**Den stora feta LCHF-tråden**

Ska försöka få in bilder i bloggen senare ikväll.

Farligt goda... jag åt två igår och idag hade jag uppblåst mage som gjorde ont. Alldeles för mycket kolhydrater för min mage

Tjoho! Ääääääntligen har jag nått min "innan-jag-blev-gravid-vikt" *happy, happy, happy*
Nu väger jag 70,8 kg, när jag blev gravid vägde jag 70,9.
Nu är nästa mål att få en vacker 6:a som förstasiffra på vågen.
På tal om GLASS...
Vår hemgjorda som vi avnjöt nyss till söndagsdessert - första testet av nya glassmaskinen - var supergod!!!
Den innehöll vispgrädde, äggulor, vaniljpulver, hallon och lite Fun Light med jordgubbssmak.
Insåg att jag för min del kunde ha haft i ännu mindre Fun Light, allt smakar ju typ sött för mig nu... men det kanske var tack vare den skvätten sötningsmedel som resten av familjen gav glassen högsta betyg, så okej då... det ska ju inte bli någon vardagsmat precis. (När jag har fått hem sukrin från LCHF-Butiken ska jag testa glass av bara grädde + äggulor + vaniljpulver + lite sukrin och ev någon essens typ mint eller citron - det borde bli den mest kolhdratsnåla hemmagjorda glassen jag kan få till, eller?)
Innan glassen åt vi hemmagjorda ostburgare, jag hade sesambröd till mina och en egen dressing av CF + TY och fransk senap, vitlök, gräslök, kryddor. Plus mycket isbergssallad och lite tomat och lök och avokado. Mumsigt!
Snart ska jag träna i drygt två timmar, ska bli intressant att än en gång testa hur orken och energinivån känns i samband med träning på fett istället för kolhydrater som bränsle! (men men, nu efter all grädde, hallon, grönsaker osv som innehåller en del carbs så har jag väl lite sånt att bränna också...)
Imorgon ska jag resa över dagen i jobbet igen, försöker planera vad jag ska ha med mig... det blir nog typ samma som förra gången. Måste ju ha med mig frukost + lunch + middag + ev mellis eftersom jag är borta hemifrån mellan halv sex på morgonen och strax efter åtta på kvällen! Frukost nån typ av LCHF-bröd (imorgon sesambröd) med mycket pålägg, lunch röra av ägg + räkor + majonäs + dill, middag kalla LCHF-plättar, mellis kanske en LCHF-muffins och några osttärningar?! Hmmm, detta kräver mycket planering känner jag, så snart man inte ska vara hemma i sitt eget kök på en hel dag.
jag börjar redan gruva mig inför några dagar hemma hos mina föräldrar (i samband med väldigt mycket jobb) nästa vecka, samt en semesterresa i Juni... Vet inte hur strikt jag orkar köra när jag är borta, samtidigt vill jag inte sabba de resultat jag har fått.
Värst av allt är att jag ska in på en röntgenundersökning nästa vecka, och inför den ska man fasta i ett dygn. Under det dygnet får man bara inta flytande föda, och enligt instruktionerna typ enbart carbs!? Man ska enligt brevet jag har fått dricka juice, saft, nyponsoppa osv ett helt dygn innan undersökningen. Buljong är också tillåtet. Sockerfritt är inte OK, ej heller något som innehåller fett eller protein... vad ska jag göra?! Kan ju inte helt plötsligt byta från LCHF till att dricka juice och nyponsoppa ett helt dygn, min kropp kommer ju att få en chock!!! Och buljong tycker jag är så förbaskat äckligt så det skulle jag kräkas om jag behövde leva på i ett dygn. TIPS????
K
Någon som har Ekorrfamiljens pannkaksrecept med Philadelphia?
Jag hade skrivit ner det, men nu hittar jag det inte.