Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-04 22:14:06 följande:
    Men vadå? Om man inte gör lchf-mat till sina barn, får man inte lov att vara med i en lchf-tråd för egen del då? Då är det bäst jag går jag med då!
    ja det rimar lite illa att du äter LCHF och pepprar barnen med massa socker.....
  • Prinsessanz
    jeng skrev 2011-03-04 22:31:10 följande:
    För övrigt kan jag erkänna att mina ungar är 1 och 2.5 år och fram tills för bara nån månad sen så typ levde dom på välling dygnet runt! hemska tanke! man kanske borde förbjuda bröstmjölken också, för HCHF är ju det värsta tänkbara att stoppa i sig!!!
    och du stoppar socker i en unge på 1år?????????????
    det är ju nästan värre än at låta de spela dator när de är 3...
  • Prinsessanz
    katja74 skrev 2011-03-04 22:36:52 följande:
    Vad är det som är så hemsk med dator då?
    hört talas om hjärnstress??
  • Prinsessanz
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 22:48:09 följande:
    Jag tror att det finns utrymme för missuppfattningar när det kommer till LCHF. Vissa kanske upplever att det bokstavligen ska tillbaka dit, vissa tolkar att man kan ta själva läran och vetenskapen och applicera in i 2000-talet.
    pasta har inte många är på nacken,men kött har..evulotionens mat=LCHF
  • Prinsessanz
    katja74 skrev 2011-03-04 23:16:23 följande:
    Hur menar du nu? Det finns väldigt pedagogiska. lärorika spel för yngre barn.
    jo jag vet att det finns spel för barn,men att de är bra för hjärnan,nej.....
    små barn ska inte utsättas för så mycket intryck i sån ålder..
  • Prinsessanz
    katja74 skrev 2011-03-04 23:33:35 följande:
    Okej... Är det isf själva skärmen som är boven med datorn? Intrycken som sådana är ju  anpassade för barnet, till skillnad från övriga tillvaron.
    ok,du vet inte ens vad intryck är..avslutar diskussionen där..
  • Prinsessanz

Godmorgon.
    ber om ursäkt om jag va på dåligt humör och lite bitsk igår..va väl inte den bästa dagen i mitt liv om man säger så..

dagens frukost: 1st ooopsie med te och grädde.kolhydrater i det? orkar inte..

• Prinsessanz
    Egensinnig skrev 2011-03-05 08:19:43 följande:
    Fantastiskt vilken fart o fläkt ni har härinne mellan gångerna jag tittar in!

På tal om socker håller jag på och gör en 3-våningstårta med päronmousse och After-eight mousse. Tror att det totalt i fyllning, smörkräm och sugarpaste är ca 2,5-3 kg socker!! Och ca 50-60 bitar. Inget för mig men jag tror att födelsedagsbarnet som fyllt 40-år blir nöjd

Bakade någon form av knäckebröd på en höft till frukost. Po-fibret var slut så jag freestylade ur skafferiet:

Mandelmjöl
    ägg,
    smör
    linfrö
    sesamfrö
    Fibrex
    salt.
    fiberhusk

Rörde ihop och bredde ut på ett bakplåtspapper o grädde på 180 g i ca 20 min. Blev riktigt gott! Så 2 sådana knäckemackor m bregott, gräddost och skinka fick det bli + en balja kaffe.

Har ingen aning om vad som bjuds på festen ikväll så jag tar med lite reservmat och har i bilen - blir nog kokta ägg, babybelostar och paranötter. Sedan ska jag grunda med en sen och fet lunch så ska det nog gå bra.

Vad äter ni andra till frukost idag?
    oopsie med ost ,gurka och en kopp te till det!
  • Prinsessanz

middagen idag blir köttfärsröra,med en cremefraichröra till
    totalt antal kolhydrater:
    5g kolhydrater som kommer ifrån 2dl cremefraiche (2,5g /100g)

• Prinsessanz
    P3E skrev 2011-03-05 09:07:50 följande:
    Blandade ihop kokta ägg, knapperstekt bacon, CF och ädelost till en röra och åt till frukost. Mycket gott!

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att äta resten av dagen, maken är i Indien på jobb, så det är bara jag och barnen och det är lite trist att laga mat till bara oss.

Tips på snabblagad barnvänlig mat mottages tacksamt!
    gud va gott det lät MINUS ädelosten,men jag kan ju ta vanlig riven ost,tack för receptet!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**