• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ja fast jag vill ju gärna hinna bli av med de 25 kilorna till sommarn ;) 20 av dom har jag gått upp nu när jag varit gravid, och sen yttligare fem som jag hade för mkt sen innan. Tror du att de är en omöjlighet att bli av med till sommarn?

• tiiitti

Ja de är sant. Tråkigt bara att man lyckades lägga på sig 20 kilo från september till Januari. Då tycker man att man borde kunna bli av med de i samma takt. Hihi ;) klart nöjd om jag blir av med hälften

• tiiitti

Har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen än så vet inte, men den kanske är på g. Hoppas jag inte ätit för mkt mejeriprodukter

• tiiitti

Nu har jag gått upp yttligare 0,5 kg. va F*N gör jag för fel eller är de vanligt att man kan gå upp lite i början?
    Gick ju upp 0,5 för ett par dar sen med. 

Såhär ser en typsik dag för mig ut.

frukost. lite turkisk yoghurt med en skvätt grädde i (för att få upp fetthalten) 2 ägg, te med kokosfett

fm kaffe

Lunch: kött,fisk eller fågel med broccoli lite smör

em kaffe

Middag: kött, fisk, fågel  med coleslow. sallad, bea

kvällen: ibland inget, ibland lite ost. väldigt sällan en ruta 90 % choklad             

• tiiitti

Jag fattar inte att kroppen inte rasar.

Jag har ju gått upp 25 kg när jag va gravid. de flesta kg sista halvan. Borde inte de kilo trilla av på LCHF, med tanke på att jag har så mkt övervikt .

Ja jag får väll sluta med den turkiska yoghurten. men den är ju så good :)

Vad ska jag ta istället? känns lite lite med bara två ägg    

• tiiitti

nej jag ammar inte längre. gossen ville aldrig ta bröstet så pumpade och gav bröstmjölken på flaska, men slutade pumpa för ett par veckor sen och ger ersättning istället.

jag hade hoppats på att ammningen skulle funka och sluka alla kilo :p , men så blev de tyvärr inte och här sitter jag med alla kilo.  suck!!  

• tiiitti
    Nikhita skrev 2012-03-27 11:41:57 följande:
    Hur länge har du ätit LCHF?

Jag är inne på tredje veckan.

Första veckan ner 0,5, andra veckan upp 0,5 tredje veckan upp 0,5. så nu väger jag mer än när jag började.. 

• tiiitti

Tack för era tips.

Kanske alla hormoner som gör att de tar längre tid.

sova mer kan jag inte tyvärr, då sonen vaknar ca var tredje timme. så jag har lite sömnbrist- kanske de som gör det med.    

1 timmes promenad var dag gör jag också redan, och de andra du skrev med.

Jag ska dra ner på mejeriprodukter och se om det hjälper.    

• tiiitti
    Ninis skrev 2012-03-27 12:56:08 följande:

Pones med bregott och skinka/ost
    Ost- och skinkrullar med lite bregott inuti
    Stekt ägg med bacon
    Äggröra
    Omelett med olika fyllningar (t ex köttfärssåsrester, skinka, tonfisk, fetaost, mozzarella etc)   

ja just de pones. ville du lägga in ditt recept på dom?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**