Inlägg från: ThePointOfItAll |Visa alla inlägg
  • ThePointOfItAll

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bordeaux skrev 2011-04-15 08:42:40 följande:
    Teskedsgumman, du får gärna berätta om chailatten var så pass god att det är värt för mig att göra mitt eget chai-te. Jag är inte förtjust ikaffe så just nu har jag 1dl grädde, 50g smör eller en lagom stor klutt kokosfett, 2dl kaffe och två ägg. Det funkar men det vore bra om jag kunde bli av med grädden och funderade på chai-te har letat och köpte iden enda te butik jag hittade, men de innehåller inte det samma som de svenska och smakar därför inte likadant.

Jag behöver hjälp, jag äter ca 200g fett, 30g proteiner och 6g kolisar. Min vikt står still troligtvis för allt fusk förra helgen och att mensen närmar sig. Men jag vill ändå att vikten ska ner, borde jag då äka proteinerna? Jag har jättesvårt att öka proteinerna utan att öka fettet och/eller kolisarna.
    30 g protein är alldeles för lite, du bör äta minst 60-80 gram. Äter du för lite kan kroppen bränna dina muskler istället, och det vill du inte. Proteinerna innehåller ju inga kolisar, ät mer kyckling och kött bara
  • ThePointOfItAll
    Vilket kött innehåller mest proteiner?
    nöt, fläsk, häst, kalkon, struts, kyckling eller lax?
    Ojoj, ingen aning Det får du kolla på slv.se kanske, jämför där. Huvudsaken är att du får i dig mer, det är väldigt viktigt och du kan skada dig själv annars.
  • ThePointOfItAll
    Madelen skrev 2011-04-15 09:05:16 följande:
    Men usch nu tror jag på det där med att socker skapar samma beroende som heroin, herregud! Men bra att det är vanligt, trodde det kunde vara farligt eller något. Då måste jag fortsätta för jag vill inte ha det där giftet i min kropp :(

Förresten jag har legat stilla med vikten på exakt samma i en vecka, imorse hade jag gått ner 1,3 kilo. Knappast en slump va? Och då åt jag sjukt mkt igår och så fett jag kunde typ. Flört
    Jag minns att jag inte orkade hålla i sonen för att amma första morgonen efter att ha börjat med lchf, mådde skit verkligen och var inte beredd på det. Skrev i en lchf-tråd och blev lugnad på samma sätt som du blev nu
    Det blir bättre med tiden, nu efter min senaste graviditet hade jag knappt några besvär när jag började igen, huvudvärk någon dag bara. Kroppen vet vad som hönder nu,
  • ThePointOfItAll
    79Anna skrev 2011-04-15 09:24:28 följande:
    Någon som har en fysiskt krävande jobb?

Jag jobbar som förskollärare och vet inte om jag kommer klara av att äta enligt LCHF när jag börjar jobba

Har ni gått ner i vikt så mycket som ni hoppats?
    Ja, jag säger nog att det är tack vare lchf jag klarar av sonens 2årstrots-attacker och en 3 månaders samtidigt. Har mycket mer ork, behöver inte vila på dagarna längre m.m.
  • ThePointOfItAll
    Sabbi skrev 2011-04-17 17:36:22 följande:
    Jag följer dieten "äta mindre" =)
    Har ett BMI på 21, har ätit 2 kokta ägg idag! =)
    Det låter inte särskilt hälsosamt, du bör äta mycket mer än så. Fel tråd dessutom.
  • ThePointOfItAll

Jag har märkt att de envisa grova hårstråna på hakan och bröstet lyser med sin frånvaro Det är väl hormonerna som stabiliserats, vilket är trevligt.
    Men kan det vara så att hårväxten i allmänhet blir mildare/långsammare? Jag har nämligen lagt märke till att mina "benhår" inte kommit tillbaka alls lika fort som de brukar, jag brukar ha stubb igen på kvällen och synligt håriga på några dagar... Det kan ju vara att huden blivit mjukare iom lchf och fuktigare luft också. Rakade benen i morse så vi får se hur lång tid det tar, skönt i sommar isf,

• ThePointOfItAll
    Hur tillaga färsk,grön sparris på bästa sätt? Har bara ätit det en gång förut, när jag gick på sjukhusdieten för många år sedan. Gillade det inte då, men många här verkar gilla det så vi får se.
  • ThePointOfItAll

Usch,. köpte Lindts 86% choklad nyss för att göra bounty, den smakar ju gödselKräks Brukar köptaLidls men orkar inte gå dit...

• ThePointOfItAll
    Denebola skrev 2011-04-19 13:17:03 följande:
    Nej, den är inget vidare 90% däremot är mycket lenare och inte så syrlig! Stor skillnad i olika sorters kakaobönor!
    Typiskt,och jag som köpte 2 kakor, bara att slänga... Får ta en promenix till Lidl sen då
  • ThePointOfItAll

Att rekommendera någon som frågar om lätt lchf-mat att käka ute(alltid för att slippa laga mat) och bl.a kinamat är lite lustigt tycker jag, hoppas det inte är någon i tråden som tar åt sig Jag tycker bara det var lite snett... Kinamat är ju fullt med rent, tillsatt socker+ en massa färgglada grönsaker. Det kan man väl käka någon gång men knappast ofta.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**