Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

stolla skrev 2011-03-08 09:08:08 följande:
    Jag är inne på mitt tredje matvägrande barn och mitt tips är att strunta i det helt ett tag, kanske två veckor. Sen erbjuder du nåt som du tror hon kommer gilla. Min dotter tyckte bara om en sorts mat från början "Sempers matdags biff stroganof med ris" så den fick hon sju dagar i veckan. Nu har hon utökat till tre olika sorter och smakar lite av våran mat.

Min pappa brukar säga att det inte finns ett enda barn som skulle svälta ihjäl sig frivilligt
    Ja vi provade det efter tips, hon fick bara sådant hon gillade i 3 v, dvs gröt, välling och frukt. Men jag märkte ingen skillnad efteråt.
    Först körde vi med burkmat, sedan testade vi hemlagat, nu är vi inne och testar burkar igen men vi har inte märkt att hon gillar någon lite extra tyvärr.
    Vad skönt att hon ändå har 3 sorter som hon gillar
    Nej jag tror knappast att hon kommer att svälta ihjäl, hon äter ju det hon gillar med god aptit Tungan ute BabyJag tänkte mer om det fanns något tips som jag hade missat.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    helene306 skrev 2011-03-08 12:33:50 följande:
    Dagens I-landsproblem: byxor. Mina byxor börjar/är för stora. De sitter smäck första timmen sen är de uttöjda över lår och rumpa och ger ett ofint häng. Byxor i en storlek mindre kommer jag i men de sitter aningens tajt. Jag hankar mest runt i mysbrallor. Ska jag ut i det offentliga är det andra byxor på
    Åh vilket lyxproblem! *avis*
    De enda byxor som börjar bli för stora är min "fatpants",men det är ett ganska stort hopp kvar till mina "riktiga" byxor så jag får nog hasa runt i jeansleggins med häng ett tag till *känner mig så sexig.......!* Kyss
    Kaya skrev 2011-03-08 12:39:37 följande:
    Loreena jag tycker det var bra att du lyssnade på din kropp. Jag har också precis börjat, detta är väl dag 5 eller 6 för mig, och jag känner mig också bättre i kroppen på många sätt (framför allt är magen lugnare) men helt klart har jag vissa omställningsproblem, framför allt ILLAMÅENDE.
    Kan inte illamåendet också bero på att du antingen äter för mycket fett, eller att du äter för stora portioner? Om det inte går över så är det bara ett tips att det kanske inte är omställningsbesvär.
    Man blir ju fortare mätt på mat med fett i, så du kanske äter lite för stora portioner? Bara en tanke..
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Mina semlor blev alldels för goda... slurp! Tungan ute Jag skulle absolut kunna vara utan "riktiga" semlor resten av livet, nu när dessa finns istället.
    Problemet är bara att jag gärna vill ha en till.... Så goda var de.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Jag har provat att göra mos på rättika eftersom jag inte klarar lukten av blomkål. Det blev helt ok. Konstistensen blir ju inte lika slät som potatismos, men det gillar jag bara. Men precis som när jag gjorde rättikagratängen, vann rättikamoset på att stå tills dagen efter. Då hade mer vatten runnit ur moset.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Martina 76 skrev 2011-03-08 20:01:34 följande:

Idag har varit en bra dag - bara 10 g kolhydrater! Omelett med bacon, ost och lite vispgrädde till frukost, svampsoppa till lunch och sen blev det en omelett även till middag. Inte så fantasifullt kanske, men det är väldigt bra snabbmat!

Har gjort reflektionen att jag trots att jag varit mätt hela dagen idag så har jag endast fått i mig 1340 kcal. Är det ok? Det känns lite i minsta laget... Ska jag peta i mig några ostskivor med smör för att få upp mängden kalorier eller ska jag låta det bero i och med att jag redan är mätt?

Jag äter inte mer om jag är mätt, så jag hade inte ätit mer om jag hade varit du.

Är det någon som har åsikter om dessa ingredienser?

GAMMELDAGS VANILJ

Med  bitar  av vaniljstång             
    Ingredienser ;  Vatten , Grädde(laktosfri), Äggula , Kakao  , Cocosfett,Fyllnadsmedel (polydextrose),Mjölkpulver (laktosfritt) ,Stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl,guarkärnmjöl)  , Emulgering (Veg Mono-och diglycerider , karregenan ,karboxietylcellulosa , natriumalgenat), Mjölkpulver (laktosfritt) Naturidentisk Arom , Vaniljstång , Sötningsmedel (acefulfame k)
    Allergiinformation; Produkten innehåller ägg och mjölk.
    Näringsvärde/ 100 gr; Kj 549/Kcal 130 , Protein 1,3 Gr , Fett 11,5 Gr ,  Fibrer 16 Gr , Kolhydrater 0,5  Gr   (naturliga sockerarter)
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-03-09 07:01:42 följande:
    Ja, inte är det glass iaf. Glass för mig innehåller ägg, grädde, vaniljstång, socker. (eller i mitt fall sukrin). Det där är inte ätbart i min värld. Kalla mig gärna glass-snobb
    Inget fel med att vara glass-snobb= medveten om vad man stoppar i sig

Ja det var en lång lista....Jag är ju inte superstrikt med tillsatser utan ser det mer som en bonus med denna kost. Men ska jag stoppa i mig den här glassen vill jag veta vad allt är. Och jag hittar det inte. När jag googlar på varje ingrediens i innehållsförteckningen får jag bara upp andra innehållsförteckningar, och det säger ju inte mig vad det är för något.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-03-09 13:10:12 följande:
    Läs "ÄKTA VARA" - finns för inga pengar på Adlibris!
    Tack
    Sambon har precis upptäckt att han har rabatt hos Adlibris genom sitt jobb, så det är ju toppen. Ska bara kolla efter lite fler böcker att beställa. Funderar på att beställa 2 st Matrevolutionen till min mamma och min syster och ge i present. De skulle verkligen tjäna på sådan här kost. Båda är lite överviktiga, och mamma har utredd men odiagnosticerad ledvärk och min syster har IBS. Men de är så envisa, och inte villiga att våga pröva lite nytt.... *frustrerad*

Ang tomatpuré så köper jag Heinz och den har 10,1 g kh enligt förpackningen.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Lyckligamamman skrev 2011-03-09 19:58:00 följande:
    I morgon bitti ska jag på jobbintervju Förvånad, har inte hunnit tänka ett dugg på det, vill förbereda mig mentalt, styra upp kläder osv.....det blir väl en sömnlös natt....
    Spännande, hoppas det går bra imorgon!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-03-09 21:14:43 följande:
    Beträffande detta med magen så visste jag inte förrän jag började med detta att jag faktiskt hade problem. Har inte riktigt reflekterat över hur den var tidigare och bara detta faktum att jag sjönk ihop 10 cm (!!!) över magen första veckan, dvs 10% är ju hysteriska siffror. Magen kan verkligen inte mått bra.

. Jag delar verkligen inte upplevelsen av affärer där, köper man på den närmaste går man i konken.

Håller med, även om min mage tyvärr inte minskade så mycket som din.

Håller med där också , vi tar med upp.

Kommer ihåg när vi var och handlade på Ica Toppen i Sälen för några år sedan. Det var en tant före oss i kassan som säger till kassörskan: " jag har ortsbo-rabatt" och så slog kassörskan in något efter det....  (minns inte exakta ordalydelsen dock)
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    MrsMurphy skrev 2011-03-09 21:16:00 följande:
    Beträffande svart avföring (niiiice) så har jag uppfattat det som rensning/rening av tarmarna. Att allt slagg åker ut.
    LIte skumt, för jag hade så nästan hela graviditeten, men nu är det borta.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**