ugglan skrev 2012-08-27 18:03:51 följande:
Har levt ganska fritt när det gäller maten.. trots att jag fått fastställt att jag har celiaki (gluten) och struntat i detta sedan tonåren. Gillar mat, snacks, glass och godis och har alltid ätit det som fallit mig in med stor aptit. Mått bra och varit normalviktig och stark.
Har även fått 2 barn utan några kvardröjande graviditetskilon.
Men nu de senaste 2,5 åren har det bara gått utför.. snabbt. Drygt 20 oönskade kilon har lagts på min kropp, väldigt många på magen.. och min energi, livsglädje och självförtroende har minskat i samma takt som vikten ökat..
Tröstätandet har nog varit ganska omfattande om man ser i backspegeln och den onda spiralen har bara fortsatt..
Fast nu är jag fast besluten om att återta kontrollen. Känner mig stark och beslutsam och full av kraft för att lyckas men just nu blev jag osäker på om jag valt rätt strategi.. fast jag ger inte upp ännu såklart..
Om du har så pass mycket att tappa så tycker jag att du ska ta det lugnt och låta kroppen hitta sin balans. Det tar ett tag för den att ställa om sig till fettdrift. Man mår så otroligt bra av LCHF så när du väl ställt om dig kommer du aldrig att vilja sluta!