Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-02-19 17:29:57 följande:
    Nu står en plåt Pones i ugnen. Förväntningarna är höga Jag brukar alltid smaka på degen när jag bakar och denna gång var inget undantag. Jag gillade den klara degen så jag tror bröden kommer smaka riktigt gott!
    Du får gärna också komma med recension sedan

Själv ska jag prova rättikagratäng ikväll för första gången. Det luktade lite fisaktigt när jag förkokade, typ lite som blomkål. Men jag hoppas att det försvinner sedan, eftersom den doften är en stor anledning till att jag har så svårt för blomkål.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Egensinnig skrev 2011-02-19 16:04:18 följande:
    Hej, hej säger jag med!

Här har dagen börjat med frökex, bregott o gräddost, sedan en tjurrusning till Freeport för att frossa i Odd Molly-butiken. Promenad och Mc Feast utan bröd och snart är det dags för en lördagsdrink innan middagen.
    Blir  gin,lime, is och lite Funlight pear/apple som smaksättare + bubbelvatten - faktiskt riktigt gott!
    Äter du burgaren med bestick då, eller kan man få den i salladsblad som på Max?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-02-21 19:49:47 följande:
    Usch, less och trött, utan matinspiration eller ork att laga. Men jag hittade ett par pannbiffar i frysen som jag hade glömt att jag hade, hurra!
    Ha ha, lite kul.... Jag hittade ikväll en matlåda med köttfärssås och stekta champinjoner som jag hade glömt bort, Skönt, för sambon jobbar kväll, och jag orkar absolut inte laga mat enbart till mig själv.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-02-21 20:06:53 följande:
    Jag kände att "grunden" som pannbiffarna lade nog gör att jag orkar fixa lite smörstekta champinjoner till, och koka lite brysselkål. Men annars låg inspirationsnivån på "ägg och bacon", och det är jag egentligen inte sugen på just nu

Men jag skulle inte ha något emot om någon kom och fixade maten åt mig i stället
    Ah, I see..... Själv blev jag glad att det även låg stekta champinjoner i matlådan så att jag slapp fixa till något så avancerat tillbehör till köttfärssåsen
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Lättja77: Ska det vara bara varmrätt, eller även förrätt och efterrätt?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Lättja77: Oki
    Hmm, kommer inte på något just nu. Fast rättikagratängen jag gjorde i helgen var god, den kan ju passa till kött. Fast det kanske är för typiskt LCHF... kött och bea?

By the way....Jag kan inte citera längre, är det bara mig det inte fungerar för?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Southern belle: Åh vad gott ditt kycklingrecept låter! Tungan ute
    Det är nu sparat och ska testas så snart det bara går.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-02-25 06:58:28 följande:
    Veckans invägning/mätning avklarad. 1,4 kg och ytterligare 5 cm har rykt i midjan. För mig är det enbart cm på magen som ryker samt tuttar. Jag är i himmelriket, efter graviditeterna så hade jag en hängpåse längst ner på magen och jag trodde att den skulle bli värre med viktnedgången, men min mage har börjat bli riktigt platt och fin! -4,2 på denna månad och 15 cm i midja tot. borta på månaden. 

*glad* 
    Vad härligt, grattis

Jag är också glad och nöjd idag, "fuskvägde" min imorse nämligen (riktiga vägdagen är på lördagar) och äntligen har jag fått en ny andrasiffra på vågen efter att ha stått och stampat ett tag.
    Är så himla bra att den här tråden finns för peppning och tips Solig
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Asereht skrev 2011-02-25 08:40:24 följande:
    Idag har jag nått mitt näst sista delmål - 20 kg! Det känns så bra!
    Grattis till dig med, superbar jobbat ju
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**