• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag skyller helt och hållet på jucea för det kilot jag gått upp denna veckan.. {#emotions_dlg.djavulsk} Tungan ute

• tiiitti

Nu äter jag ca 2dl CF till frukost varje dag. Det blir inte så högt kolhydratsintag, men blir de för högt i mejerier?

• tiiitti

Jag va på MAXI idag, och passade på att titta lite bland böckerna. Hittade en LCHF bok med Ulrika Davidsson. Tyckte jag kände igen hennes namn från GI, och mycke riktigt hade jag en bok hemma med henne och GI. Har hon gått över till LCHF nu? eller är hon insatt i båda?

• tiiitti
    jeng skrev 2011-04-01 12:38:31 följande:
    Hennes LCHF-bok är rätt så GI den också. Teorin är korrekt, men i recepten sen så använder hon typ quinoa och honung och allt möjligt som man absolut inte kan använda på nån normalstrikt variant av lchf. Men boken är bra, och det är mycket goda recept. Men man får granska lite kritiskt, och kanske räkna lite på egen hand.
    okey det va ju tur ja inte köpte den då.

Kollar lite i hennes GIbok nu. Det är väldigt olikt LCHF märker man nu när man är insatt. I början trodde jag de va samma. Är knappt något fett i GIboken.
    Jag hade tänkt gå över till GI när jag nått målvikt, men undra om man blir mätt på den
  • tiiitti

Jag tror jag döööör.
    När jag började på lchf för 4 veckor sen vägde jag 74.5. efter första veckan 73, andra veckan 72.5, tredje veckan 73.5 och nu efter fjärde veckan 74.4. Tillbaka på samma ruta igen efter en hel månad på LCHF.
    Nu tappa jag ju nästan all inspiration.. aaaaa vad störigt Skrikandes Nu blev jag deppig!

• tiiitti

I man GIbok står man kan gå ner 1-2 kg i veckan på fas1. Då är det rätt mycket kolhydarter ändå på en dag tycker jag(om man jämför med lchf) då borde jag ju gå ner ännu mer med lchf vilket jag inte gör(utan tvärtom)  Kroppen vet ju inte vilken diet man gå på och tillåter med kolhydrater på GI. men är hårdare mot minsta lilla kolhydrat när man berättat för den att nu så är de LCHF.

• tiiitti
    jeng skrev 2011-04-01 14:20:50 följande:
    Ang vikten.
    Vecka 1 och 2 tappar man mycket. Man tappar slagg och man tappar väldigt mycket vatten, oftast iaf. Det är först v 3 och 4 som man börjar se sin reella viktnedgång (eller uppgång). Det verkar alltså som att du gör något som din kropp inte gillar. Har du fört kostdagbok, för då kan du ju gå tillbaka och analysera. Annars får du gissa dig till vad du har gjort, och så får vi försöka hitta en ändring utifrån det.

Några tips på saker som ofta blir fel i början är:
    * För många kolhydrater för vad kroppen gillar
    * Dolda kolhydrater, trots att man tror att man ätit bra
    * Sötningsmedel som triggat igång insulinet, och fettinlagringen
    * För mycket mejeriprodukter
    * Känslighet mot brödprodukter som triggar igång insulinet

Sedan vill jag tillägga att det kan också bara vara en omställningsperiod. Vissa kroppar är trögre än andra, och dåkan det gå uppåt innan det vänder neråt igen! Men jag antar att du vill börja se över om du har gjort något galet, så då kan den här listan vara bra att titta på! 
    Tack så supermkt för svaret. Ska i helgen gå igenom mer noga vad jag äter å kolla om de är nånstans de går fel. Jag tror de är för mkt mejeriprodukter som gör det. Dolda kolhydrater har jag rätt bra koll på och även hur mkt jag stoppar i mig av dom.
  • tiiitti

Denebola, får jag med se?

Denna helgen har massa skit slunkit ner. Tappade lusten efter viktuppgången i fredags, men nu mår man ju inte mycket bättre. suck!!
    Måste ta tag i det imorn igen.

• tiiitti

Så nu har jag gått på LCHF i en månad, och väger ca 1½ kg mer än när jag började........

Förre våren gick jag ner 12 kg på GI, så jag har läst i min GIbok i helgen och tänkte hoppa på där istället. Tror de passar mig bättre.

Någon som vet om de finns en sån här tråd för GIanhängare?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**