• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Oj, men majs..... ?? Nu är jag inte alls lika sugen längre :-P

• jeng
    Lexis skrev 2011-03-06 12:27:25 följande:
    Från och med imorgon ska jag börja på denna diet. 
    Men från er experter, VAD ska jag undvika för att få bäst resultat? Vad får jag verkligen inte äta ochvad ska jag äta mycket av? Jag förstod inte mycket av lchf.se så jag hoppas ni kan hjälpa mig
    Jag vill ner 10kg, från 69kg till 59kg. Kan ju säga att jag är endast ca 164cm lång...
    Så hjälp mig nu! Hur ska jag göra?  
    Jag tipsar gärna om min blogg kolhydratjakten.blogspot.com
    Det är en bok om lågkolhydratdieter av olika slag, och även om GI. Jag har dock inte kommit jst till de kapitlen än, men snart är jag där. Men läs den gärna så kan du få en grundläggande uppfattning om näringslära och kolhydrater! Mycket mer innehåller kolhydrater än vad man kan tro!!! 
  • jeng

Lexis, vet du hur man läser näringsdeklarationer på produkter i butiken? Om inte så är det ett måste att lära sig!

• jeng
    Lexis skrev 2011-03-06 14:36:36 följande:
    Tackartackar! 
    Det där måste jag fråga om,i LCHF ska man ju äta hyffsat mycket ägg. Men hur blire me kolesterolet?  
    Finns inget som säger att du måste äta mycket ägg. Finns många på lchf som aldrig äter ägg
  • jeng
    Knasis skrev 2011-03-06 17:41:38 följande:
    Nu har jag bakat sesambrödet. ATTAN VAD GOTT DET VAR!!
    hihihi
    då ska du prova sesamknäckebrödet också!!! jäklarns vilken grej! till och med maken gillade det, han som är så anti alla "konstigheter"... 
  • jeng
    MrsMurphy skrev 2011-03-06 17:47:51 följande:
    Jättebra! Och nu inväntas nästa... *trummar enerverande med fingrarna*

Du får väl hoppas jag har en slö dag på jobebt imorrn då! hahahaha... 
  • jeng
    Knasis skrev 2011-03-06 19:19:38 följande:
    Gör du knäckebrödet på samma "deg"? Hur länge torkar du det i ugnen? 75 grader?
    Nej, jag gör på det här receptet:
    http://www.lchf-recept.se/knackebrod/
    ingen fiberhusk, så det blir ju plattare.
    idag torkade jag på 100 grader varmluft i 20 minuter tror jag, och det blev lite lite faktiskt. jättegott ändå, men itne krispigt lixom! jobbar fortfarande på den biten
    Loreena skrev 2011-03-06 19:21:07 följande:
    Hej! Jag har precis börjat med LCHF och är sjukt trött. Är det vanligt? Jag kollade kcal på och landade på 1800 och dagen är inte slut än. När jag äter "normalt" brukar jag landa på 1600, men då är jag som ammande konstant hungrig.

Min fråga är - kan man gå ner i vikt trots att man äter fler kcal än vanligt? Jag har gått från en vanlig kost med mycket fullkornsprodukter.

Jag vill inte gå ner så mkt, bara de sista 2 graviditetskilona. Främst så vill jag slippa vara hungrig jämt!
     Angående vikt, kolhydrater och kalorier osv, så får du gärna läsa min blogg-bok. Mitt senaste inlägg (ligger överst) handlar just om det! kolhydratjakten.blogspot.com
    jag rekommenderar dock att läsa hela boken, för att lära sig så mkt som möjligt.... 
  • jeng
    The Kittycats skrev 2011-03-06 19:37:47 följande:
    Tycker att det var bra och så lättläst att jag nu har länkat till din blogg på min Facbooksida, hopps att det var ok?
    Åhhh! Absolut!!! Länkar är ju jättekul!!!
    Och har ni synpunkter, eller hittar fel jag kan ha gjort (sånt händer ju när man korrläser sig själv) så påpeka gärna det, så kan man ju ändra! Men beröm är också jättetrevligt!!!  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**