Martina 76 skrev 2011-03-08 20:01:34 följande:
Idag har varit en bra dag - bara 10 g kolhydrater!
Omelett med bacon, ost och lite vispgrädde till frukost, svampsoppa till lunch och sen blev det en omelett även till middag. Inte så fantasifullt kanske, men det är väldigt bra snabbmat!
Har gjort reflektionen att jag trots att jag varit mätt hela dagen idag så har jag endast fått i mig 1340 kcal. Är det ok? Det känns lite i minsta laget... Ska jag peta i mig några ostskivor med smör för att få upp mängden kalorier eller ska jag låta det bero i och med att jag redan är mätt?
Jag äter inte mer om jag är mätt, så jag hade inte ätit mer om jag hade varit du.
Är det någon som har åsikter om dessa ingredienser?
GAMMELDAGS VANILJ
Med bitar av vaniljstång
Ingredienser ; Vatten , Grädde(laktosfri), Äggula , Kakao , Cocosfett,Fyllnadsmedel (polydextrose),Mjölkpulver (laktosfritt) ,Stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl,guarkärnmjöl) , Emulgering (Veg Mono-och diglycerider , karregenan ,karboxietylcellulosa , natriumalgenat), Mjölkpulver (laktosfritt) Naturidentisk Arom , Vaniljstång , Sötningsmedel (acefulfame k)
Allergiinformation; Produkten innehåller ägg och mjölk.
Näringsvärde/ 100 gr; Kj 549/Kcal 130 , Protein 1,3 Gr , Fett 11,5 Gr , Fibrer 16 Gr , Kolhydrater 0,5 Gr (naturliga sockerarter)