Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ioanna skrev 2011-04-12 06:31:44 följande:
    hallå alla nybörjare - jag vill tipsa om Sten Sture Skaldemans böcker som varit en stor inspirationskälla för mig iaf. sen är det viktigt att förstå att grönskaker i mängd = mycket kolhydrater vilket är lite tvärtemot vad vi lärt oss sen vi var små, att vara restriktiv med just grönsakerna. jag håller mig nästan helt lite ruccola och kalamataoliver vid sidan av protein och fettkällan.

har nu gått ner 8,5 kg sen 10 jan - skulle gärna bli av med 1,5 kg  nu till 30 april då jag ska gifta mig - heja på mig :)
    Grattis till din viktminskning och vad roligt att du ska gifta dig du kommer att klara 1,5 kg de  vet jag .
  • Maddisen80
    Clotilda skrev 2011-04-11 22:03:49 följande:

Hej. Jag är från och med idag ny LCHF:are. Eller, jag ger det ett försök i alla fall. Har varit och handlat och har några frågor som ni säkert kan svara på.

Finns sukrin att köpa i affär eller måste jag beställa?

Finns det något slags knäcke eller nåt jag kan äta en skiva av på morgonen, UTAN att behöva baka själv?

Har för mig att jag läste att bulgur och/eller quinoa går bra att äta, men det innehåller ju väldigt mycket kolhydrater så då bör det ju gå bra med dinkelpasta och råris också? Om inte, varför?

Bär i alla former går bra förstår jag, men varför inte frukt? Eller frågan är väl snarare - om jag inte får äta frukt, varför får jag äta bär?

Nä tyvärr man får inte äta cocous,bulgur,ris,potatis,pasta,bröd,fruk,bönor,vetemjöl,socker mm
  • Maddisen80

Hej får man äta wienerkorv när man äter lchf produkter , kan man unna sig funlight saft på helgerna ???

• Maddisen80

hej idag vägde jag mig hos distriktsköterskan har gått ner 3 hekto på 3 dagar inte så mycket att hörra för men iaf lite grann.

• Maddisen80
    Kaya skrev 2011-04-13 12:45:19 följande:
    Jag tycker du är duktig! Det blir ju 3 kilo på en månad om det fortsätter i den takten, vilket förmodligen är ganska perfekt takt!

K
    Hej tackså mycket att du tycker att det är bra :) känner mig lite stolt, ska väga mig igen på fredag för ska till en annan ssk
  • Maddisen80

Hej idag har jag ätit kebabsallad och imorgon ska jag bli bjuden på mat då ska jag ta en kycklingsallad med beasås.

• Maddisen80

ikväll klockan 20.00 på tv4 plus ska jag se på du är vad du äter :) det tycker jag är intressant att se på förstår inte hur de kan få i sig så himla mycket.

• Maddisen80
    Teskedsmamman skrev 2011-04-14 18:45:39 följande:
    Jucea: Kräv direkt då att du ska sövas, över lag ger de bara lugnande, men maken sa direkt när han fick remiss till gastro att han skulle sövas, fick vänta lite längre men sövdes. Han har nog gjort alla undersökningar på magen som finns, men ingen diagnos än, allt ser bra ut trots att han blöder ur tarmen och har ont i magen emellanåt...
    Har han inga yttre och inre hemorojder då ???
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**