• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nej, jag skrev inget, kom bara åt skicka-knappen från mobilen ;)

• stjierna

Hälsa för övrigt din kompis att du iaf äter naturlig mat och inte stoppar i dig konstgjorda plastfyllda skitprodukter som innehåller mindre MAT än vad hund- o kattmat gör ;)

• stjierna

Vem bakade mandelbrödet som var med i expressens bilaga? Hur många bröd/ till hur många personer är en sats?

Också; vad är det för skillnad, bakmässigt, på profiber och malda psylliumfrön? Är fiberhusk och malda psylliumfrön samma sak?

• stjierna

Ninis, om du tänker att du hade gjort dom i en muffinsformplåt - hur många "muffinsar" får man ut då?

• stjierna

Men hur kan potatisflingor vara ok inom lchf?

Jag tig för övrigt sesamfrön, jag spyr av linfrön ;) jag gissar att det inte blir nån skillnad förutom i smak!

• stjierna

Härligt att läsa om rödvinet, då det var det jag galajade med ugår :D 2 flaskor på 3 tjejer (ja, kcal-mässigt kanske inte helt hundra :P) och jag är inte det minsta bakis idag! Trött dock, men det beror nog på att jag inte var hemma förens sent ;)

Har precis lagat huskplättar till min mycket skeptiska mamma, och hon gav dom tummen upp! :)

Ikväll ska vi grilla! Tips på gida lchf-marinader, någon?

• stjierna

På tisdag är det fyra veckor sedan jag startade LCHF och jag kan säga att senaste veckan har jag varit SÅ hungrig. För tre dagar sen (tror jag) skippade jag fastan, för jag vaknade och magen bara skrek efter mat! Vet inte varför?

Lite depp är jag för att "alla andra går ner mer än jag". Av alla i min omgivning som äter LCHF så har jag överlägset mest vikt att bli av med - ändå går det absolut långsammast för mig att gå ner i vikt. Mannen har gått ner 7 (!!!) kilo på dessa fyra veckor, och min syster har gått ner 4,8 (som är mer än mitt totala!) på TIO dagar bara.. Det känns som att alla andras kroppar fattar grejjen, men min bara strävar emot. Jag har bara fuskat två gånger - våffeldagen och en gång till, och annars äter jag oftast inte mer än 15 kh/dygn. Jag VET att jag gör alla rätt (om inte annat så ser jag ju det på mannen som äter samma som jag) men det är bara så sjuuukt drygt att min kropp inte fattat grejjen.

Jag får försöka fokusera på att jag inte längre har PMDS, att mitt blodsocker inte åker berg- och dalbana, att jag inte är trött efter att jag har ätit, att jag inte går UPP i vikt, att jag äter gott och i övrigt mår bra...  

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna
    Folk skrev 2012-04-15 21:45:05 följande:
    Hej

Har ätit Lchf i 4 dagar. Har kört innan men tyckte då att det var för strikt. Blev bara trött och seg i huvudet. Så nu tänkte jag vara lite mer o-strikt. Men känner ändå att det inte känns bra....Bara en känsla. vore tacksam om någon kunde kolla igenom dagens intag och kommentera. Tack på förhand.

Frukost
    Äggröra på 1 ägg och med champinjoner i. Ca 1 dl turkisk yoghurt med lchfmusli (solrosfrön, pumpafrön, valnötter, mandel och riven kokos, 5 blåbär) Ca 3 msk av muslin Kaffe med grädde.

Lunch
    Köttfärsås på magert älgkött stekt i mycket rapsolja, passerade tomater (utan tillsatt socker!!), lök, kryddor, buljong. Fetaost, 1/2 avokado, gurka 2 skivor tomat.

Middag
    Äggröra på 1 ägg + champinjoner stekt i smör. 2 ostrullar med bregott och skinka (2 skivor) gurka. Te. Var så mätt efter middagen så det blev "lätt-middag".

Sen blev jag så sugen/hungrig..... Tog då 3 msk grädde....och en ruta 86% choklad....Och en bit dansk flödeost (33%fett).

Gör jag fel eller är det bara inbillning???   .       
    Jag tycker det känns som att du äter för lite "riktig" mat.. Alltså, varma huvudmål menar jag då. Ägg och champinjoner är toppen till frukost exempel, men om du ska hålla dig mätt på kvällen och inte vara sugen så krävs nog mer "köttbullar i gräddsås", "fläskfilégryta", "lax i foliepaket" - mer sådan mat ;)

Enda "felet" du äter är magert kött - FETT kött ska det vara ;) men det är inget som du står o faller på, och det innehåller ju inte massa KH, så så länge du får i dig fett på annat sätt under måltiden så kan du väl mycket väl välja det magra köttet, om du föredrar det ;) 
    vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**