• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Smulpaj
    Kiira skrev 2011-05-16 20:29:23 följande:
    ja nog är ja glad att bli igångsatt tidigare. men känns dock lite snuvad på de roliga att inte vara beredd när de väl drar igång =)  men praktiskt att veta ett datum är ju inte heller dummt ur barnvaktsynpunkt.  har börjat läsa liteom snitt oxå. då bebisen ligger helt galet och så länge den ligger såhär går de inte få ut den =)

kroppen säger verkligen sitt  tyckte ja väntade länge med att bli gravid med denna. minsta tösen hade ju hunit bli 14 månader innan ja vart gravid. men kroppen tycker inte riktigt samma..

hur mår du och din kropp efter så många graviditeter?? 
    Jag tror det kommer att gå jättebra för dig Skrattande det är ju alltid bra om man är påläst om alla dessa komplikationer/skeden m.m. just nu håller jag på att uppdaterar mig om ALLT.
    Min kropp mår sådär, bättre än vad jag trodde den skulle göra men jag har massor av sammandragningar och foglossning som jag inte haft innan.
    Min sista förlossning fick jag igångsatt pga att min näst yngstas förlossning blev en störtförlossning, det gick så fort och värkarna var så intensiva att jag svimmade.
    Så min minsta blev som sagt igångsatt 12 dagar innan hon var beräknad. Då var det mest pinvärkar och jag öppnades sååååååå långsamt. 01:15 på natten ringde jag till hennes pappa (som satt hemma) och sa att här blir det fan inge barn!!! 01:41 var hon ute! Krystade ut henne när jag var öppen 8 cm, det gick jättebra för jag är ju omföderska och hade en helt underbar bm.
    Så jag kämpar för att få en planera igångsättning med denna lilla tjej oxå...jag skall träffa en läkare i vecka 35-36 och kolla hur livmodertappen mår..sen får vi se.
    För jag har ca 6 mil till närmaste förlossning och jag vill INTE föda hemma.
    ★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Bebis i magen bf 20110731
  • Kiira

vi har 16 mil till förlossningen. Men sista tösen han vi vara inne på förlossningen ca 2 timmar så var hon ute. de kändes lagom =)  från första värk till bebis tog de då 6 timmar.

ska försöka natta mina kottar nu så ja får slöa i soffan med en god bok! 

• Annaliz
    Kiira skrev 2011-05-15 09:06:56 följande:
    God morgon på er alla! nu är de inte långt kvar för oss! Under tiden vi väntar på småttingara så sysselsätter ja mig för mycket. Råkade få 3 flasklamm på halsen men de är ju så gudomligt söta!  ena lammet har blitt som en hund. 

Var på tillväxtultraljud i fredags och redan nu då i vecka 30+1 så uppskattade de bebis till just över 2 kilo. den var 24 % större än "normalbarnet".  Så jag måste tillbaka om två veckor och göra ett till tillväxt för att se satt den inte blir enorm! Mest troligt kommer ja bli igångsatt i vecka 36-37 för att de inte ska bli så riktigt stor.   

de som har hand om bebisen skyller bebisens tillväxt på att jag har diabetes medans diabetesläkaren menar på att diabetesen har varit så bra denna graviditet att det inte beror på de..

någon som vaknar på nätterna av bortdomnat ansikte? och en säck potatis över magen? två nätter i rad har ja vaknat av just en sådan konstig kännsla.. 
    Då är det kanske nära för din del då, bara ca en månad kanske om den fortsätter växa i den farten Flört Det kan ju på ett sätt vara skönt va? Jag hoppas du för övrigt får mår bra!
  • Arbetsmyran
    66 dagar kvar ...Vill spola fram tiden samtidigt som jag vill ha en lång sommar ..haha..det går inte ihop riktigt.

Suck..Någon hade nämnt för min 9 åring att jorden ska gå under på lördag (tydligen nån kristen grupp för många år sedan som förutspått detta)...så nu är han jätteorolig o tror verkligen på det..
    Han skulle strunta i fotbollsträningen i går för han skulle ju ändå inte kunna spela match på söndag om jorden inte fanns kvar..Inte lätt!!

Hur mår ni annars då?..Jag mår fint men är väl något osmidig o kan inte gå längre sträckor utan att jag måste på toa..men det kan jag leva med
  • Annaliz
    Arbetsmyran skrev 2011-05-20 09:09:50 följande:
    66 dagar kvar ...Vill spola fram tiden samtidigt som jag vill ha en lång sommar ..haha..det går inte ihop riktigt.

Suck..Någon hade nämnt för min 9 åring att jorden ska gå under på lördag (tydligen nån kristen grupp för många år sedan som förutspått detta)...så nu är han jätteorolig o tror verkligen på det..
    Han skulle strunta i fotbollsträningen i går för han skulle ju ändå inte kunna spela match på söndag om jorden inte fanns kvar..Inte lätt!!

Hur mår ni annars då?..Jag mår fint men är väl något osmidig o kan inte gå längre sträckor utan att jag måste på toa..men det kan jag leva med
    Ja, även om man kan tros ha den "värsta" tiden kvar, så tror jag bestämt på att vi har den bästa tiden framför oss Skrattande Vi får bara njuta av sommarvärmen och ladda inför den stora dagen!

Nå, men lilla vän.. Ja man har ju hört ett x antal datum för jordens undergång, men det är ju bara svammel. Jag hoppas du kan få honom och tro det också.. inte lätt..

Jag känner mig pigg och glad som vanligt, men kroppen säger annat. Förbaskat ond foglossning, så jag väntar på svar från fk om jag blir beviljad gravidpenning... man känner sig ganska värdelös när man inte klarar av det som man egentligen tycker man borde.
  • Arbetsmyran

Ja, vi får hoppas tiden som är kvar går smidigt...och att vi får en fin sommar.

Hoppas du får svar från fk snart, känns som dom inte är så snabba med att skicka ut sina beslut.

• Momii
    Arbetsmyran: Men aaaw, lille vän! Jorden skulle väl gått under ett par ggr nu de senaste åren. När man själv ser dessa rubriker så fnyser man bara lite och scrollar vidare, man tänker inte alls på hur barn kan påverkas av detta och verkligen bli rädda. Hoppas han förstår när du förklarar hur det ligger till.

Här är det 74 dagar kvar till bf. Tror tiden kommer gå ganska snabbt nu en tid framöver för min del. Min svägerska kommer på besök med sin man och son i ca 1 månad. Inte hem till oss just men till mina svärisar så vi kommer väl spendera all mannens lediga tid tillsammans med dem. När dem åker hem igen så är det bara 1,5 månader kvar!

Börjar fundera över barnvakt när det är dags för förlossning. Har ni andra som har barn sen tidigare det fixat?
  • Arbetsmyran

Vi har faktiskt inte ordnat barnvakt...Om alla barnen är hemma just den dagen så löser det sig för den största kan hålla ställningarna tills det är ordnat, om det skulle bli mitt i natten eller så...Men annars tror jag vi kan ringa våra föräldrar och de är här på en kvart..

Min plan är att åka till förlossningen i absolut sista stund....när jag inte klarar av en sekund till hemma..Men så planerar väl alla kanske !?.. Min fasa är att komma in o dom säger att jaha här är du öppen 2 centimeter, det sa dom när jag fick min första.
    Med min andra var jag iallafall öppen 7 cm och det var klart på ett par röda... Men är ju så olika.

• Momii
    Arbetsmyran skrev 2011-05-20 10:19:41 följande:
    Vi har faktiskt inte ordnat barnvakt...Om alla barnen är hemma just den dagen så löser det sig för den största kan hålla ställningarna tills det är ordnat, om det skulle bli mitt i natten eller så...Men annars tror jag vi kan ringa våra föräldrar och de är här på en kvart..

Min plan är att åka till förlossningen i absolut sista stund....när jag inte klarar av en sekund till hemma..Men så planerar väl alla kanske !?.. Min fasa är att komma in o dom säger att jaha här är du öppen 2 centimeter, det sa dom när jag fick min första.
    Med min andra var jag iallafall öppen 7 cm och det var klart på ett par röda... Men är ju så olika.
    Ja, man vill ju åka in så sent det bara går! Jag bor jätte nära sjukhuset idag och gjorde det när jag fick min flicka också. När jag ringde in vid 6 på morgonen så tyckte den som svara att jag skulle vänta med att komma in för det lät inte som jag hade så täta värkar. Jag åkte in en halvtimme senare och då var jag öppen 8cm så jag hade ju kommit en bit på vägen. Jag blev lite orolig för när jag gick på toa kom det lite blod så därför valde vi att åka in så snart efter vi ringt.
  • Annaliz

Hur täta ska värkarna vara innan man bör åka in? Jag känner ingen oro över själva förlossningen, men det är väl för att det är min första och att jag inte riktigt vet vad jag ska förvänta mig. Jag tänker inte så mycket på det, mer än att jag undrar när man bör åka in.. för jag vill såklart också vara hemma så länge som möjligt, men eftersom det verkar vara så individuellt, hur ska man veta?? Jag vill absolut INTE föda hemma

Svar på tråden bebis juli 2011 =)