Inlägg från: ThePointOfItAll |Visa alla inlägg
  • ThePointOfItAll

**Den stora feta LCHF-tråden**

solrosen81 skrev 2011-04-20 12:06:08 följande:
    Är det någon i denna tråden som rekommenderat det??
    Nej, men personen  var anonym så man vet ju inte vem det är
  • ThePointOfItAll
    Maddisen80 skrev 2011-04-20 17:18:53 följande:
    Jo men vi har gemensam ekonomi och han kolla alltid vad jag tar ut :(
    Han bestämmer väl inte vad du äter/köper? Accepterar han att du kontrollerar honom? Köp din kyckling och be honom skärpa sig!
  • ThePointOfItAll

Gjorde en väldigt god (lchf)mandel-tårta igår till sonens födelsedag, trots lite väl mycket av det goda hade jag gått ner 0.4 kgsen igår, 800 ner sen i torsdags då påskkilona+lite extra försvann Fan vad nice att man kan äta för mycket tårta och ändå gå ner!

Bara 200g kvar till -10kg!

• ThePointOfItAll
    Denebola skrev 2011-05-22 20:01:56 följande:
    Same same fast lapp!
    Så bra då, sötin var billigare... Tänkte om den hade nån bismak.
  • ThePointOfItAll

Jag gjorde glass som det länkades till här i tråden, den här www.tasteline.com/Recept/Var_basta_vaniljglass

Den var ok, förutom att jag borde haft mer vanilj i, använde pulver istället för vaniljstång. Så nu till frågan, den blev väldigt hård, gick inte att äta förräns den legat ute ganska länge.
    Jag har inte gjort glas på mycket länge så finns det något sätt att göra den mjuk(utan glassmaskin), kanske bättre recept?
    Det bör vara gräddglass då maken uppskattade den mycket men nog inte kommer uppskatta glass gjord på yoghurt och liknande.

• ThePointOfItAll
    Denebola skrev 2011-05-24 13:54:00 följande:
    Vet inte om det hjälper om man rör i den emellanåt medan den fryser?
    Ja det brukar stå att man ska göra det i andra recept, men det stod inte i det här så det tänkte jag på. Ska kanske testa igen när jag får hem mitt sötningsmedel.
  • ThePointOfItAll
    StockholmMotala skrev 2011-08-18 21:33:26 följande:
    Ja jag tog vattnet ...hmm fasen och dessutom slängde jag bort det gottiga feta från den dyra ekologiska burken ;) Då ska jag prova igen en annan gångCool

Tack för hjälpen 
    Skaka/mixa burken nästa gång om den separerat sig, det gör den nästan alltid(speciellt ekologisk), använd sedan den ihopmixade kokosmjölken i smeten så ska det hålla ihop utan problem.
  • ThePointOfItAll
    Allrona skrev 2011-08-21 09:44:17 följande:
    Tänkte beställa lite på lchf-butiken bla kokosfett men det enda jag hittar är detta www.lchfbutiken.se/23/deodoriserat-kokosfett. Är det gott? Har ju hört att många av er verkar föredra cocoa.
    Det är väl samma sak förutom att det inte är ekologiskt? Jag använder det här i maten(finns med smak också, jättegott i kaffet) och är jättenöd, billigare också:
    www.lowcarbshop.se/kokosfett-p-1248.html
  • ThePointOfItAll

Läste precis att Usain Bolt inte ville ha kolhydrater innan han skulle springa nu när han var i Sverige. Hur kunde han då springa? Enligt lchf-skeptikerna måste man ju ha kolhydrater om man ska röra på sig

• ThePointOfItAll
    The Kittycats skrev 2011-08-23 16:11:04 följande:
    Du måste nog ha läst fel, eftersom du inte äter kolhydrater och det behöver ju faktiskt hjärnan för att fungera... .-D
    Sant sant
    Postis skrev 2011-08-23 17:22:05 följande:
    Gilla!!!

Jag är (outtalat) idiotförklarad på mitt jobb med tanke på min kosthållning. Dock är jag en av de mest vältränade (även om jag inte är supervältränad ska jag väl tillägga!!!) och normalviktig. Kanske att de tycker jag är korkad, jag vet inte. (för man blir ju korkad av LCHF) Ibland på lunchen så står tv'n på och ofta är det "Doctors" eller vad heter, och där pratas det nästan jämt om mat och övervikt. Tipsen som ges är att man ska äta kalori- och fettsnål mat. Vissa av mina jobbarkompisar lyssnar koncentrerat och tycker det är jättebra. Jag brukar ta en extra klick majonnäs på min mat och sucka inombords.

Angående min hunger så fick jag tips att dricka mycket vatten. Gör redan det, vill inte dricka ännu mer, för då får jag springa på toa hela tiden. Men tack ändå för tipset. {#emotions_dlg.flower}     
    Nu äter han visserligen kh annars(fördelningen 60% protein, 30% kh och 10% fett), men ändå, det visar ju på att man tydligen kan springa snabbast i världen utan kh. Ja korkade är vad vi är, jag tycker uppriktigt synd om folk som kaloribantar(inkl mig själv just nu som kör en sopp-rivstart), när man kan må så jävla bra och gå ner i vikt med lchf. Man blir så less när man läser majoriteten av alla vikttrådar här på fl där folk räknar kalorier, jag skulle aldrig palla!
  • ThePointOfItAll
    Dissan skrev 2011-08-25 17:49:18 följande:
    Vet att ni disskuterat det tidigare i tråden men hittar det inte:(
    När ni gör bountys, tar ni då det fettiga av kokosmjölken? Eller det vattniga?
    Kokosmjölk separerar sig ofta, så man ska alltid skaka/mixa den innan man använder den oavsett vad man ska göra. Det står på vissa burkar tom.
  • ThePointOfItAll

Nehepp, det här funkar inte... Har försökt mig på vlcd-diet sen någon vecka tillbaka, men jag kan inte hålla mig ifrån att provsmaka.. Nu vet jag ju dessutom hur jävla bra jag mår med lchf, och hur jobbigt det är att vara hungrig hela tiden(har gått ner 25 kg förut med vlcd, innan jag hittade lchf).
    Nej, det kanske går lite långsammare att bli av med övervikten med lchf, men det funkar bättre i längden. Så i morgon kör jag igång med strikt lchf igen, ska bli underbart!

• ThePointOfItAll
    Dissan skrev 2011-08-30 19:02:44 följande:
    Vad är vlcd?

Kul att du mår bättre, blir en sporre för mig:)
    very low calorie diet, (camebridge/slanka) shakes.
  • ThePointOfItAll
    Loreena skrev 2011-08-30 19:12:09 följande:
    Huga! Varför äta på det sättet om man provat/känner till LCHF? Jag tycker det verkar vara rena självplågeriet!
    Jo men det är ju det som är problemet Jag vill gå ner snabbt, och då är vlcd super, men sen jag hittade lchf är det väldigt svårt att motivera svälten för mig själv. Jag vet ju att jag går ner med lchf också, om än långsammare, och slipper hunger, sötsug och trötthet.
    Men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga som tur är
  • ThePointOfItAll
    Juicea:

Du som brukar äta Atkinsbarerna, har du känt av någon blodsockerpåverkan? Jag får nämligen ett litet rus av dem, synd eftersom det är ett perfekt mellis när man är ute en längre stund. Nån gång har jag mått riktigt dåligt, som att ha käkat en stor skål ris typ, inget vidare
    Det kan kanske vara malitolen(?), för jag brukar inte reagera på andra sötningsmedel. Eller vad tror du, eller någon annan?
  • ThePointOfItAll
    jeng skrev 2011-09-17 08:51:22 följande:
    Vad tråkigt!!
    Jag reagerar inte av Atkinsprodukterna, däremot kunde jag ju inte äta Pones som så många andra äter! Jag tror det är väldigt individuellt vad som triggar och inte! 
    Ja det verkar så, jag har inte reagerat så starkt på något förut, precis samma känsla i huvudet som efter en kina-buffé
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**