• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Meränmamma skrev 2012-03-23 21:16:35 följande:
    CarolinaloveTobias: tack! Har kollat in 56kilo nu, där fanns glassrecept

Glass: Jag provade Mariannes LCHF-våfflor idag. Smaken av kokosnötsmjöl gick igenom rätt mycket tycker jag, och även den där stickande sukrin-eftersmaken. Lite torra var de också, det blir det mesta med kokosnötsmjöl tycker jag! Nu låter det som att jag bara klagar, men de var faktiskt helt ok med bär och grädde till Men....jag tror att det kanske finns bättre recept någonstans!  
    aha, då ska jag inte testa det, iallafall inte först. Kan du inte testa igenom alla våffelrecepten som finns i morgon?
  • Glass

Jag har hållit på nu  i . veckor och det går fantastiskt bra! Har börjat träna lite, men det är tungt, fast det blir ju bättre har jag förstått om inte annat blir jag väl starkare

En fråga... Hur funkar era magar?

Min är det tvärstopp i. Jag äter inte så himla mycket grönsaker och nästan inget av de fibrer som man bakar på, men jag borde kanske göra det?
    Finncrisp blir det nog ett per dag, men det räcker inte alls.

Så, hur har ni det och har ni förslag på hur jag borde göra? 

• Glass
    RebornEve skrev 2012-03-26 17:31:23 följande:
    Glass: om magen är trög så testa att dricka mer vatten.
    jag dricker riktigt mycket vatten faktiskt. Vet att det kan vara problemet annars, men ja, jag dricker 2 till nästan 3 liter per dag. 

• Glass
    Carolinalovetobias skrev 2012-03-26 18:05:05 följande:
    Den e vanligt att man bara gör nr 2   1 ggr i veckan med LCHF. Kokosfett drar igång min mage :P
    jag trivs inte alls med att det blir så sällan, känns inte bra på något sätt.

kokosfettet verkar inte få fart på min mage, men hur mycket äter du?
    Nikhita skrev 2012-03-26 19:10:20 följande:
    Det var bara trögt för mig de första tre dygnen sen som vanligt. Vet inte varför
    Men dricker mkt kaffe så ha ringa problem annars

Ja grönsaker är nog alltid bra att få i sig
     ja kaffe är ju laxerande i sig, så det hjälper nog till. Jag dricker te, som är stoppande...

• Glass
    mimsan01 skrev 2012-03-26 21:04:50 följande:
    Glass- tycker nog min mage är bättre med lchf.
    Du kan prova att köra ner nån msk linfrön eller psylliumfrön i ett glas vatten, låt det stå några min så fröna blir lite slemmiga, och sen sveper du glaset. Äckligt men effektivt!
    jag gör så ibland, som någon nödåtgärd, men det funkar inte alltid. Jag ska börja göra det lite oftare
  • Glass
    mimsan01 skrev 2012-03-26 21:19:15 följande:
    Rekommendationen är väl en msk om dagen så om du gör det varje dag så underhåller du kanske "systemet" bättre än om du bara kör lite ibland?
    ja så är det nog, får försöka komma ihåg det bara
  • Glass
    standby skrev 2012-03-26 21:39:40 följande:
    Jag kör vatten + linfrö med c-vitamin brus på morgonen. Funkar bra för min mage. Hade lite problem innan jag började med det. Tar krossade linfrön.

Celsius med grönt te och persika var jättegod! Dansade i full fart på Fuego-passet efter den
    Bra med en rutin, jag kanske borde försöka få in det så också...
    Loreena skrev 2012-03-26 21:46:02 följande:
    Jag käkar 2 msk linfrön med lite turkisk yoghurt varje dag, annars så brukar kaffet funka bra för att få fart på min mage. Fiberhusk som du kan ha i LCHF-plättar ska också vara jättebra och ha liknande effekt som linfröna. Kokosfett i te/kaffe ska kunna vara lösande, men då ska du ta det mellan måltiderna och inte i samband med måltid.

Jag unnar mig någon frukt ibland och då gärna en kiwi, det är också finfint för magen. Motion är också bra för att hålla igång magen.
    bra tips, tack!

• Glass

Jag behöver choklad!!! Är så sjukt sugen, för ja, jag har mens... 

Var det någon här som hade bakat en kladdkaka som inte blev så himla god, men som hade en god smet?

Eller är det någon som har något annat chokladigt förslag som jag kan fixa till hemma? 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**