Kaya skrev 2011-03-15 11:47:08 följande:
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad det är SYYYYND om mig!!!
Vaknar vrålungrig och mer än redo för en härlig LCHF-frukost med ägg och bacon, pones och fet ost... MEN FÅR BARA DRICKA TE OCH NYPONSOPPA ett helt dygn!!! Buuuuuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Till råga på allt råkade mitt paket från LCHF-Butiken komma JUST IDAG när jag inte kan provsmaka något av innehållet. *grrrrrrrrrrrrrrrrr*
Å vad jag längtar tills min röntgenundersökning är över imorgon bitti och jag får börja äta igen. Detta är tortyr!
Jag lyckades hitta osötad nyponsoppa och osötad blåbärssoppa som innehåller 3.5 carbs per 100 gram (färdig soppa)... men eftersom det är det enda jag får "äta" hela dagen idag och imorgon bitti så lär det bli några liter = massa carbs! Och ändå bli man såklart inte MÄTT utan känner sig bara otillfredsställd, hungrig och "skvalpig" i magen.
Tänk att jag faktiskt har fastat en hel vecka en gång i tiden AV FRI VILJA!?!? Helt ofattbart. Men det var typ 15 år sen så jag var en helt annan människa då...
Suck och stön. Min enda tröst idag är att jag ska testa lite nya LCHF-recept när jag är klar med denna hemska fasta, bl a knäckebröd.
Undrar hur denna ofrivilliga kolhydratdiet under ett dygn påverkar kroppen (om jag har varit i ketos lär jag inte vara det längre... osv)? Undrar om jag kommer att få tillbaka sötsug osv?
K
Ja det är faktiskt synd om dig! Låter inte ett dugg kul

Får du inte ens dricka te i någon god smak för lite omväxling?
Skickar lite virtuell pepp till dig..... *pepp pepp*
Om du känner dig sötsugen imorgon så kan du säkert fixa det genom att vara lite extra strikt de närmaste dagarna, så får du säkert bort det igen. Eller så kanske du då känner dig så glad över att du äntligen får äta god mat (LCHF) igen