• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Men det där rostbrödet - varför kokosnötsmjöl och inte mandelmjöl? Vad är det för skillnad? Kan man göra det på mandelmjöl istället?

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • stjierna
    Glass skrev 2012-04-19 21:38:09 följande:
    vad skiljer mandelmjöl och kokosmjöl åt när det gäller bakegenskaper?
    Det undrar jag också. I de recept jag hittat som har båda så står det oftast att man kan använda bara mandelmjöl om man vill och då komplettera upp det lika mycket som man tar bort kokosnötsmjöl. men ingenstans står det vad kokosnötsmjölet gör för baket.
  • stjierna
    solrosen81 skrev 2012-04-20 08:56:22 följande:
    Nu har jag läst denna tråd i flera månader så det är dags att börja skriva lite också. Nu har jag gått på LCHF sen 1:a februari men har har testat i omgångar innan så jag är inte nybörjare på detta. Dock verkar min kropp inte vilja släppa ifrån sig något fett, antagligen pga att jag har plågat den med pulver och skit innan. Men jag älskar denna kosten så jag ger mig inte.
    Tänker gå med i viktutmaningen på skoj så får vi se om det blir ngt resultat.
    Samma som min kropp - jag gick ner 3 kg snabbt (första veckorna), men nu står det tvärstill. Jag tror min kropp är livrädd eftersom jag innan har plågat mig med soppor/shakes och tillochmed haft perioder där jag knappt ätit alls.... ;) Men jag ger mig inte heller, det är så god mat och i övrigt mår jag SÅ bra av att äta såhär! Jag ska visa kroppen! :P
  • stjierna
    solrosen81 skrev 2012-04-20 09:46:33 följande:
    Skönt att inte vara ensam om problemet.
    Jag provade periodisk fasta några dagar i veckan men tänkte sen att det kanske är bättre att vänta med det till kroppen verkligen har vant sig vid att den får ordentligt med mat annars kanske den tror att jag försöker svälta den. Jag har ju mycket mer än 5kg att gå ner.