tiiitti skrev 2011-03-08 14:33:29 följande:
Våren 2010 gick jag på GI, rivstart (ingen pasta,ris potatis,vitt mjöl, socker)
sen åt jag grönsaker,sallad, bär, kött, mejeri och mandlar efter behag. gjorde det jag va sugen på och åt tills jag va mätt. Gick ner 10 från feb-juni.
Under sommar höst vinter har jag gått upp 4 kg av dessa. Nu hade jag bestämt mig för att ta tag i det, och gå ner dessa fyra igen, och 6 till. alltså sammanlagt 10.
Gick med i denna gruppen (för trodde LCHF och GI rivstart va ungefär samma) men efter 2 veckor här, tycker jag att LCHF är väldigt mycket krångligare. allt ska räknas och man hitta kolhydrater i allt. Så väldigt strikt.
Samtidigt så vet ju inte kroppen om man går på LCHF eller GI liksom. så den borde ju inte tåla mindre kolhydrater om jag går på LCHF istället för GI.
Vill självklart gå ner så mycket som möjligt så fort som möjligt. Så jag försöker följa det är 20 kolhydrater om dagen. Fast är väldigt dålig på att hålla koll.
Vet inte vad jag vill ha ut av att skriva detta. Men jag satt innan idag och funderade över hur jag gjorde förra våren. För jag minns de inte som så "krångligt"
Jag tycker att det låter som att du åt jättebra! Och det funkade ju för dig, så du här säkert hittat en nivå på kolhydraterna som passar dig och din kropp. Jag tror inte att du behöver krångla till det med att räkna kolhydrater och pressa ner dem till 20 gram/dag, du går ju bevisligen ner ändå! :)