• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tränar ingenting, kan lchf funka bra ändå?

• tiiitti
    Ninis skrev 2012-03-14 08:15:32 följande:
    Ja, man kan gå ner utan att träna. Men du skulle få mycket bättre resultat med träning.
    Jag fick barn för 8 veckor sen, och har verken tid eller ork att träna just nu, men vill gärna bli av med mina gravidkilon ändå ;p

Ska börja träna längre fram till våren. men vill ju gärna tappa en del innan dess..
  • tiiitti
    Ninis skrev 2012-03-14 10:30:08 följande:
    Powerwalks med barnvagnen lär du ju hinna med 
    Ja en timmes promenad var dag har de blivit. kanske inte powerwalk, men hyffsat snabbt. måste jobba upp min kondis märker jag :P
  • tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-03-14 14:03:16 följande:
    Ja, spontant kan jag också känna att jag skulle vilja ta en slev med kokosfett på morgonen för att sätta igång förbränningen. Fast det är ju i stort sett så jag brukar göra på mornarna...och inte har jag sett några "mirakel" för det.

Nej, nu ska jag ge min 36h-fasta en ordentlig chans och iaf köra två veckor till för att se vad som händer.
    Kokosfett på morgonen för att sätta igång förbränningen? det visste jag inte.
    Bara inne på andra veckan nu. Man lär sig nått nytt var dag inom lchf
  • tiiitti

tycker hon som skriver bloggen 56kilo är superbra. lagar alltid min mat från hennes recept

• tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-03-14 14:27:17 följande:
    Det är riktigt riktigt äckligt!
    ja de lät inget vidare Kräks 
  • tiiitti
    Ninis skrev 2012-03-15 08:25:59 följande:
    Jordnötter är nog bland det sämsta du kan äta efter träning! Dels innehåller det rätt mycket kolhydrater och dels så är det protein som kroppen behöver efter träning!

Tips: 2 kokta ägg eller några skink- och ostrullar, proteinpulvershake (köp någon med lågt kolhydratsinnehåll)  
    vad ska kolhydratsinnehållet ligga på för att vara en godkänd pulvershake
    ?
  • tiiitti
    Martina 76 skrev 2012-03-15 19:54:45 följande:
    Idag har jag toksvullat! Undrar varför jag får såna här spel ibland... Jag har ätit jättemycket ikväll! Dock bara LCHF, men jag känner ett stort sug efter mat och kan då äta nästan hur mycket som helst. Ost, nötter, skinka, smör, ägg - you name it!

Några teorier? 
    Jag har med varit jättesugen ikväll. sprungit till kulskåpet flera ggr och står och plockar allr lchf-vänligt jag hittar. ost,nötter,korv m.m
    Är fortfarande sugen. vet inte vad jag ska göra för att bli av med det..
  • tiiitti
    Ninis skrev 2012-03-15 20:25:32 följande:
    Drick te, det hjälper för mig. Och lite kokosfett i om du har hemma.
    okey tack, ska prova.
    sen får de nog bli sängen innan kylskåpet blir tomt :p
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**