**Den stora feta LCHF-tråden**
Checkar också in!
Men nu suger livet hårt, riktigt överjävlig magsjuka och kan ju inte påstå att något är av sug att börja knapra på om man utgår från LCHF. *snyft*
Checkar också in!
Men nu suger livet hårt, riktigt överjävlig magsjuka och kan ju inte påstå att något är av sug att börja knapra på om man utgår från LCHF. *snyft*
Hola!
Tänkte påminna er om att bokrean drar igång och div LCHF böcker lite här och var! *drabbad av köpdjävulen*
Ni som tipsar om mycket bak och recept, dessa udda livsmedel som dyker upp titt som tätt. Är någon sugen på att rota lite i skafferiet och kolla vilka som är oumbärliga i mat/baksammanhang för er?
Jag har hetsat runt och letat saker titt som tätt nu, hittar aldrig någonting. Dessutom handlar vi så sällan och jag blir så sugen på att baka och fixa, men allt saknas ju jämt. Så jag ska dammsuga butikerna och ev behöva shoppa från någon internet butik och styra upp så att man har rediga möjligheter att roa sig här hemma. Just möjligheten att haka på alla dessa tips när man väl får dem. Så enerverande att skriva upp på inköpslistan och 5 dagar senare har man ingen aning om vad det är eller varför man skulle ha det. Så nu vill jag ha en grundbas och möjligheten att storma in i köket när tipsen trillar in.
Tack för svaren beträffande "grund" skafferiet! Ni är en fantastisk hjälp måste jag säga!
Skickade iväg stackars karln till Coop forum för veckans inhandling. Eftersom vi rännt runt och letat tidigare så sa jag till stackaren att be om hjälp någonstans om dessa udda saker, om det fanns någon sökmöjlighet eller så. Tänkte ju att ett mirakel kan ske och att rätt mycket saker gömmer sig någonstans. Han frågade i informationen.
Han kom hem med ingenting! Alltså av de "udda" varorna. Så stor butik som Coop så bör ju några, ex pofiber finnas.
*stormar in på LCHF-butiken*
Hej tjejer!
Nu är det som så att jag ska bjuda en kompis på middag. Kruxet är att hon tillhör kategorin som lyssnar med halva örat när man försöker förklara vad detta går ut med för att hon har fullt upp med att yla om att "hjärnan behöver kolhydrater".
Jag behöver tips! Jag behöver tips på en måltid som får henne att gråta av lycka och samtidigt svepa bort allt detta om att vi enbart pular i oss ägg/bacon hela dagarna.
Snälla, hjälp mig tänka!
Southern Belle: Ska garanterat testa kycklingen! Lät jättegott!
Helene: Bea-länken fungerade ej. Det var någon som tipsade och sa att det inte gick att misslyckas med den efter att jag hade panik efter att ha gjort en för rinnig rackare som sedan förvandlades till cement.
Veckans invägning/mätning avklarad. 1,4 kg och ytterligare 5 cm har rykt i midjan. För mig är det enbart cm på magen som ryker samt tuttar. Jag är i himmelriket, efter graviditeterna så hade jag en hängpåse längst ner på magen och jag trodde att den skulle bli värre med viktnedgången, men min mage har börjat bli riktigt platt och fin! -4,2 på denna månad och 15 cm i midja tot. borta på månaden.
*glad*