• Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3
  • salta katten

God morgon!
    Såklart att Isak vaknar precis, när jag loggat in
    Men *peppar peppar* kan man ju gå in senare idag och klottra!

• Dalkulla74

God morgon!

Åhh så FL är igång! Visst kändes det konstigt då det inte funkade men rätt OK ändå för jag gissade att ingen kom in där ändå så det inte skulle bli så mycket att läsa ikapp.

Martin sover mycket oroligare nu än han gjort tidigare. Han gryr och blir ledsen men sover fortfarande så är man snabbt uppe på benen och buffar eller om han är riktigt ledsen så bär jag och sjunger och då kommer han till ro igen. Kan inte komma på något annat än att det är drömmar. Skulle kunna vara tänder då möjligtvis men jag tror inte det för han biter till och med mindre på sina leksaker nu.

Apropå äta, smakisarna går så där...tror inte Martin är intresserad av att äta fast föda än. Han kanske får i sig 1-2 teskedar max efter 1,5 veckas försök. Nåja, ingen idé att stressa upp sig, vi gör ju så gott vi kan, mer kan jag inte göra och tänker inte heller om inte BVC tycker att han går upp föör lite.

• Aannaa

yempan > precis så ger vi oxå mat till Emilia på ett ungefär... fast sista målet får hon runt 22.30 sovandes
    Ibland ger jag henne lite mellanmål; mosad frukt, ½ banan, mackbitar m leverpastej, smörgåsrån, yoggi med fruktpuré i...
    Tror det är lagom, känns så iaf. Vet inte hur man ska kunna klämma in fler mål annars

• SysterYsster

Äntligen funkar det!!! *abstinens* HAr inte kommit på bt heller
    Emma vill inte att jag sitter här längre... Idag är sambob ledig så vi kanske ska till Tuna Park i Eskilstuna och shoppa liote julklappar!
    kul!
    Aannaa kul bild!!!

• yempan

Aannaa:
    Jag tycker också att det känns svårt att få in mer mål. Hon sover ju också...

• fiefje

godmorgon, vad tråkigt det var utan fl!

dallkula: samma här, det blir bara några tesked om dagen, och vi har ändå prövat i mer en en månad... tydligen är inte alla bebisar lika intresserad i mat. jag försöker varje dag lite och får väl se när hon vill äta mer

• Krodan

Är det nån som vet vad nattsträck är? Min lilltjej vaknar och gallskriker på nätterna tills man tänder lampan.

Vilket underbart vinterväder

• sky1208

Aannaa- vilken rolig annons!

Jag undrar om Noah äter för lite.. han forfarande vägrar äta gröt eller mat..
    9:30 - 240ml blandning av NAN2 och välling
    13:30 - 230ml NAN2
    17:30 - försöka med banangröt, om det funkar inte, då blir det 230ml NAN2
    20:30 - 240ml blandning av NAN2 och välling

han dricka vatten under dagen. Ibland äter han 1tsk mossad banan.

Annars är det inte mer..

• Helly78

Morrón Morrón

Ja, äntligen säger jag med, snacka om abstinens

I måndag var på sjukhus för en samtal med läkare. På hem vägen tog det 2 timmar att komma hem , annars tar det bara 35-40 minuter med bussen. Trafiken stod still ca 40-50 minuter, Värsta snöskaos...
    Var på sjukhuset igår IGEN då var vi i på hudklinken och kollade Tilde´s hud. Trist nyheter hon har hudförändringar.
    Vet inte vad som händer här näst. Väntar på ett samtal från läkare på em idag. Får se vad hon säger.. det blir nog mera undersökningar.
    Om 2 veckor ska hon ta EEG-test igen....

Tilde tog flaska själv och drack lite.. Wooow så duktig..
    Hon har lyckast ta foten och stoppar in i munnen.. HIhi * så söt*
    Hon har hittat nåt roligt ljud: Kan man säga att tungen mot mun ocg gör klickade ljud. *Fniss*

Jenny28: Fysjutton va läskigt * Styrkekramar från Hellie & Tilde* Bra att du anmälar.

Aannaa: vilken fin prisenssa...

• MoaMajken

Halloj !!!!!!!!!

Vilken ångest... försökte förklara för sambon att sajten inte FUNKADE !! "öh... jaha ?", sa han och insåg inte att det var som att sluta med kaffe eller nåt (nu dricker jag ju knappt kaffe men ändå)

Aannaa : jag ska lägga min mailadress i din inbox ang. träffen va ?
    Kan du göra en annons för min sambo till Blocket ???
    I måndags var det "hockeykväll" på tv (säsongskortet är ett påfund av Satan, jag lovar er) och jag tänkte att bra-då-kan-Joel-vara-med-dej-vid-tvn. Jag skulle tvätta, stryka och greja.
    Men sen kommer liksom 4 pers i keps med chips in genom dörren !??! Que ??? Har-vi-fest-eller, kände jag.
    "ja, jag sa ju att det var hockeykväll" säger sambon........ dock inte att han bjudit in folk. Sen hade de surroundljud på SKITHÖGT och applåderade o SKREK när det blev mål så att Joel började storgrina......

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3