Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

Futurum nobis est skrev 2011-03-03 18:33:01 följande:
    Men herregud, Jag skriver inte aktivt i tråden (men läser och tar emot era tips) och måste man verkligen ifrågasätta allting? Du bidrar just nu till att skapa en otroligt otrevlig stämning i en tråd som stått för motsaten och betyder mycket positivt för många. Snälla, lägg ner!
    men halå! tråden handlar om LCHF och ala har vä rätt till sin åsikt?
    precis. jag talar om hur vi gör här hemma,så kan du prata om hur ni gör hemma hos er,och så diskuterar men det i tråden.
  • Prinsessanz
    helene306 skrev 2011-03-03 19:02:30 följande:
    Alla har rätt till sin åsikt, JA. Men du ifrågasätter allas sätt eftersom vi inte gör som du gör. Du gick ju helt i taket igår för att jag (ve och fasa!) bakade på halva receptet kladdkaka. JAG gör så här hemma ändå tjafsade du om och om igen att man måste följa HELA receptet. Vaddå måste? Jag kan tänka och anpassa, jag gör som JAG vill, jag kan testa och exprimentera. Vi kan diskutera men jag tycker inte du diskuterar. Du hugger emot.
    ja jag frågade varför du gjorde på HALV sats,eftersom jag själv flera gånger har upplevt att om ma ändrar eler minskar/ökar i ett befintligtrecept så blir det inte som det "ska" förstår du?
    inte min mening att låta hård,men jag tycker nog att man inte kan uttala sig om nåt är gott eler äckligt utan att först testa receptet.
    du ändrade ju för att du var rädd att det inte skulle vara gott. här har jag testat massor med LCHF recept och vissa saker har varit skitäckliga rent utsagt,men det kan man ju inte veta innan man testat (utan att ändra receptet)

jag tycker fortfarande att du ska prova att göra chokladkakan i sin helhet och sedan komma med vad du tyckte om det.
  • Prinsessanz

hittils ätit idag:

kl 14.00   1kopp te med grädde= inga kolhydrater.
    kl 18.00 renskavsallad
    sen kl 21.00 blir det oopsie med ost och gurka och te med grädde.

• Prinsessanz
    katja74 skrev 2011-03-03 19:37:04 följande:
    Skrattande Den här kladdkakan går snart till historien som världens mest omdiskuterade. Förlåt, men det är lite roligt faktiskt. 
    ja den är omdiskuterad,men det är ju bara för den är så fruktansvärt god. testa.Kaffe
  • Prinsessanz
    Asereht skrev 2011-03-03 19:46:59 följande:
    Inte för att jag bryr mig om hur du äter/dricker men det är faktiskt kolhydrater i grädde.
    jag äter 25g kolhydrater/dag och ja jag är väl medveten om att det är hela 3golhydrat i 1dl grädde och man har knappast 1dl grädde i teet,kanske har jag 2msk,så det räknar jag inte ens...
  • Prinsessanz

våra fördelar med LCHF kosten i vårat hushåll:

*gått ner i vikt

*färre sjukdagar

*klarare i hjärnan

*bättre örkerseende

*bättre sexlust

*minskade hungerskänslor

*inget sötsug

*fått mer tid(mindre sisk och matlagningen går fortare)

*ingen uppblåsthet i magen

*mindre trötta

*bättre och jämnare humör.

• Prinsessanz
    Asereht skrev 2011-03-03 19:53:36 följande:
    Jag förstår hur du resonerar men du skrev = inga kolhydrater och det är ju en sanning med modifikation. Med tanke på den tidigare diskussionen där du var nogran med att påpeka hur mkt/lite kolhydrater det var. Rätt ska vara rätt, grädde innehåller kolhydrater så noll kolhydrater blir det inte även om det blir så lite så du inte ids räkna.
    om 1dl grädde innehåler 3g kolhydrater inehåler 1/2 dl grädde 1,5g kolhydrater och 1/4 innehåller sådeles 0,75g kolhydrat.

oftast gör man ett överslag typ: ok äter jag totalt 1dl grädde under dagen så får jag i mig 3g .
  • Prinsessanz
    Denebola skrev 2011-03-03 20:15:49 följande:
    Grejen är att LCHF-saker kan smaka ovant för en som inte har samma "smaksinne" som en som inte äter kolhydrater. Jag börjar tycka att sjuttioprocentig choklad smakar för sött, men en random kolhydratätare skulle nog inte hålla med mig. Det är för att de är vana vid mer söta smaker, medan jag inte är det.

Ja, LCHF-godsaker kan vara goda även för "vanliga", men det betyder inte att de alltid är det. Och då kanske man föredrar nöjda gäster (som fått vanliga kakor) framför gäster som sitter och petar i (för deras smaklökar) för bitter chokladkaka.

Tror du ska ta och slappna av lite...
    fast bitter chokladkaka ??,inte kan du bestämma hur dina gäster upplever det??
  • Prinsessanz
    Denebola skrev 2011-03-03 20:17:17 följande:
    Om alla har rätt till sin åsikt, varför sitter du då och ifrågasätter hela tiden?
    jag ifrågasätter det som jag inte tycker är LCHF
  • Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-03 20:24:29 följande:
    Om vi ska vara petiga så är det ju carbs även i grädde
    ja men jag har heller aldrig hävdad att jag äter NOLL gram kolhydrater per dag,jag äter 25g kolhydrater per dag.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**