Inlägg från: ThePointOfItAll |Visa alla inlägg
  • ThePointOfItAll

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej tjejer, känner igen några av er från en gammal lchf-tråd från 09/10 som jag skrev lite i. Har nu efter att jag fick barn kört igång igen, har hållt på en vecka och gått ner 5-6 kg(!), men det mesta är nog vatten jag samlade på mig efter förlossningen för 4 veckor sedan.Gick upp 13 kg under graviditeten men tappade bara 2 kg efter förlossningen och svullnade upp ist.

Det går riktigt bra känns det som, kanske för att jag äter rätt så fritt nu när jag ammar. Kommer nog under 30-40 g om dagen iaf.

När jag körde sist så fanns det en näringsuträknare på någon av lchf-sidorna(lchf-recept.nu som var väldigt bra. Man kunde utefter livsmedelsverkets listor skriva in matvaror i en rätt och få uträknat näringsinnehåll samt skaldermans ratio. Nu när jag vill räkna ut kh i Lady Dahmers goda lembas så hittar jag den inte, någon som vet?

• ThePointOfItAll
    Faile skrev 2011-03-02 06:41:40 följande:
    Nåt tips på "riktig" restaurang i sthlm där man enkelt kan äta lchf? Ska ha tjejkväll och vill inte behöva tänka på vad man kan och inte kan äta.
    Nån annan som vet?

Förresten, enligt maken är det dns-problem härifrån till din blogg. Han kommer inte heller in, varken hemifrån eller från jobbet. Ifall du någonsin undrat varför du har så dåligt med läsare från Åland så vet du nu
    Min kompis brukar gå på Mongoliskt, där lagas ju maten på beställning och man kan välja vad man ska ha. De har ju sushi och kinamat också, så alla kan få ngt. Vet inte om det är nån speciell restaurang hon menar, jag var på den på Rådmansgatan för ett tag sen.
    Annars borde ju steakhouse funka, och grekiskt.
  • ThePointOfItAll
    Faile skrev 2011-03-02 10:15:25 följande:
    Har faktiskt funderat på just den, fast på Drottninggatan.
    Men grekiskt låter ju himla gott faktiskt, var längesedan. Måste kollas upp
    Sist jag käkade ute(länge sen) så åt jag grekiskt, kycklingspett med grillade grönsaker och tzatziki, underbart! Åt förrätt också, bröd med fetaost, olivolja och lite tomat och ruccola, där kan man ju bara be att få slippa brödet.
  • ThePointOfItAll
    tiiitti skrev 2011-03-02 22:27:44 följande:

Oj man blir förvirrad av denna tråden. haha. Man måste ha grädde fett till varje måltid. sen får man absolut inte äta FÖR mycket fett. Jag tycker detta är jätte svårt. ena dagen känner jagatt jag ha nog ätit för lite fett, måste öka på. andra dagen känner jag. Idag har jag ätit alldeles för mkt grädde, fett. Tar nog ett tag innan jag känner mig hemma..,

Fast grädde är inte synonymt med fett, fett ska du främst få i dig från smör, olja, kokosfett och feta livsmdel som lax, avocado osv. Fullfeta mjölprodukter är bra, men man måste ändå vara restriktiv då de innehåller kh, ibland mycket. Du behöver INTE äta grädde till varje måltid. Vissa har dessutom svårt att gå ner om de äter för mycket mejerier.
  • ThePointOfItAll
    katja74 skrev 2011-03-03 19:39:08 följande:
    Och så något annat, jag har ätit prinskorv som mått och gott då och då. Sen läste jag att "ajajbaja, inte korv" nånstans. Är det verkligen så farligt? Jag gillar ju korv, för bövelen!
    Men du bestämmer ju själv vad du vill äta, man dör inte av lite korv Folk som är sådär fanatiska är rätt trista, och har nog lite bristande social förmåga.

Men korv innehåller ofta en massa skit, så kolla innehållsförteckningen och välj den minst dåliga.
  • ThePointOfItAll
    FiaFunderar skrev 2011-03-08 17:48:04 följande:
    Någon som testat att göra vitkål- och blomkålsmos? Tänkte prova att mixa ihop det med lite smör och grädde och se vad det smakar Skrattande
    Nä, men blomkål-broccolimos åt jaq nyssmed tacogratäng till, riktigt gott. Vitkål är nog svårt att göra mos på, bättre som "spaghetti" isf.
  • ThePointOfItAll
    Martina 76 skrev 2011-03-08 20:18:52 följande:
    Någon?
    Jag kommer sällan över 1300kcal, tror inte du behöver lägga till något, du ska ju som sagt äta när du ät hungrig och äta tills du är nöjd.
  • ThePointOfItAll
    minSaile skrev 2011-03-08 20:49:31 följande:
    Du det låter faktiskt skit bra för jag har pruttat konstant och märkt på sista tiden att jag äter allt jag kommer åt. Tex turkiskt peppar åt jag varje dag under 2 veckor period, semlor var och varannan dag. Men det har varit ok nu dessa två dagar att skippa kolhydrater och socker. Det enda jag har lite abstinens på är frukt då jag är en stor fruktälskare. Vilka frukter är bättre än andra?
    Äpple har jag för mig är relativt lågt, och bär i måttliga mängder.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**