**Den stora feta LCHF-tråden**

Och jag som inte ens dricker vin..

För jag måste säg att det är svårt att dränka sorger i smör å kött. Det blir lixom inte samma effekt ^^

"I Danmark resonerar man som följer:
Chokolade bliver udvundet af kakaobuskens bønner. Bønner er grøntsager. Sukker bliver udvundet af sukkerroer. Både roer og bønner er grøntsager. Altså er chokolade en grøntsag!"
Ok, vem vill se första utgåvan av kolhydratjakten-infofoldern? Någon hoppas jag iaf.....
Här kan ni hämta det! Tänk på att det är en första version så kommentera gärna fel.
Klicka på länken, och sedan kan man högerklicka på filen och ta spara som för att spara ner den till datorn. Den är gjort i A4 så den ska vara lätt att skriva ut på 2 papper fram och baksida till ett bra häfte!
http://qrz.nu/gokart/kolhydratjakten%20infoblad_low.pdf
Såg nu att de allmänna riktlinjerna för LCHF har fallit bort. Måste ha kopierat det, men råkar klippa istället. Det får jag fixa tills ikväll
Det står ju till och med på framsidan att det SKA finnas menyförslag :-P för det var lixom tanken...
Synpunkter på detta?
LCHF
DAG 1
Frukost: Äggröra med bacon
Lunch: Fläskkarré med broccoli och bearnaise
Middag: Kyckling med sparris och vitlökssmör
DAG 2
Frukost: Röra på creme fraiche majonnäs, bacon, purjolök och kokt ägg
Lunch: Köttfärsbiffar med gurka och vitlökskyrddad creme fraiche
Middag: Fläskfilé med sallad, toppad med rödlök och serverad med bearnaise
DAG 3
Frukost: Sesambröd med philadelhpiaost och rökt skinka
Lunch: Kycklinggryta med grädde, tomatpure och squash
Middag: Entrecote med sparris och kryddsmör
DAG 4
Frukost: Omelett med skinka, purjolök och ost
Lunch: Laxfile med broccoli och hollandaisesås
Middag: Fläskkarré med squashstavar och gräddsås på skyn
DAG 5
Frukost: Frökex med brieost och paprika
Lunch: Strimlad lövbiff med champinjoner och gräddsås på skyn
Middag: Kyckling med sallad, fetaost och bearnaise
DAG 6
Frukost: Kallskuret med ostkuber och paprikastavar
Lunch: LCHF plättar med bär och vispad grädde
Middag: Köttfärssås med shiratakinudlar
DAG 7
Frukost: Sesambröd med röra av ägg, bacon och majonnäs
Lunch: Kolhydratfattig korv med blomkålsmos
Middag: Laxfileer i ugn med grädde, citron och örter. Sparris
Alltså det här är jättesvårt... För den där maten funkar ju på GI också... Bara att mängderna är olika. Jag kan ju inte skriva i menyn lixom 2 dl köttfärssås med 1 msk grädde typ...
Får nog göra menyförslag som funkar för alla, och sen får man påpeka grundreglerna att LCHFare tar lite mer av det feta, och helfeta produkter, medan GIare tar lite mindre av det feta och medelfeta produker. Och sen ska GI fas 2:are kanske ta morötter istället ibland... typ....