Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

spökplumpen skrev 2012-09-06 21:54:06 följande:
    Jag var och handlade lite kläder igår. Köpte ett par slim på hm i storlek 29 i midjan. Jag har aldrig ens tänkt tanken om att jag skulle kunna ha så små kläder, 30 har alltid varit min skinnysize. Köpte även nya trosor eftersom alla gamla håller på att hasa av. Nu när jag har tvättat dem och hängt upp dem på tork så tyckte jag att de såg ut som docktrosor så små de var.

Supernice!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Glömde fråga....
    Var köper ni ert MBC/MBT? För det är väl något färdigt man köper, eller har jag helt missförstått...?!

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Gladskit skrev 2012-09-07 08:06:10 följande:

Det gör man själv hemma. Kaffe MBC eller te MBT!

Jaså där ser man. En vecka i Turkiet och man missar massor..... K och T hade jag listat ut dock
    Vad är skillnaden mot äggmjölk?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Sagalin skrev 2012-09-07 16:38:20 följande:
    Tack för hjälpen
    Ska jag nog prova någon dag.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    spökplumpen skrev 2012-09-18 23:27:59 följande:
    Men jag har en limpa i ugnen nu, ska bli spännande att smaka.

Återkom gärna med recension
    Har en syster som är, inte allergisk, men överkänslig mot ägg. Så hon blir nog glad för lite tips.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    huldaskarin skrev 2012-09-20 07:00:35 följande:
    NU är jag ÄNTLIGEN framme! 68 kilo idag och det ska jag banne mej fira med en Celsius! 

Grattis, det måste vara en härligt känsla!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    spökplumpen skrev 2012-09-20 12:21:04 följande:
    Jag ska skriva om mina erfarenheter ikväll, men jag ville bara dela med mig av ett tips redan nu. Sen jag började äta d-vitamin i de kraftiga doserna (kolla tex in kostdoktorn) har jag fått så mycket energi. Känner mig så pigg och glad! När burken tog slut blev jag trött igen, men med påfyllning så är jag åter pigg.

Satt senast idag och funderade på d-vitamin. Äter du året runt?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Någon annan som också äter d-vitamin, vilken dos?
    Funderar på om jag ska börja med 2000 E och sedan ev. höja om det verkar behövas, eller ska jag börja med 4000?
    Har ni tips på märke, webshop?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Martina 76 skrev 2012-09-20 13:37:51 följande:
    Min pappa har haft svåra allergier så länge jag kan minnas med dålig lungkapacitet etc. Från mars-aug har han haft svårt att vistas utomhus. Nu kör han LCHF och äter D-vitamin varje dag och kan tom vara ute och cykla och promenera mitt i pollensäsongen. Han väger mindre än på 20-25 år och är jättepigg!

Läkarna säger åt honom att dra ner på fettet pga blodtrycket men jag har övertygat honom om att strunta i dem. Att han blir smal är ju jättebra! Gubben är snart 70 år. Som min mamma sa "Vi har bantat på alla tänkbara sätt i hela vårt liv och bara blivit tjockare och tjockare. För första gången har vi hittat något som verkligen fungerar och som vi mår bra av". Härligt!!!  

Vad glad jag blir, men samtidigt är det ju ändå lite ledsamt att din pappa inte har fått må så här bra förrän nu.

Har du fått prata mycket med dem om LCHF innan de var villiga att rpöva?
    Min mamma har ju ledvärk, och är lite överviktig så jag tror att LCHF skulle passa henne bra. Men hon är ssk och har ju fått lära sig helt annat när det gäller kost och fett + att hon är envis.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Lady Maria skrev 2012-10-02 11:21:37 följande:
    Jag har varit på hälsokontroll idag på jobbet och mitt kolesterol är 4,8 efter 11 månader med LCHF. För två år sedan var mitt kolesterol 6,5. Alla värden var bra men jag hade själv trott att mitt blodsocker skulle vara lägre.
    Superbra att ditt kolesterol har sjunkit Vad var blodsockret på då?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    stjierna skrev 2012-10-09 08:40:10 följande:
    Haha, inslag på tv4, nån "hälsoprofessor": "alla går ner i vikt av dieter som LCHF, men i slutändan är det viktigt att man också har hälsan kvar och då bör man äta potatis varje dag!".

Eh, okej.

Oj, magiska potatisar...  Oskyldig
    Trolla75 skrev 2012-10-09 09:08:14 följande:
    Hur mycket spelar kalorierna in egentligen?
    Har en nära kompis som är hemkunskapslärare och hon kritiserar alltid mina recept jag lägger upp... Byt ut grädden mot mjölk helst vatten mm.
    Jag förklarar att det ÄR fettet jag vill åt!
    Men hon tjatar ständigt över hur mycket kcal jag får i mig...
    Jag kontrar fett bränner fett...

Men är det någon som är duktig på området, skulle gärna vilja förklara så hon fattar ...
    Insulin är fettlagrande, men så länge du inte har insulinpåslag så bränner du allt fett eftersom det används som kroppens bränsle när man förbrukat alla kolhydrater. (rätta mig gärna någon om jag har fel)
    i teorin ska inte kalorier spela någon roll, men alla kroppar ju olika. Men jag vet  personer som uppger att de ibland kan komma upp i 3000 kcal/dag och ändå går ner i vikt.
    Själv har jag aldrig testat.
    Däremot vet jag att jag inte gick ner i vikt med Viktklubbens kaloriräknande, trots frånvaro av fusk. Med LCHF går jag ner,
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    TomMon skrev 2012-10-11 09:19:29 följande:
    Jag hade också problem med att jag behövde äta så himla mycket yoghurt för att vara mätt till lunch. Men så började jag med vispgrädde i kaffet, problemet löst! ;)
    Och jag rör ut i grädde i yoghurten
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Gladskit skrev 2012-10-12 08:45:48 följande:
    Jag har hört att det var så här.
    Coca Cola bestämde sig för att ändra sötningsmedel i Cola Light från aspartam/acesulfam K till sukralos. Men det gillades inte av folk som tyckte att smaken ändrades väldigt mycket och många slutade köpa Cola Light. Coca Cola var dock för stolta för att byta tillbaka rakt av, så istället skapade man Cola Zero som då egentligen var den "gamla" Cola Light. Så ett tag var Zero sötad med aspartam/acesulfam K och Light med sukralos. Men idag har man övergett sukralos och därmed känns det ju som exakt samma produkt

Jag hör hört exakt samma

Min sambo gjorde en variant på en Schwarzwaldbakelse/minitårta igår, då han ska börja nytt jobb snart och vill bjuda på fika. Den blev riktigt god, jag tror absolut att man skulle kunna bjuda icke-LCHF:are på den (möjligtvis att man inte ska säga att det är schwarzwald för då börjas det väl jämföras).
    Kanske ett tips för någon?

Det enda "negativa" var att man kände av kalla smaken från sukrinet, men det är ju lätt ordnat.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Trolla75 skrev 2012-10-12 13:25:35 följande:
    The Kittycats- du får lägga in receptet i receptråden ;)

Får be sambon om det, jag fick inte komma ut i köket igår  Det var ju en överraskning.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Tiger Af Lilja skrev 2012-10-19 06:45:44 följande:
    Jag äter lchf , men är troligen gravid..vill fortsätta äta. Någon som vet var man finner bra info om det eller själv äter det under graviditet?

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Jag är själv tidigt gravid, så vi kanske kan peppa varandra. Förra gravidteten var jag väldigt sugen på surt, och inget fett så det var svårt att hålla sig till LCHF.

Det finns en tråd på FL för gravida som äter LCHf, men den är inte så aktiv.

www.familjeliv.se/Forum-24-64/m62371925.html
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    RebornEve skrev 2012-10-25 07:16:03 följande:
    Kunde inte hålla mig !
    Vägde mig i morse :)
    1 oktober vägde jag 66,7 kg
    Idag väger jag 61,9 kg
    Så -4,8 kg hittills.
    Får se om de händer något mer fram till söndag, kanske minskar något/ några hekton till !
    Shit vad bra gjort! Grattis Glad
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Ninis skrev 2012-11-23 12:17:18 följande:
    Om du gör plankan varje morgon och kväll så kommer du se snabba resultat på magen! Efter bara en vecka märkte jag skillnad. Har kört 3 veckor nu och ska köra ända tills jag klarar 60 x 3.

Hur lång vila har du emellan? Typ 10 sek?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    banantelefon skrev 2013-01-23 16:00:37 följande:
    Jag bor i Skåne och här får alla göra glukosbelastningen.

Jag är gravid och bor i Sörmland (mödravård i Sthlm). Gjorde inte med förra barnet och det är inget som har nämnts den här gången heller. De jag känner i både Sörmland och Stockholm som har gjort glukosbelastning har gjort det med anledning av skälen spökplumpen nämner.
    ♥ Skruttan född 100715, BF 130620
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**