**Den stora feta LCHF-tråden**
Tycker det låter som att alla går ner i början men sen kan stå still.
Jag har ätit lchf i drygt två veckor nu och har vägt mig två fredagar. Jag har gått upp i vikt båda veckorna!

Känns inte speciellt roligt...
Allvarligt, jag sitter och läser Matrevolutionen just nu. Det river i hela kroppen och jag vill bara skrika, detta borde verkligen vara obligatoriskt! Jag ska fanimej iväg och köpa ett ex när jag åker till min svärmor imorgon, överviktig, sjuk och diabetes.
Ni i tråden som inte läst den, gör det!
Alltid lika intressant att läsa tillbaka i tråden!
Jag lever efter devisen att detta är ett levnadssätt som ska smälta in i ett liv år 2011. Det handlar om att skippa mycket av skiten som finns, men att bli helt rabiat tror jag inte tillför något utan då finns risken med att det blir för svårt och folk faller tillbaka. Det handlar om att läsa på och göra genomtänkta val.
Men om man ska klassa in och säga att folk inte är LCHF:are för att de är för liberala så missar man halva poängen känner jag. Det ska inte vara en klubb för inbördes beundran som lever a la stenålder. Det ska vara att man av hälskoskäl utesluter de stora bovarna och tar tillbaka den övervägande kosten med vanliga grundvaror. Att snöa in på att allt är förbjudet så landar man ganska snabbt i ett diettänk, jag anser att detta är ett levnadssätt där man gör genomtänkta val för att man inte vill stoppa i sig vilket skit som helst. Jämför man före och efter och om det blir avstamp på efter och att vissa saker kanske inte är helt hundra så är det ändock en väldigt stor förbättring, oavsett.
Vet inte ens om jag vågar säga detta högt utan att mucka med ödet men jag skolade in barnen i september och sen dess har det varit sjukor varje vecka, 2 nyinskolade=dubbelt upp.
Men faktum är att nu har vi slagit närvarorekord efter närvarorekord nu. Visst, 2 omgångar med magsjuka som går som en epidemi nu på dagis men att dessa övriga sjukor varit helt nollade. Man kan ju inte skriva i sten att detta hänger ihop men antingen så har friskheten en fantastisk tajming eller så spelar verkligen kostomläggningen roll.
Ok, nu har jag alltså hittat alla dessa varor så nu står pones i ugnen. Stod på hälsokosten och hittade äntligen Fiber-husken, jag svor och förbannade för jag hade helt klart för mig att det skulle vara 3 dl och eländet kostade 65 kr. Tog 2 och muttrade men konstaterade att det nog skulle komma till användning så lika bra för att jag är så sällan i stan.
Landade på en lokal liten mini konsum för att kika efter pofiber, konstaterade att det var ytterst prisvärt. Tog en för den skulle man ju bara ha några teskedar av... Hittade dessutom massa annat smått och gott som jag eftersökt, på mini Konsum av alla ställen.
Gaaaaaaaaaaaaaahhh! Jag snurrade ju ihop måtten! Nu sitter jag med Fiber-husk för en livstid och pofiber är redan så gott som slut!
Klaaaantarsel!