**Den stora feta LCHF-tråden**
Det blev en oplanerad fasta för mig..
Har inte ätit något sedan 21.00 igår kväll.
Jag tycker de är skönt för magen att fasta då och då. Det är så gott och det känns välförtjänt när man väl äter igen :)
Det blev en oplanerad fasta för mig..
Har inte ätit något sedan 21.00 igår kväll.
Jag tycker de är skönt för magen att fasta då och då. Det är så gott och det känns välförtjänt när man väl äter igen :)
Hoppet 3 : stickorna kan du kissa på när som helst på dygnet.
Det enda som stickorna kan visa är om du har ketoner i urinen.
När man är i ketos kan man producera för mycket ketoner och kissar då således ut resterna.
Man kan även vara i ketos utan att ha ketoner i urinen. När man har gått på lchf och varit i ketos en längre tid så brukar kroppen lära sig att producera perfekt mängd ketoner och då finns inget överflöd att kissa ut.
Krambjörn: de finns att köpa på apoteket!
Här fanns de bakom disken så man fick fråga efter dem.
Krambjörn: keto-stix tror jag att dem heter.
Men annars frågar du efter stickor som visar utslag på ketoner. Stickorna är väl egentligen till för diabetiker tror jag.
Angenie. Sallad från pizzerian funkar. Jag brukar köpa kebabsallad när jag är lat eller har ont om tid :)
Jättegott !
När jag dricker alkohol så brukar jag dricka vodka med sprite zero eller vitt torrt vin. På systembolagets hemsida kan man kolla innehållet i olika viner..
Ikväll blir de grillad fläskytterfile med rättiksgratäng och så vitt vin :)
Ska bli gött !
Spana: sukrin använder du om du vill att sötningen ska ha samma egenskaper som socker.
Stevia har jag aldrig använt.
Krambjörn: beror lite på hur stora rutorna är, men den mörka chokladen jag köper så är en ruta choklad ca 5 kolhydrater.
Jag är impad över mig själv :)
Drack vin igår , ganska mycket vin!
Trots att de fanns chips så åt jag inte ett enda :)
idag får jag sota för allt vin. Ont i huvudet och mår illa och supertrött, men jag hade trevligt igår iaf :)
Kasihi: härligt att du tog tag i de igen :)
Jag hade samma som dig för ett tag sedan, bara frossade kolhydrater som en galning. Sen blev jag så trött på mig själv och startade igång igen :)
Mår så mycket bättre när jag går på lchf