• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vilda Tiger skrev 2012-03-27 18:41:54 följande:
    Gör en god, varm choklad med kakao, mjölk/ grädde och sukrin. Glöm inte en liten, liten, lite gnutta salt. :)
    sån man dricker?
    Ja det skulle man ju kunna göra faktiskt...

• Glass
    RebornEve skrev 2012-03-27 18:54:32 följande:
    Glass: jag skrev in ett recept på en kladdkaka i recepttråden. Den är gudomligt god :)

Har precit ätit mat här, kyckling med currysås och lite fetaost , gott!
  • Glass
    Loreena skrev 2012-03-27 20:16:05 följande:
    Chokladmousse!

100 gram mörk choklad (minst 70%)
    3 dl vispgrädde
    2 äggulor

smält chokladen i vattenbad, vispa grädden mjukt, separera äggen(mycket noga att det inte blir någon äggvita i), rör ner äggulorna i grädden, rör ner den smälta chokladen i grädden, häll upp i serveringsskålar och låt stå kallt till servering.
    låter gudomligt!

Jag gick ut och gick en timme istället för att äta. Om jag fortfarande tyckte att det var viktigt när jag kom hem, så skulle jag få fixa något.
    Väl hemma så kände jag att det räcker med två rutor mörk choklad :)

• Glass

När ni inte går ner på några dagar, har ni då ändå varit på toaletten...
    Hm, hur skriver man det här snyggt egentligen?

Har ni skitit regelbundet, eller är det så att ni kanske är lite förstoppade och de dagar som ni inte går ner eller till och med går upp, så kanske det är bajs som väger, helt enkelt?

Så, inte så snyggt, men tydligt iallafall  

• Glass

jag brukar dricka power king, den sockerfria. 
    Jag gör det visserligen inte för att prestera bättre, jag gör det för att orka vakna till liv på morgonen, eftersom sömnen här hemma är skitkass och jag inte dricker kaffe  

• Glass
    mammelie1891 skrev 2012-03-29 18:47:19 följande:
    Inte kul. jag här på nyckelbenet och insidan av låret. Helt galet! Undrar om kosten påverkar pms:en oxå..?
    Mig påverkar den. Jag blir mycket, mycket grinigare nu, än när jag fick äta choklad i överflöd när jag hade mens... Vet inte om det är psykiskt
  • Glass

Jag måste bara berätta hur kul det här är. 
    Jag har gått ner 4,8 kilo på 20 dagar. Jag vägde mig 2-3 dagar efter jag började med detta, för att inte vattenkilona skulle räknas med.
    Det är sjukt bra, tycker jag. Det är nästan 25% av vad jag ska gå ner och det har inte ens varit jobbigt!!!

Det är dessutom så otroligt mycket lättare att bära min 3-åring, att gå en promenad, att stå en timme på crosstrainen. knappt 5 kilo förändrar massor och det gör mig bara mer taggad!

Nu till påsken...
    Jag har bestämt mig för att ta med ingredienser till lchf-gott och mörk choklad dit vi ska. Det kommer att finnas ett överflöd av godis där, så jag ska börja med det jag "får" äta,baka något gott och äta rätt mycket. Lite mer än jag egentligen vill ha, för att bli så mättad att det andra inte lockar mig.
    Jag vill verkligen klara påsken utan att äta fel godis, men jag tänker inte sitta och lida...

Har ni någon strategi? 

• Glass
    Ninis skrev 2012-03-30 10:42:20 följande:
    Men du kan väl baka hemma innan och ta med dit ni ska så du slipper stå där och baka? Gör kokosbollar och lchf-snickers och lägg i en kylväska under resan. Ta med lite mörk choklad och nötter oxå, så klarar du dig galant under påsken
    Vi ska vara hos svärmor och i ganska många dagar, så vem vet hur mycket jag kan behöva äta
    Dessutom så kanske hon tycker att det är kul att lära sig baka sånt som jag kan äta, så kan hon baka sånt åt mig i fortsättningen. Hon gillar att baka, jag gör det inte
    Så, jag har en plan med detta :D 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**