra!
  • Annaliz

Tack, ja det känns skönt :)

Är det någon av er som fått höra nånting om föräldrakurs eller fått någon tid för det än?

Svar på tråden bebis juli 2011 =)