• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tuvaduva: ät absolut inte mellanfil! Ät mer grönsaker o mindre fett, men fortfarande fullfeta produkter ;) o max 2 msk HELA linfrö/dag!

• stjierna

Ninis: personligen hade jag valt D-Pearls, eller Solgars flytande D-vitamin, eftersom Holistics innehåller Björksocker, fruktjuice och konserveringsmedel. :) både vuxna o barn kan äta båda två, när jag åt D-Pearls så åt jag 3 tabletter/dag. :)

• stjierna

Ninis: jag tar Solgars droppar, nån gång i veckan. För att jag inte har några bristsymptom längre. Det är bara att slänga pengar i sjön att äta 'bara för att' :)

• stjierna

Life säljer Solgar! Jag har fått för mig att Solgar är drygare, men det kan bara vara ett påhitt i mitt huvud ;) det går säkert på ett ut!

• stjierna

Tuva: Frukt är okej att äta om man vill gå upp i vikt (som Tommon som rasade FÖR mycket), men är man ute efter en viktnedgång ska man inte äta frukt ofta. Frukt är ändå ett bättre avsteg än t.ex. kakor o godis ;)

• stjierna

Min man är inte så trist i inställningen till maten, han äter glatt, fuskar glatt o går ändå ner i vikt ;)
    Däremot ogillar han när jag är borta för träning (när han måste ta barnen ;)).

• stjierna

TomMon: omega 6 finns i typ allt, och om man inte äter omega 3 tre-fem gånger/vecka så har man automatiskt högre halt omega 6 i kroppen. Rapsolja, olivolja, mandel osv innehåller mycket omega 6, t.ex. :)

• stjierna

Jag kan inte fuska med måtta, så jag fuskar inte alls. Det är inte värt det, jag har ff ca 15 kg att gå ner och lite (som blir mycket) fusk stoppar i flera veckor för mig. Ingen semla här idag, alltså ;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**