Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mandel skrev 2011-03-09 21:32:02 följande:
    Fast då kanske du tog järntabletter?
    Ja det gjorde jag ju... Tänk att jag redan har föträngt allt tablettätande *glömsk*  Skäms
    Mamma Tes skrev 2011-03-09 21:36:25 följande:
    Jäklar i min låda nu rycker det i brallorna Fick min beställnig från lchfbutiken idag så stod ikväll och bakade semlorna från receptet som finns på deras sida. Mama mia så goda dom blev! SÅ nära riktiga semlor!!! Justerade mandelmassan efter eget tycke men till bullarna följde jag receptet. Jag och min sambo är nu MÄTTA!

Ska försöka få in bilder i bloggen senare ikväll. 
    Visst är de goda!!! Tungan ute Det är nog den bästa LCHF-variant jag har smakat, alla kategorier. (2:a pannkaka, tveksam 3:a pones )
    Farligt goda... jag åt två igår och idag hade jag uppblåst mage som gjorde ont. Alldeles för mycket kolhydrater för min mage Rynkar på näsan
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    linn78 skrev 2011-03-11 14:10:35 följande:
    Jag älskar äggmjölk!!! Det är min frukost varje morgon. Jag gör den oftast på 2 ägg, en stor klick smör och ca 3 dl kokande vatten. Sen gör jag som med te, lägger i en tepåse och ev lite sötningsmedel beronde på vilket te det är. Godast blir det med vanilj-te eller äppelkanel-te tycker jag.
    Gör du med både vita och gula då? Vispar du äggen först och häller sedan på vatten?
    Ditt sätt att dricka äggmjölk har fått mig sugen att testa för första gången
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Tjoho! Ääääääntligen har jag nått min "innan-jag-blev-gravid-vikt" *happy, happy, happy*
    Nu väger jag 70,8 kg, när jag blev gravid vägde jag 70,9.
    Nu är nästa mål att få en vacker 6:a som förstasiffra på vågen.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    linn78 skrev 2011-03-13 10:57:14 följande:
    Grattis!  Jag fick också en trevlig överraskning på vågen idag! Har gått ner mer än 3 kg! på ca 1,5 vecka och hamnat under mitt andra delmål. Känns jätteskönt att kroppen svarar så bra när jag haft nästan 1 månad med dålig mat medans jag varit sjuk i omgångar... Även om det varit en del vatten som försvunnit nu igen så är det ändå nästan 2 kg från min lägsta vikt innan fusket. Så nu har jag bara 4kg kvar till min "nöjd vikt" mål som från början var 12 kg.
    Tack Det känns verkligen toppen.
    Grattis till din viktminskning. Härligt med "bara" 4 kg kvar till ditt stora mål. Bra jobbat.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Kaya skrev 2011-03-13 16:27:36 följande:

På tal om GLASS...

Vår hemgjorda som vi avnjöt nyss till söndagsdessert - första testet av nya glassmaskinen - var supergod!!!

Den innehöll vispgrädde, äggulor, vaniljpulver, hallon och lite Fun Light med jordgubbssmak.

Insåg att jag för min del kunde ha haft i ännu mindre Fun Light, allt smakar ju typ sött för mig nu... men det kanske var tack vare den skvätten sötningsmedel som resten av familjen gav glassen högsta betyg, så okej då... det ska ju inte bli någon vardagsmat precis. (När jag har fått hem sukrin från LCHF-Butiken ska jag testa glass av bara grädde + äggulor + vaniljpulver + lite sukrin och ev någon essens typ mint eller citron - det borde bli den mest kolhdratsnåla hemmagjorda glassen jag kan få till, eller?)

Innan glassen åt vi hemmagjorda ostburgare, jag hade sesambröd till mina och en egen dressing av CF + TY och fransk senap, vitlök, gräslök, kryddor. Plus mycket isbergssallad och lite tomat och lök och avokado. Mumsigt!

Snart ska jag träna i drygt två timmar, ska bli intressant att än en gång testa hur orken och energinivån känns i samband med träning på fett istället för kolhydrater som bränsle! (men men, nu efter all grädde, hallon, grönsaker osv som innehåller en del carbs så har jag väl lite sånt att bränna också...)

Imorgon ska jag resa över dagen i jobbet igen, försöker planera vad jag ska ha med mig... det blir nog typ samma som förra gången. Måste ju ha med mig frukost + lunch + middag + ev mellis eftersom jag är borta hemifrån mellan halv sex på morgonen och strax efter åtta på kvällen! Frukost nån typ av LCHF-bröd (imorgon sesambröd) med mycket pålägg, lunch röra av ägg + räkor + majonäs + dill, middag kalla LCHF-plättar, mellis kanske en LCHF-muffins och några osttärningar?! Hmmm, detta kräver mycket planering känner jag, så snart man inte ska vara hemma i sitt eget kök på en hel dag.

jag börjar redan gruva mig inför några dagar hemma hos mina föräldrar (i samband med väldigt mycket jobb) nästa vecka, samt en semesterresa i Juni... Vet inte hur strikt jag orkar köra när jag är borta, samtidigt vill jag inte sabba de resultat jag har fått.

Värst av allt är att jag ska in på en röntgenundersökning nästa vecka, och inför den ska man fasta i ett dygn. Under det dygnet får man bara inta flytande föda, och enligt instruktionerna typ enbart carbs!? Man ska enligt brevet jag har fått dricka juice, saft, nyponsoppa osv ett helt dygn innan undersökningen. Buljong är också tillåtet. Sockerfritt är inte OK, ej heller något som innehåller fett eller protein... vad ska jag göra?! Kan ju inte helt plötsligt byta från LCHF till att dricka juice och nyponsoppa ett helt dygn, min kropp kommer ju att få en chock!!! Och buljong tycker jag är så förbaskat äckligt så det skulle jag kräkas om jag behövde leva på i ett dygn. TIPS????

K

Vad kostade glassmaskinen? Funderar på om man ska investera i en såda till sommaren...

Vad knepigt  Obestämd
    Hmm, funderar lite. Det finns osötad nyponsoppa som "bara" innehåller 3,5 g kh/100. Den kanske är snällare mot din mage och kropp än vanlig? Sedan finns det BOB lättdryck, den har 6,5 g kh/100, den kanske också kan fungera? Lightläsk, är det ok?
    Eller måste det vara högt kolhydratinnehåll för att inte din undersökning inte ska bli missvisande? Du behöver inte svara, men jag funderar på om det är en tarmröntgen eller liknande?
    Skulle fett och protein vara ok kunde man ju har druckit te med grädde och kokosfett.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Någon som har Ekorrfamiljens pannkaksrecept med Philadelphia?
    Jag hade skrivit ner det, men nu hittar jag det inte.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    The Kittycats skrev 2011-03-13 17:43:26 följande:
    Någon som har Ekorrfamiljens pannkaksrecept med Philadelphia?
    Jag hade skrivit ner det, men nu hittar jag det inte.
    Glöm det! Nu när jag frågade så hittade jag det på en gång Flört
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-03-14 07:51:36 följande:
    Det var lite ytligt snack igår, räknar med att stupstocken blir framplockad idag. Så jag är väl förberedd för hjärnans kolhydrater... Flört

Jag känner bara att allt är så logiskt när det kommer till detta, det är inte extremt i mina ögon och jag kan inte se vad  problemet är. Jaja, det kommer bli underhållande antagligen! Tungan ute
    Bra att du kan se det som underhållande iaf....
    Känner bara att jag blir lite trött när jag läste ditt förra inlägg om någon hade sagt att det kan vara farligt.
    Tur att vi ska till fjällen med min familj, tror inte att det är så diskussionslystna (det är mer jag som vill att mamma ska testa LCHF för sin värk )
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Nikhita skrev 2011-03-14 13:29:26 följande:
    Funderar på om jag klarar av att "fakira". Googla´r runt efter info.
    Jag funderar också på det, iaf att testa UFO. Jag hade hittat en matsedel för en vecka som verkade riktigt god, men jag bokmärkte den tydligen inte... Obestämd
    jeng skrev 2011-03-14 13:32:12 följande:
    Läste ni förresten om Anna Halléns "prova-på-nollning"???
    Jag tyckte det var rätt patetiskt. Till att börja med så nollade hon inte. För det andra så gjorde hon bort sig mitt i veckan och drack mjölk i kaffet, så det lär ju ha sabbat. Och så kör hon bara en vecka och säger att "det gav inget"...? jag tycker hon brukar vara jättebra, men det där var ju nästan lika dumt uttalande som man är van att se från lchf-motståndarna... 
    Det har jag inte läst, men nu blev jag ju nyfiken
    Jag gillar en del hon skriver, men ibland tycker jag att hon är lite inkonsekvent då hon i mina ögon är superstrikt i vissa avseenden men kan vara rejält mer liberal i andra.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    yena89 skrev 2011-03-14 15:34:14 följande:
    Sen en annan sak jag tänkte på....cancer.

Jag menar, cancer lever på glukos och växer av fruktos..
    en tumörcell konsumerar ju nästan 20 gånger så mkt glukos som en vanlig cell.

Borde inte "botet" då vara att INTE inta kolhydrater (fuktos/glukos)?
    Känns för enkelt för att vara sant. Det borde läkare väl tänkt på? :P
    Intressant.
    Var har du läst det? Jag skulle gärna vilja läsa mer om det.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**