• Glass

Ärligt talat, jag är så trött i musklerna

Har ätit i mer än en månad nu och jag är fortfarande trött i mina muskler. Jag tränar en del, och jag orkar det, men jag är alltid konstant trött i musklerna.
    Bara jag går upp för en trappa så blir mina ben trötta, jag orkar gå upp ändå och det släpper direkt.

Någon mer som har haft det så och någon som har tankar om varför det är så?  
    Det får mig at nästan vilja lägga av med det här, för det känns inte bra

• Glass
    sara1981 skrev 2012-04-17 10:58:23 följande:
    Glass:
    Japp, jag hade så under ganska lång tid, det är först nu på slutet, efter ungefär 3 månader som jag känner att träningen funkar ordentligt.
    åh, gud vad skönt att höra! Jag känner mig nästan onormal, för det "ska " ju gå över på ett par veckor... 
    Känns det mycket bättre nu för dig? 
  • Glass
    sara1981 skrev 2012-04-17 11:03:38 följande:
    Ja, det känns mycket bättre överlag.

Det var jätteskumt innan, jag kunde träna ett 2-timmarspass utan utan större problem, men nästan få mjölksyra av att gå upp på övervåningen... ;)
    Ja just så är det! Jag blir liksom aldrig tröttare hur länge jag än håller på, men jag är konstant trött. 
    I hjärnan är jag piggare, elelr hur man nu säger. Jag känner mig sällan trött och sover lite mindre än jag brukar, så, ja säger du att det blir bättre, så ja då härdar jag ut och fortsätter.
    Tack för att du svarade! 
  • Glass
    stjierna skrev 2012-04-18 08:03:50 följande:
    Mjölk innehåller mycket KH, välj grädde i kaffet istället :)

Min förfrukost (innan lämning på dagis) var två kokta ägg, en kopp kanelkaffe med en msk grädde o det blev 15 gr protein, 0 KH och 17 gr fett. Sen blir det lunch typ á 30 gr fett/protein och några få KH, och samma med middag. Då har jag "råd" med ett mellanmål om jag skulle behöva/vara sugen :)

Jag har för övrigt kommit på varför min kropp vägrar gå ner. Jag har en historia av jojo-bantning och självsvält och jag tror att några dagars försök till periodisk fasta gjorde min kropp livrädd, så nu är jag tillbaka på frukost-lunch-middag med ev mellanmål om det behövs, och så 4km power walk 3 ggr/veckan och försök till något motionsaktigt på helgen också ;)
    Sån är min kropp också. När jag äter mycket, tex nu över påsken, då jag åt bara för att det var gott, så gick jag ner 0.7 kilo på 4 dagar. När jag äter som vanligt och rätt lite, ja då händer inget alls... 

• Glass
    stjierna skrev 2012-04-18 12:39:05 följande:
    Glass: jag gick ner 1,3 kg över påsk, trots öl o snaps (o lite janssons), men sen jag började periodisk fasta så står jag antingen still eller går upp. Tror att det bästa för mig är ordentliga portioner o hålla mig under 20 kh och runt 100 fett/protein.
    Ja, det är så vi fungerar helt enkelt. Skönt att man har förstått det och kan lyssna på kroppen nu
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**