• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Paulas mamma: om du dricker det för att det verkligen är det godaste du vet, så unna dig en på morgonen då. Men ta i beräkning att det KAN medfölja att du inte får i dig alla mimeraler o vitaminer du behöver, och om du sen bara orkar middag på kvällen för att du är så mätt på mbc så kommer kroppen snart vara inställd i svältläge, och även om du är på fettdrift så kan kroppen dra ner driften ;)

• stjierna

Paulas mamma: men unna dig då en på morgonen, för att det är det bästa du vet. Men tre om dagen är lite väl häftigt om man vill ner ytterligare i vikt :)

• stjierna

Paulas mamma: inga problem :) eller drick te? Då behöver man ju sällan tillsätta för att smaken ska vara god :)

• stjierna

Ollebulle: har du något mål att sträva efter så kanske det går lättare? Typ nått träningsmål eller så? :)

• stjierna

Ninis: sonen som kan tugga får D-Pearls, dottern som är mindre får droppar från Solgar.

Ang de dropparna man får av BVC (vet inte om det är Apotekets?) så läste jag att biokänligheten på dom var minimal, och någon hade hittat att ett ämne i var cancerogent. Finns ju ingen källa på det sista, men för mig räckte det att läsa innehållsförteckningen och jämföra med t.ex Solgars droppar (som typ bara innehåller rapsolja o d-vitamin) för att jag skulle byta.

• stjierna

Biotillgängligheten, inte känsligheten. Haha, sitter själv o matar tre barn samtidigt här :P

• stjierna

Trazzlan: jag o sonen gör det för att vi har brist annars. Mannen har inte brist, o det är tveksamt om dottern har det egentligen, men hon 'ska ju ha samma som brorsan' ;)

Man ska inte ta vitaminer om man inte har brist, då händer ingenting o det är bara pengar i sjön. Vissa vitaminer kan man även överdosera (de fettlösliga, bla d-vitamin) med otrevliga följder.

• stjierna

Ninis: det var visst Olivolja, nu när jag läste ;) Jamie är 3 år och äter 1 kapsel/dag (20 mikrogram). Han tuggar dom och jag har provtuggat och dom smakar typ inget alls :) 120 kapslar för 74:- på Life!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**