Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

nu fick jag inspiration,ska koka ägg+göra oopsie,hörs om en stund....Cool

• Prinsessanz

äggen kokta och oopsie i ugnen! Hjärta
    det går så fort att göra mat nu för tiden!!

• Prinsessanz
    MrsMurphy skrev 2011-03-05 09:37:22 följande:
    Godmorgon tråden! 

Ber om ursäkt för att jag tappade humöret igår men jag fick härdsmälta till slut. På tal om exakt det där. Jag ska ju tillbringa en vecka med en som tror på delvis vad vi sysslar med, men just de mättade fetterna i grädde etc tror han inte är bra. Ska trolla fram nånting som är läsvärt och inte för vinklat a la LCHF och maila över är tanken. Så sitter ni det med det klockrena i skjortärmen så får ni gärna dela med er.
    här har du en lista på vetenskapliga studier om LCHF...varsågod.

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=lista_p%C3%A5_vetenskapliga_studier
  • Prinsessanz
    katja74 skrev 2011-03-05 09:51:26 följande:
    skinkrulle, kokt ägg, keso och en babybrl blev frukort idag. Mina mini-omeletter var visst slut.Obestämd
    tack för tips!
  • Prinsessanz
    MammatillS skrev 2011-03-05 09:56:21 följande:
    Hej!

Jag har funderat på att börja med LCHF men vet inte riktigt hur..

Hur började ni? Succesivt eller på en gång? Jag känner att jag inte riktigt har koll på heller vad som innehåller mycket kolhydrater. Ja förutom det uppenbara då!!

En annan grej jag funderar på är min dotter på 9 månader. Kan hon äta samma eller är det viktigt för henne med mer kolhydrater?
    hej,välkommen.
    vad du KAN äta:
    *bregott
    *SMÖR
    *Ekologiskt kokosfett
    *mjölkprodukter mjölk,fil ,youghurt,grekisk/turkisk youghurt,ost(ej mager!) fetaost,keso,creme fraiche,grädde,smör,majjonäs osv...
    *nötkött fläskkött,lamm,kyckling,fisk,skaldjur
    *rena kryddor(utan glutamat)
    *hemmagjorda såser
    *grönsaker,helst med olja eller vinäger dressing
    *linfrön
    *oliver
    *kokosfett
    *ägg
  • Prinsessanz

äter nybakad oopsie med ost+gurka och dricker te med grädde till det och läser här ....

bakade ju oopsie på 200g mjukost idag och funderade lite över hur mycket kolhydrater det blev per oopsie.
    200g mjukost= 6g kolhydrater MEN jag bakade 10st oopsie,så varje oopsie inehåller ju 0.6g kolhydrater!
    *hurra*

• Prinsessanz
    Grålle skrev 2011-03-05 10:05:14 följande:
    Köpte sukrin igår och bakade chokladbollar. Jösses vad gott! Köpte OLWs rostade mandlar som någon i tråden letat efter. Dom var så goda att jag nästan dog. Påminde lite om grillchips .
    OLW låter som tillsater i mina öron...
  • Prinsessanz
    katja74 skrev 2011-03-05 10:19:06 följande:
    Jag är också rätt ny på det här. Jag har ersatt pasta och potatis och slutat äta bröd, frukt och godis. äter mer grönt, broccoli, aubergine, osv. Jag mår jättebra, och har tappat drygt fem kilo på tre veckor! Mindre krångel med magen också. Jag räknar alltså inte kolhydrater än som vissa här gör, utan försöker kolla att det är max 5/100 på förpackningarna.  
    ja att kolla på förpackningarna är en bra start!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**