Inlägg från: ThePointOfItAll |Visa alla inlägg
  • ThePointOfItAll

**Den stora feta LCHF-tråden**

Längtan efter liten skrev 2011-03-16 15:21:34 följande:
    har kikat lite här men inte skrivit.. :)
    jag är för närvarande höggravid, men ska ju så småningom behöva bli smal igen och funderar på att testa LCHF.
    Iaf ett litet tag...

Får väl återkomma om ca 2-3 veckor då jag hoppas att bebsien absolut tittat ut.

Någon osm vet om det är dumt att köra detta när man ammar?
    Nope inga problem. Jag ammar fullt, dottern är 7 veckor, satte igång igen med lchf när hon var 3 veckor. Hon mår tipptopp och går upp som hon ska. Jag äter oerhört mycket nyttigare och varierat nu än jag någonsin gjort förr.
  • ThePointOfItAll
    Faile skrev 2011-03-16 16:25:38 följande:

Läs Stephan Rössners recension av Matrevolutionen här,
    www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=...

Vilket jävla dravel! Och det ska komma från en av Sveriges mest (ö)kända överviktsläkare. Bara påhopp och ingen som helst källa till något av alla påståenden.
    Dessutom, att fett är den energikälla som mättar minst? Jag har aldrig ätit så litet i hela mitt liv som nu och varit så mätt och belåten någonsin. Jävla tomte Demon

Men han fick ju svar på tal av 10 läkare

Det är sant, åt just middag. Ungefär 100 gram laxbiff med ruccola&tomat+1 dl dillsås(cf+ty+majjo), jag är jättenöjd och kommer vara så ett par timmar nu. Att fett skulle mätta minst är ju inte så intelligent att påstå.
  • ThePointOfItAll
    jeng skrev 2011-03-16 16:59:28 följande:
    Jag har totalt hakat upp mig på nästa kapitel i bloggen - halsofördelar med lågkolhydratkost.

Kan ni inte vara jättegulliga och rabbla upp några som ni tycker ska vara med? 
    Den sköna känslan av att vara mätt men inte däst och uppblåst, samt att man inte slocknar en halvtimme efter maten när sockertoppen lagt sig...
  • ThePointOfItAll
    veritas skrev 2011-03-16 17:52:28 följande:
    eh ja?
    denna tråden heter  "Den stora feta LCHF-tråden"....
    dom maträtterna ni skriver är knappast LCHF.
    Eh.. Hur tänkte du nu? Är du säker på att du vet vad lchf betyder?
  • ThePointOfItAll

*tipsar*
    Lidl har erbjudande just nu på Cevapicici med 97% nötkött 37kr för ett kg. Protein 16g, kolhydrat 1g, fett 19g och 239 kcal.
    Jättegoda och perfekt snabbmat med en sallad och fet sås till, igår hade jag fetaost och ruccola med balsamico till, mums.

• ThePointOfItAll

Wiiii, -400 sen igår! -600 sen i måndags... Härligt, det har gått lite trögt senaste två veckorna(har nog iiingenting med lite för mycket chokladmousse i lördags, har lärt mig min läxa nu).

Nu har jag tre kg kvar till min innan-graviditetenvikt, känner mig så lätt och slank(tror däremot ingen annan håller med om det dock).

Grattis Jucea!

• ThePointOfItAll
    jeng skrev 2011-03-17 18:54:22 följande:
    Ikväll väger jag betydligt mer än jag gjorde imorse. Så imorrn kommer det absolut inte vara nåt minus på vågen, snarare plus! Men men, inget att gråta över. Det varierar ju med vad man stoppar i sig!
    Men man ska aldrig väga sig på kvällen eftersom man samlat på sig vätska och mat under dagen, vänta till morgonen då kroppen bränt allt, då visar vågen den riktiga vikten Jag väger oftast 2 kg mer på kvällen, fast när jag äter lchf brukar det stanna på 1kg+, antagligen för att man inte samlar på sig lika mycket vatten.
  • ThePointOfItAll
    jeng skrev 2011-03-17 19:38:51 följande:
    Ja, självklart vet jag att man väger mer på kvällen!! Det som är fashinerande är ju att de senaste dagarna den här veckan (sen kostomläggningen) har jag vägt mindre på kvällen med kläder på, än på morgonen utan kläder. Därav min kommentar.
    Ok då fattar jag
    Jag har också svårt att hålla mig från vågen, väger mig gärna varje dag tyvärr. Men jag håller med dig om att det är ett bra sätt att se hur kroppen reagerar på olika saker. Igår tex så låg jag lågt på både kolhydrater och kcal, men ändå inom rimliga mängder och hade ett stort hopp ner på vågen. Även idag har jag utan problem hållt mig ganksa lågt utan att vara hungrig, får se om det blir samma i morgon.
  • ThePointOfItAll

La precis in dagens matintag på minmat.net och märkte att jag bara fått i mig 965 kcal idag Med tanke på att jag ammar bör jag äta mer än så tycker jag, ska försöka få i mig lite mer, ett par ostskivor och en skål yoghurt med grädde och musli som kvällsfika...

Lite stört att man oroar sig för att äta för lite

• ThePointOfItAll
    The Kittycats skrev 2011-03-17 21:03:19 följande:
    Oj, vad har du ätit då? Bara nyfiken, för det låter ju rätt lite som du säger....

Själv har jag den här veckan kört UFO, för att se hur min kropp reagerar och gärna få fart på viktminskningen. Jag väger mig varje dag för tillfället, och mäter mig 1 gång per vecka.
    Det går ju att köra UFO, men det är rätt trist. Känns som att det snarare resulterar i att jag tänker på allt jag inte kan äta, eftersom jag känner mig rätt så begränsad i maten nu. Så nu har jag blivit sugen på sura gröna äpplen och färsk ananas.... Gissar på att det kan hänga ihop med att jag saknar grönsaker.
    Frukost: en kopp ägglatte på 1,5 ägg och ungefär 25 g kokosfett.
    Lunch: rester från igår, en laxbiff, blomkål-broccolimos och kall dillsås(ty+cf+majjo).
    Middag: Kycklinggryta med paprika, zuccini, vitkål och lök, grädde+cf och en halv avocado.
    Två koppar kaffe med äggmjölk.

kcal 965, fett 99g, protein 50g, kh 16g

Ska som sagt ta lite ost för att få i mig mer protein och youghyrt+grädde för lite fett, det blir ju lite kh också men det får bli så...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**