• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Arbetsmyran
    Ofeigur skrev 2011-05-13 11:17:42 följande:
    Åh det är så skönt! Jag blev beviljad sjukpenning! Fick en utbetalning i dag ochkså så nu blev livet lite lättare ett tag =)
    Härligt!!
  • Smulpaj
    Annaliz skrev 2011-05-12 18:04:13 följande:
    Jag är dock jävligt törstig innan jag ska gå och lägga mig. Men när jag sover lyckas jag sova hela natten som en klubbad säl
    Sover du heeela natten???? Åh vad avis jag blir! Det tillhör det förflutna för mig Drömmer
    ★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Bebis i magen bf 20110731
  • Annaliz
    Smulpaj skrev 2011-05-13 18:42:03 följande:
    Sover du heeela natten???? Åh vad avis jag blir! Det tillhör det förflutna för mig Drömmer
    Ja lyckligt nog så gör jag det, men dock sover jag tidigare än vanligt och vaknar såklart tidigare också. Jag är ganska förvånad själv över att jag sitter uppe just nu, men det har ju varit hockey vm ikväll och min släkt är helt hockeytokiga, så det går som inte att komma ifrån
  • Smulpaj
    Annaliz skrev 2011-05-13 23:00:53 följande:
    Ja lyckligt nog så gör jag det, men dock sover jag tidigare än vanligt och vaknar såklart tidigare också. Jag är ganska förvånad själv över att jag sitter uppe just nu, men det har ju varit hockey vm ikväll och min släkt är helt hockeytokiga, så det går som inte att komma ifrån

Haha, härligt!!!  Unna dig själv all sömn du kan få!  Sj sov jag helt okej i natt, var bara uppe 2 ggr Tungan ute

Någon annan som har stooora problem m att vara täppt i näsan??? Är det konstant, och använder sjklart nässpray (som man inte skall göra) hela tiden för jag måste ju kunna andas!!!!
    Det brukar försvinna på en gång efter förlossningen men fan vad jobbigt det är när det pågår....

För övrigt, ha en underbar lördag!!!!!! I kväll skall vi titta på Eric Saade Flört

★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Bebis i magen bf 20110731
  • Annaliz
    Smulpaj skrev 2011-05-14 11:59:54 följande:

Haha, härligt!!!  Unna dig själv all sömn du kan få!  Sj sov jag helt okej i natt, var bara uppe 2 ggr Tungan ute

Någon annan som har stooora problem m att vara täppt i näsan??? Är det konstant, och använder sjklart nässpray (som man inte skall göra) hela tiden för jag måste ju kunna andas!!!!
    Det brukar försvinna på en gång efter förlossningen men fan vad jobbigt det är när det pågår....

För övrigt, ha en underbar lördag!!!!!! I kväll skall vi titta på Eric Saade Flört

Däremot har jag haft väldigt stort problem med nästäppa under andra trimestern. Jag använde också nässpray, säkert varje dag i en månads tid, trots att man ska vara försiktig. Men jag försökte hålla mig ifrån det under dagarna och bara använda det på nätterna, för jag vaknade med konstant torr mun och det är inte behagligt :P Sen tog sprayet slut och jag köpte inget mer, och det var en riktig plåga de första tre dagarna, men otroligt nog släppte det sen... jag tror nästan jag skapade ett slags beroende och det blev tvärtom-effekt. Jag använde de så ofta så att jag tillslut var tvungen att ha det för att andas :P

Köp Nezeril, det är iaf bättre mot slemhinnorna... Hoppas det går över! :)

Jaa ikväll hejar vi på Sverigeeeeeee!
  • Kiira

God morgon på er alla! nu är de inte långt kvar för oss! Under tiden vi väntar på småttingara så sysselsätter ja mig för mycket. Råkade få 3 flasklamm på halsen men de är ju så gudomligt söta!  ena lammet har blitt som en hund. 

Var på tillväxtultraljud i fredags och redan nu då i vecka 30+1 så uppskattade de bebis till just över 2 kilo. den var 24 % större än "normalbarnet".  Så jag måste tillbaka om två veckor och göra ett till tillväxt för att se satt den inte blir enorm! Mest troligt kommer ja bli igångsatt i vecka 36-37 för att de inte ska bli så riktigt stor.   

de som har hand om bebisen skyller bebisens tillväxt på att jag har diabetes medans diabetesläkaren menar på att diabetesen har varit så bra denna graviditet att det inte beror på de..

någon som vaknar på nätterna av bortdomnat ansikte? och en säck potatis över magen? två nätter i rad har ja vaknat av just en sådan konstig kännsla.. 

• Smulpaj
    Kiira skrev 2011-05-15 09:06:56 följande:
    God morgon på er alla! nu är de inte långt kvar för oss! Under tiden vi väntar på småttingara så sysselsätter ja mig för mycket. Råkade få 3 flasklamm på halsen men de är ju så gudomligt söta!  ena lammet har blitt som en hund. 

Var på tillväxtultraljud i fredags och redan nu då i vecka 30+1 så uppskattade de bebis till just över 2 kilo. den var 24 % större än "normalbarnet".  Så jag måste tillbaka om två veckor och göra ett till tillväxt för att se satt den inte blir enorm! Mest troligt kommer ja bli igångsatt i vecka 36-37 för att de inte ska bli så riktigt stor.   

de som har hand om bebisen skyller bebisens tillväxt på att jag har diabetes medans diabetesläkaren menar på att diabetesen har varit så bra denna graviditet att det inte beror på de..

någon som vaknar på nätterna av bortdomnat ansikte? och en säck potatis över magen? två nätter i rad har ja vaknat av just en sådan konstig kännsla.. 
    Tycker det är den "längsta" tiden kvar nu....suck. Oh vad man längtar, träffade en liten kille på 1½ DYGNs ålder idag...shit jag blev helt salig!

Ja har du diabetes så är det ju vanligt att man får föda tidigare pga att bebisen växer mkt snabbare, men det är ju inget negativt i vecka 36-37 Flört Mår du bra annars????

Ang din potatissäck på nätterna så upplever jag det mer att jag vaknar och har ont som fan på den sidan av magen jag legat på, känns som ett öppet sår som svider. Skitjobbigt!!!
  • Kiira
    Smulpaj skrev 2011-05-16 19:27:15 följande:
    Tycker det är den "längsta" tiden kvar nu....suck. Oh vad man längtar, träffade en liten kille på 1½ DYGNs ålder idag...shit jag blev helt salig!

Ja har du diabetes så är det ju vanligt att man får föda tidigare pga att bebisen växer mkt snabbare, men det är ju inget negativt i vecka 36-37 Flört Mår du bra annars????

Ang din potatissäck på nätterna så upplever jag det mer att jag vaknar och har ont som fan på den sidan av magen jag legat på, känns som ett öppet sår som svider. Skitjobbigt!!!
    ja nog är ja glad att bli igångsatt tidigare. men känns dock lite snuvad på de roliga att inte vara beredd när de väl drar igång =)  men praktiskt att veta ett datum är ju inte heller dummt ur barnvaktsynpunkt.  har börjat läsa liteom snitt oxå. då bebisen ligger helt galet och så länge den ligger såhär går de inte få ut den =)

kroppen säger verkligen sitt  tyckte ja väntade länge med att bli gravid med denna. minsta tösen hade ju hunit bli 14 månader innan ja vart gravid. men kroppen tycker inte riktigt samma..

hur mår du och din kropp efter så många graviditeter?? 
  • Momii
    Kiira skrev 2011-05-16 20:29:23 följande:
    ja nog är ja glad att bli igångsatt tidigare. men känns dock lite snuvad på de roliga att inte vara beredd när de väl drar igång =)  men praktiskt att veta ett datum är ju inte heller dummt ur barnvaktsynpunkt.  har börjat läsa liteom snitt oxå. då bebisen ligger helt galet och så länge den ligger såhär går de inte få ut den =)

kroppen säger verkligen sitt  tyckte ja väntade länge med att bli gravid med denna. minsta tösen hade ju hunit bli 14 månader innan ja vart gravid. men kroppen tycker inte riktigt samma..

hur mår du och din kropp efter så många graviditeter?? 
    Har du fler barn än din dotter? Mådde du så här när du vänta henne också?

Jag hade nog också tyckt att det vore lite läskigt att veta när det är dags att få barn. När det händer så händer det och då har man inte mycket tid över åt att fundera.
  • Kiira
    Momii skrev 2011-05-16 22:58:39 följande:
    Har du fler barn än din dotter? Mådde du så här när du vänta henne också?

Jag hade nog också tyckt att det vore lite läskigt att veta när det är dags att få barn. När det händer så händer det och då har man inte mycket tid över åt att fundera.
    Har två döttrar sen tidigare en född mars 08 och den andra augisti 09. mådde inte så här kasst de två andra graviditeterna och barnen var inte heller så här stora vid denna tidpunkt. 

Svar på tråden bebis juli 2011 =)